سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گشاده رویی، عامل دوستی است . [امام علی علیه السلام]
منطقه و بیداری اسلامی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اربعین تکرار بیعت شیعه در غدیر است

 

اربعین آمد و از زینب (سلام الله علیه) باید سخن گفت چرا که اربعین و عاشورا بدون زینب تفسیر نمی شوند باید از حاصل زخم ها ، رنج ها ، عطش ها و نمازهای نشسته دختر حیدر گفت که هنوز زینب را به یاد دارند اربعین می آید اما تلاوت زیبایی را تنها در چشمان زینب علیهاالسلام باید جست اربعین می شکفد و نام زینب گل می کند پیام زینب در شام از آن چه یزیدیان شرم زده هراس داشتند هم بالاتر و رساتر بود آب معرفت بود بر آتش جهل و گناه ، زینب علیهاالسلام با خطبه ای در غربت و در میان هلهله زنان دربار یزید که برای هلهله و شادی بر خاندان اسیر اهل بیت پیامبر آمده بودند گل گریه کاشت اربعین است و کاروان تأثیرگذار عشق و دلدادگی آمده است فرزند مکه و منا زین العباد آمده است پیک انقلاب برای شامیانی آمده است که دل هاشان از بناهای سنگی مسجد دمشق هم سخت تر بود زینب و امام سجاد به شام آمده اند همراه با سپاه پیروز افتخار و وارثان خون اهل بیت پیامبر ، چهل روز از اشک های کربلا می گذرد قطرات اشکی که حاوی پیام فتح و جوانمردی اند ، اشکهایی که جاودانه اند و پیام جانبازی و سربازی را به شیعیان می آموزند.  

با من بگو از اربعین از ناله‌های تلخی که شراره‌اش عرش را داغدار کرده است باز هم شمع بیت الاحزان روشن است تا چهره ایام را سیاهپوش کند روزهای اندوه زینب (س) به اربعین رسیده و هزاران بار دردهایش را در غربت جانکاه اسارت زمزمه کرده است تا سر بر تربت خونین برادر بگذارد و تمام اندوهش را بگرید در نگاه کربلا این بار گذر کاروانی از اشک و خاکستر موج می‌زند که یادگار همان نگاه‌هایی است که با چشمان خونبار قتلگاه گره خورده است آری زینب است که تمام یادگار کربلا را با کاروان صبرش برای زیارت شهدای کربلا آورده است نگاهش در لحظه‌ای پهنای صحرا را طی می‌کند آفتاب رمقی ندارد گویی از غروب غریبانه‌اش در عاشورا دیگر طعم طلوع را نچشیده است .

کاروانیان خاک کربلا را به سر می‌ریزند و زینب(س) در جستجوی گمشدگانش خاک کربلا را می‌بوید هوا را با تمام احساس خسته‌اش لمس می‌کند تا جای قامت علی‌اکبر دستان عباس حنجره علی‌اصغر و سر حسین (ع) را پیدا کند زمین زیر پای زینب شرمنده جستجوی زینب (س) است آرام می‌نشیند و گوش صحرا سنگ صبور نجوای آرامش می‌شود و گویی برق آفتاب را چون شاهدی روشن نشانه می‌رود.
به یاد داری در هجوم ابرهای سیاه لشکر خورشید در سکوت و گرمای نگاهت تنها مانده بود؟ تیغ بود و شمشیر شمشیرهایی که برای انداختن قامت حق بر زمین تن خویش را با هرم آتش صیقل می‌دادند به یاد داری نرمک گلویی را که با تیر سه شعبه نشانه رفت؟ به یاد داری روی زرد و عطشناک کودکان آفتاب را به یاد داری زلالی اشکهای عباس را زمانی که آبهای مشک بر زمین ریخت؟
یا زینب تو می‌شناسی آب نفرین شده‌ای که محکوم معامله شوم دنیا پرستان شد؟ شناختی گودال خونینی را که در گودی چشمانش یادگار هزاران نگاه پریشان را ترسیم کرد یا نفس‌های کام خشکیده‌ای که حقیقت تشنه رسالتش بود و تمنای مشک‌های سوراخ که آب آخرین بهانه‌اش بود؟ گرمای دستانی که آرزوی سقایی داشت و از شرم چشمان منتظر کودکان به خواب آب‌ها رفت و به وعده‌گاه برنگشت؟ آسمانی که برای همیشه تاریخ را با عظمت این فاجعه سیاهپوش کرد ؟
چه صبورانه واژه‌هایش را با اشک ترنم می‌بخشید و گونه‌های داغدارش سیل اشک‌هایش را پیش چشم نا مهربانی‌ها محو می‌کرد نم نم صدایش رو به نیایشی بغض‌آلود رفت و وداع غریبانه اهالی کاروان را گوش می‌داد و جای خالی بهانه‌های سه ساله‌اش میان دغدغه و دلواپسی‌های کاروان احساس می‌شد.
ایام روزهای فراوانی یادهاست که از راه رسیده و بر در و دیوار دل‌ها می‌کوبد و درختان خسته و زخم خورده اما استوار را در مسیر بادهای قرن‌ها شکیبایی مقیم کرده است زردی آفتاب رو به سیاهی می‌رود و زینب(س) واژه‌های گفته و ناگفته را بر دوش خستگی‌هایش می‌گذارد و باز هم می‌ایستد دشمنان اهل بیت(ع) رعب این ایستادگی را بارها تجربه کرده‌اند.
اوج نگاه زینب تا ناکجای دشت نینوا حادثه را دنبال می‌کند و کاروان راه مدینه را در پیش می‌گیرد و زینب(س) اینک انعکاس پژواک فریادهاست و طنین شجاعتی که بر قله‌های بلند اعصار و قرون تا مرزهای ابدیت جاودانه خواهد ماند زینب می‌رود تا احیاگر پیام نامیان کربلا باشد.

محرم وام دار تاریخ شد در یک نیم روز شد و همان نبرد روز عاشورا اگرچه از نظر زمان کوتاه ترین درگیری بود که فقط در یک نیم روز طول کشید ولی از نظر امتداد طولانی ترین درگیری با حق و باطل در تاریخ است تا ابدیت زمان که هنوز هم ادامه دارد قضیه کربلا منحصر به یک جمعیت هفتاد و چند نفری و یک سرزمین نبوده و نیست و به جرات میتوان گفت ماندگاری حماسه بزرگ عاشورا متعلق به حضرت زینب کبری(س) است حضرت زینب آن کسی است که از لحظه شهادت امام حسین این بار امانت را بر دوش گرفت و شجاعانه و باکمال اقتدار آن چنان که شایسته دختر امیرالمؤمنین است در این راه حرکت کرد گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید از خود شهادت کمتر نیست رنج چندین ساله زینب کبری (س) از این قبیل است.

نبرد مظلومانه امام حسین و یارانش در روز عاشورا در زمین نینوا چنان صحنه هستی و تاریخ را دگرگون ساخت که گویی آثار قیامت بر اندامش هویدا شده است و حسین و یارانش چنان بر تارک تاریخ میدرخشند و جاودانه اند که هیچ گاه غبار زمان بر روی آزادگی و شجاعت شان نخواهد نشست چگونه می توان عزت امام حسین(ع) را در عاشورا از یاد برد؟ چگونه می توان تصویر حضرت عباس(ع) را از ذهن دور داشت؟ مگر می توان آرامش و شکوه زینب(س) را نادیده گرفت؟ مگر می شود وجود امام سجاد(ع) را در شام ندید؟ چگونه می توان با کاروان داغدار حسین از کربلا تا شام همراه نشد؟ چگونه می شود سر بریده حسین و اهانت های یزیدیان را نادیده گرفت؟ باز هم اربعین آمد قرن ها از وقوع آن همه مصیبت می گذرد ولی هنوز بغض ها تازه است هنوز هم آسمان برای نام حسین(ع) و عباس(ع) و سجاد(ع) و علی اصغر سر تعظیم فرود می آورد و هنوز زخم این ناجوانمردان التیام نیافته است و گویی اربعین هر سال نخستین اربعین حسینی است که عاشقان پیراهن صبوری می درند و تاب از دست می دهند و به عزای حسین(ع) و یارانش می گریند و می شورند.

اربعین بیعت دوباره با عاشوراست ، اربعین بعثت جانهای ملتهب است و تکرار بیعت پایدار شیعه در غدیر ، اربعین روز برائت از سلطه ستم و هنگامه عهد عاشقان شهادت است ، اربعین یادمان روزهایی است که خورشید را از فراز نیزه های جهل دیدیم و بر مظلومیت فضایل گریستیم ، اربعین تذکار آنانی است که حق نمایان سلاح باطل گرفتند و بر روشنای حقیقت شوریدند ، اربعین فرصت مجدد فریاد رسای ستم سوزی است فرصت هم آوا شدن با زینب کبری (س) که احیاگر امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح ناب حسینی بود و حراست از ارزش های علوی آموزه شکر و شکیبایی و رشادت اوست ، اربعین تکرار پیمان شیعه در غدیر است ، اربعین حماسه به جا مانه از حماسه بزرگ عاشوراست ، اربعین وام دار زینب در چهل روز است ، اربعین وام دار تاریخ شیعه است ، اربعین آبرو و شرافت همه مسلمان و خصوصا شیعیان است ، اربعین کلید پیروزی حق بر باطل است ، حیات اسلام وامدار بدن پاره پاره حسین در اربعین است و باید گفت اربعین وام دار زینب است ، بعد از اربعین بود که هر کس با هر مسلکی وقتی میخواست حق خود را از باطل بگیرد به پیامها و اقدامات امام حسین در روز عاشورا استناد میکرد و قیام حسین راهی شد برای گرفتن حق از باطل و نابودی بدی و پایداری خوبی ها و حالا که اربعین دیگری در راه است و وظیفه رهروان راه امام حسین زنده نگه داشتن اربعین و عاشوراست.   

دلیل ماندگاری اندیشه امام حسین(ع) بالاترین معرفت در مکتب امام حسین(ع) دریافت عظمت حق و خدا ترسی است این امام بزرگوار کسی مثل یزید را شایسته رهبری مسلمانان نمی دانست چون یکی از نقطه ضعف های یزید بی پروایی در برابر خداوند بود از بعد دیگر مکتب امام حسین(ع) حق محور بوده و بر پایه آزادگی بنا شده است و پارسایی و وارستگی از ویژگی های بارز امام و یارانش به شمار می رود عدالت خواهی یکی از برجسته ترین وجوه قیام است قیامی که برای اجرای حدود الهی اتفاق افتاد به گفته امام حسین(ع) اصحابش بهترین یاران یعنی بیداردل پرواپیشه و در برابر دشمن سازش ناپذیر بودند کرامت و عزت نفس از خصوصیات آنان بود و فداکار و فروتن و ازخودگذشته بودند و همین ابعاد باعث جاودانگی آرمان و اندیشه این قیام به شمار می رود.

چگونه می توان انتظار دل سوزی از پسر کسی را داشت که دهانش جگر پاکان را دریده و بیرون انداخته و گوشتش از خون شهیدان روئیده ، در شام سکوت همه جا را فرا گرفته است یزید قبل از این خود را از فرزندان خندف (بانویی خیراندیش) خوانده بود و گفته بود که با سیزده واسطه به او می رسد در صورتی که بانوی کاروان عشق به مقتدرترین سلاطین زمان خودش در وقتی که خود او اسیر یزید آن سلطان ظالم و سفاک است می گوید و به یادآوری می کند که جده نزدیک او هند جگر خوار مادر معاویه بوده است و به او میگوید تو از خاندان طلقا (آزاد شدگان در فتح مکه) هستی و از طایفه مولفه القلوب هستید زینب (س) با تمام توان ندا می دهد هر نیرنگی خواهی بزن و هر اقدامی که می توانی بکن از هر کوششی که می توانی دریغ منما سوگند به خدا نه می توانی نام ما را محو کنی و نه می توانی وحی ما را خاموش کنی رای تو سست و شماره ایام دولت تو اندک است آگاه باشید لعنت خدا بر ستمگران باد خطبه های زینب نه تنها وضع مجلس یزید بلکه اوضاع شام را دگرگون ساخت.

این قلم هائی که ما میزنیم هیچ سطری از تشنگیِ مردان خورشید را نچشیده و منظومه بلند آوارگی را همراهی نکرده و از خارستان های ناتمام و گستاخ عبور نکرده چگونه خواهند توانست به منزلتِ اربعین دست پیدا کنند؟ قلم ها تنها می توانند حوالیِ نام و یاد اربعین چند قطره ای اشک واویلا بریزند و دلتنگ نوشتن از تنهایی خودشان باشند.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( سه شنبه 91/10/12 :: ساعت 6:45 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

رانده شدن کشتی حقانیت ایران بر نوک اشتباهات آمریکا
برکت بسیار ارزشمند خداوند به انسان
اینک سلاح اینک نبرد اینک جهاد 2
بزرگترین دشمن هر کسی نفس اوست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
شکوه و عظمت انقلاب اسلامی تا کجاست؟
به مناسبت 12 بهمن روز ورود امام به وطن
به مناسبت 22 بهمن روز پیروزی انقلاب
خواست خدا انتخاب برترین مردم برای رهبری آنهاست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
حضرت محمد تنها پیامبری که سخنانش بلافاصله نوشته می شد.
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 2
>> بازدید دیروز: 69
>> مجموع بازدیدها: 368527
» درباره من

منطقه و بیداری اسلامی
داریوش احمد رضا بهمنیار
ما یا باید بر اساس قوانین دموکراسی حرف بزنیم یا بر اساس باورهای ملی مذهبی و اسلامی خودمان حرف بزنیم، بر اساس دموکراسی غربی هیچ کشور شرقی و هیچ کشور غربی در جهان دموکراسی و قانون اساسی اش را به رفراندوم نگذاشته است. حتی برای یک بار، فقط جمهوری انقلاب امام خمینی (رضوان اله تعالی) بوده که فرمودند: مردم اصل سیستم رو رای بدهید آن هم بعد از پیروزی انقلاب. فقط امام خمینی بود که فرمودند نماینده هاتون بیاین قانون اساسی را بنویسند و مردم هم برای قانون اساسی رای بدهند، شما فقط یک رژیم دموکراتیک غربی و شرقی در دنبا نشان بدهید که بگوید ما دفعه اول خودمان برای دموکراسی و قانون اساسی رفراندوم گذاشتیم؟ این رژیم های دنیا همه یا با کودتا اومدن سر کار، یا با شبه انقلاب ها و یا با جنگ ها و تفرقه ها و غصب سرزمین های دیگر قدرت را با جنگ از همدیگر گرفتند. هیچکدام از کشورهای جهان با دموکراسی سر کار نیامدند، هیچکدام از آنها قانون اساسی شان را حتی برای یک بار هم به رای نگذاشتند، پس از نظر دموکراسی جهانی، قوانین دموکراتیک جهانی یک سوال بی معناست که هیچ معنا و مفهومی ندارد چون هیچ رژیمی خودش را به رای مردم اش وابسته نمی کند غیر از جمهوری اسلامی ایران. بر اساس دموکراسی غربی و شرقی هیچ کشوری در جهان این سیستم را نگذاشته و نمی گذارد، این فقط جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بود که فرمودند به اصل سیستم رای بدهید آن هم بعد از انقلاب که امام قدرت را به دست گرفته بود. فقط امام راحل بوده که گفته است نماینده هاتون بیایند و قانون اساسی را بنویسند و بعد هم فرموده بیائید به قانون اساسی رای بدهید، شما یک رژیم دموکراتیک توی جهان به ما نشان بدهید که بگوید: آقا ما دفعه اول خودمان رفراندم گذاشتیم، اینها همه یا با کودتا, و امثالهم قدرت را به دست گرفتند و یا با انقلاب های غربی و یا با شبه انقلاب ها آمدند و با جنگ و تفرقه تجاوز و غارت ملت ها و با اشغال و غصب سرزمین ها مردم را با کشتار و چپاول و تجاوز و غارت کشتند. جالب اینجاست که رژیم غاصب اسرائیل اصلا قانون اساسی ندارد و هر از چندی هزاران هزار زن و کودک را به کام مرگ می فرستد و کسی هم کاری به کارش ندارد چون قانون اساسی ندارد، همانطور که هولوکاست دروغین او توهین به شعور بشریت است.

» پیوندهای روزانه

تابناک [3]
انتخاب [3]
پایگاه خبری انقلاب نیوز
شبکه اطلاع رسانی دانا
موسسه فرهنگی راسخون
نقل قول - وبلاگ نویسان خوزستانی [1]
پایگاه خبری مشهد پیام [1]
شبکه خبری تحلیلی تیتر یک [1]
پایگاه خبری لنگر نیوز
ظهور
وب سایت خبری تحلیلی رصد [1]
وبلاگ نویسان خراسان رضوی [3]
سواد رسانه ای ایرانیان [1]
وبگاه جوان انقلابی [1]
پایگاه خبری شلمچه نیوز
[آرشیو(16)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
برجام برای برداشتن تحریم ها بوده . جریانی منحرف از انقلاب اسلامی . دل به عشق زنده می ماند عشق به امام خمینی (ره) . حضرت فاطمه (س) مصمم برای شهادت در تکلیفی الهی[-1] .
» آرشیو مطالب
پاییز 86
زمستان 1386
بهار 1387
مرداد 87
شهریور 87
تابستان 1387
خرداد 88
شهریور 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
اردیبهشت 93
فروردین 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
تابستان 93
پاییز 93
زمستان 93
تابستان 94
پاییز 94
زمستان 94
بهار 95
تابستان 95
پاییز 95
زمستان 95
بهار 96
تابستان 96
پاییز 96
زمستان 96
بهار 97
تابستان 97
پاییز 97
زمستان 97
بهار 98
تابستان 98
پاییز 98
زمستان 98
بهار 99
تابستان 99
پاییز 99
زمستان 99
بهار 0
تابستان 0
زمستان 0
بهار 1
تابستان 1
پاییز 1
زمستان 1
بهار 2
تابستان 2
پاییز 2
زمستان 2

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
تابناک
خبرگزاری فارس
شبکه العالم
عمارنامه
پایگاه خبری فرهنگ نیوز
رجا نیوز
جام نیوز
پایگاه خبری فاش نیوز
پایگاه خبری بولتن نیوز
پایگاه تحلیل خبر باصر
پارس نیوز
مشرق نیوز
شبکه خبر
شبکه دانا
جوان انقلابی
خیبر آنلاین
ادیان نیوز
انقلاب نیوز
روایت نو
بسیج پرس

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب