سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شخص راستگو با راستگویی خود، سه چیز را بهدست می آورد : اعتماد، دوستی و شکوه [در دل ها] . [امام علی علیه السلام]
منطقه و بیداری اسلامی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» تحکیم اقتدار ملی در انتخابات

 

در ایران ، با پیروزی انقلاب اسلامی در سال1357 ، راه برای حضور مردم در صحنه سیاسی کشور، هموار شد و انتخابات های گوناگون در ایران از همان زمان همواره جایگاه ایران را در جهان ارتقاء بخشیده است، از همان زمان بود که ملت بزرگ ایران دریافت که با حضور فعال و موثر درعرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی، می تواند نقش برجسته ای را در تحکیم قدرت واقتدار کشور ایفا کند، نقش مردم می تواند به شکل های مختلفی چون حضور در راهپیمایی ها، شرکت در انتخابات و تشکیل احزاب و سازمانهای غیردولتی تبلور یابد و صد البته یکی از مهمترین عوامل مختلف در افزایش ثبات واقتدار کشورها حضور فعال و موثر مردمدر تعیین سرنوشت خویش در انتخابات است.

در طول سالهای گذشته، دشمنان جمهوری اسلامی ایران، بارهاقصد تعرض و حمله به ایران را داشته اند اما حمایتهای گسترده مردمی در اشکال گوناگون، مانع از هرگونه اقدام گستاخانه دشمنان شده است صدام دیکتاتور سابق عراق با حمایت دولتهای غربی و سران مرتجع و وابسته عرب، تهاجم همه جانبه ای را علیه ایران آغاز کرد اما پس از مدت کوتاهی او نیز با حضور گسترده و غیرقابل تصور مردم ایران در دفاع ازکشور و نظام جمهوری اسلامی روبرو شد، و همین مسئله تمام معادلات سیاسی و نظامی صدام و حامیان قدرتمند جهانی اش را بر هم زد .

شکست صدام این حقیقت را برای همگان آشکار ساخت که نظام جمهوری اسلامی متکی به توده های مردم است و با آنها پیوندی ناگسستنی دارد، لذا هرگونه تعرض به ایران با پاسخ قاطع و کوبنده مردم و بازوان مسلح آن مواجه خواهد شد و این بازوان مسلح در صورت بروز هر جنگی علیه ایران با پشتیبانی مردم ایران در مرحله اول برای بالا بردن روحیه رزمندگان اسلام و پشتیبانی ملت های منطقه، همان اول اسرائیل را در هم می کوبند من بعد به سراغ تمامی نیروها و پایگاههای نظامی آمریکا در هر کجای جهان خواهند رفت.

باید دانست اینک و در این زمان قدرت سیاسی قدرت تعیین ‌کننده است چرا که زمان لشکر کشی ها و جنگ ها گذشته است و در حال حاضر با گسست سیاسی می توان از کشورها دفاع کرد و یا آنها را مورد حمله قرار داد و سرمایه آنان را به تارج برد، قدرت سیاسی هم با مشارکت مردم به وجود می‌آید و اگر آحاد مردم مشارکت داشته باشند جامعه از یک قدرت سیاسی بالا برخوردار می‌شود که کسی نمی‌تواند تفرقه و چند دستگی ایجاد کند چرا که همه با هم متحد هستند و مجال حضور دشمن را در میان خودشان را نمی‌دهند.

مردم ایران مردم‌سالاری بی‌هویت را قبول ندارند بلکه خواهان دموکراسی دینی براساس ارزش‌های الهی انسانی هستند، و اسلام بالاترین معارف انسانی را در بر دارد و زیباترین انتخاب ملت ما هم جمهوری اسلامی بود که قوی‌ترین پیغام به مردم جهان بود و به همین خاطر مردم آزادی خواه دنیا، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان الگو برای خود انتخاب کردند و همین پویایی سبب پیشرفت بیشتر جمهوری اسلامی ایران شده است.

نتایج انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ایران بر پیشبرد آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی و استمرار حرکت بیداری اسلامی، ایستادن در برابر زیاده خواهی و فشارهای غرب در موضوعاتی چون هسته ای موثر است و فردی می‌تواند در سیاست خارجی نقش بارزی ایفا کند که قدرت تصمیم گیری داشته باشد یعنی احتیاط را در مقابل بی‌ملاحظه گری، عصبانیت را در مقابل دوراندیشی، واقعیت‌ها را در مقابل احساسات و در نهایت عمل گرایی را در مقابل آرمانگرایی تشخیص بدهد و ذره ای با مقام معظم رهبری و آرمان های شهدا و امام راحل و مردم ایران زاویه نداشته باشد.

همه کشورها نیازمند شناسایی هستند و سیاست خارجی یک کشور باید آن کشور را به جهان معرفی بکند و باید گفت که در برگزاری انتخابات سالم و انتخاب فرد اصلح اقتدار مهم است، و اگر برای استواری، ثبات و بقای یک نظام باشد و بتواند از حقوق و منافع کشور دفاع کند این ظرفیت‌ها را اقتدار یک ملت و کشور می‌گویند و نقش مردم در بالا بردن اقتدار یکی از مؤلفه‌های اقتدار علم، دانش و تکنولوژی است انتخاب افراد ناصالح در انتخابات موجب انحطاط جامعه خواهد شد، و در این میان روحانیون و فرهیختگان و رسانه های ارزشی وظیفه روشن گری در جامعه را به عهده دارند.

سعادتمندی جوامع مرهون احساس مسوولیت و اقدام همگانی است و هر برنامه یا قانونی که به حذف مردم از عرصه های تصمیم گیری و اجراء منجر شود محکوم به شکست است چرا که هر زمانی که مردم ایران در انتخابات شرکت می کنند قدرت خود را نشان داده و امنیت، وحدت و اقتدار خود را نشان می دهند و آن را به تکامل می رسانند، این کار یک اقدام الهام‌بخش است و با آن مردم ایران به مردم دنیا یک مدل سیاسی موفق را نشان می‌دهند.

برگزاری انتخابات متعدد و آزاد در جمهوری اسلامی ایران در سه دهه اخیر و حضور گسترده مردم در این عرصه غالبا تحسین و شگفتی ناظران جهانی را برانگیخته است، بدیهی است شرکت مردم در انتخابات و همچنین راهپیمایی های عظیم ملت ایران در مناسبتهای مختلف، تقویت پایه های نظام را درپی داشته است.

مردم ایران در چارچوب آموزه های اسلام و با وحدت و مشارکت گسترده ، همواره انتخاباتی پرشور و تحسین برانگیز را برگزار کرده اند و همین عوامل باعث تحکیم اقتدار ملی شده است

جمهوری اسلامی ایران از لحاظ مشارکت مردم در عرصه های سیاسی اجتماعی و فرهنگی بویژه انتخابات، یکی از پیشروترین کشورهای جهان است و در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس هیچ کشوری از این جهت به پای ایران نمی رسد مهمترین شاخصه مردم سالاری در ایران، این است که مبتنی بر دین زنده و مترقی اسلام ناب است.

مخالفین جمهوری اسلامی از برگزاری انتخابات سالم و مردمی در ایران نگران و خشمگین می شوند زیرا می دانند تا زمانیکه مردم ایران از نظام اسلامی حمایت می کنند نمی توانند به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی آسیبی وارد سازند چرا که شرکت مردم در انتخابات به معنی ادامه پشتیبانی مردم ایران از انقلاب بزرگ خود و اصول و ارزشهای آن است.

نقش برجسته انتخابات در تحکیم اتحاد و اقتدار ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، دولتهای غربی بویژه آمریکا را وادار به دروغگویی کرده تا آن را مخدوش جلوه دهند آنها به بهانه های مختلف تبلیغ می کنند که انتخابات در ایران آزاد نیست، حال آنکه مردم ایران در کمال آزادی و اختیار، در انتخابات شرکت کرده و رأی می دهند دولتهای غربی تلاش می کنند که مردم سالاری دینی و انتخابات ایران را زیر سؤال ببرند و آن را کم اهمیت نشان دهند .

با اشاره به درس گرفتن انقلاب‌های منطقه از ایران و نقش انتخابات های ایران در الگودهی به این انقلاب‌ها باید گفت حضور مردم ما همیشه الهام ‌بخش مردم و ملت های منطقه و جهان بوده و دشمنان هم از همین می‌ترسند و می‌بینیم که این تأثیرگذاری از کشورهای اسلامی گذشته و به همه کشورهای آزادی خواه دنیا رسیده است.

ایران امروز به سطحی از قدرت موقعیت در جهان دست یافته که هرگز در تاریخ معاصرش سابقه نداشته است، شرایط فعلی منطقه، ایران را در جهان به قدرتی عظیم رسانده است، کشور ایران در یک موقعیت قوی و قدرتمند در جهان قرار گرفته است، و برای قرار گرفتن در این موقعیت است که ما بزرگترین و سیاسی‌ترین رویداد سیاسی یعنی انتخابات را پیش رو داریم.

انتخابات مردم ایران از اول انقلاب تاکنون از قدرت نرم بالایی برخوردار بوده و جزء بالاترین کشور ها در حضور و مشارکت‌های مردمی در انتخابات بود‌ه‌ است.

وقتی مردم ایران احساس کنند حضورشان تأثیرگذار است پایه‌های ثبات و اقتدار ملی شکل می‌گیرد و وقتی تک‌تک شهروندان در مدیریت و بنای سیاسی جامعه نقش داشته باشند به راحتی می‌توان با اتحاد و هم‌صدا شدن از منافع خود دفاع کنیم تجربه نشان داده است ملتی که در صحنه حضور همیشگی و اتحاد داشته باشد هیچ وقت شکست نخورده و هر چقدر مشکلات به آنها تحمیل شود قطعاً بعد از مدتی به خود باوری خواهند رسید.

حضور هوشمندانه و انتخاب خوب مردم گام اول در راستای اقتدار ملی و ایجاد عزت است و برای اینکه اقتدار ملی را در ایران بالا ببریم باید مشارکت مردم را جلب کنیم و هرچه مشارکت بیشتر شود اقتداری قویتر و کم‌هزینه تر و بسیار اثربخش تر برای نظام تولید می‌شود.

بی شک انتخابات یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین راه ها برای مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش است، نقش آفرینی مردم ایران در انتخابات متعدد قبل ازهرچیز حاکی از حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی است چرا که اکثریت بالایی از مردم درانتخابات شرکت می کنند و به این شکل ، پایه های نظام اسلامی را تثبیت می نمایند.

حضور آگاهانه و فعال مردم بویژه در انتخابات ،همواره نقش مهمی در تحکیم موقعیت ایران در جهان بویژه درمیان کشورهای اسلامی داشته است و انتخابات ریاست جمهوری ایران در دو ماه دیگر و در این زمان این جایگاه را بیش از هر زمان دیگری تقویت خواهد کرد در جمهوری اسلامی ایران ، رأی و نظر مردم ، سرنوشت ساز است و همین عامل ، نظام را استوارتر می سازد.

مردم نیز باحضور در صحنه های مختلف، از جمله انتخابات نشان داده اند که سرمایه های اصلی برای پیشرفت ایران و استحکام پایه های نظام هستند.

مردم ایران همچنان که امروز از تحریم‌ها عبور کرده و با تبدیل آن به یک فرصت راهبردی و طلایی راههای پیشرفت و تکامل را به طور جهشی و شتابان سپری می‌کنند با انتخابات پرشور در ریاست جمهوری یازدهم اقتدار سیاسی خود را محکم تر می کنند و مثل همیشه بر دهان یاوه گویان خواهند کوبید، چرا که زیربنا و ستون فقرات این نظام و این انقلاب با خون شهدا و با درد و رنج مادران و پدران شهدا شکل گرفته است و این خود گویای این است که همه ما در برابر انتخابات و انقلاب مسئول هستیم.

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( شنبه 92/2/14 :: ساعت 11:59 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

برکت بسیار ارزشمند خداوند به انسان
اینک سلاح اینک نبرد اینک جهاد 2
بزرگترین دشمن هر کسی نفس اوست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
شکوه و عظمت انقلاب اسلامی تا کجاست؟
به مناسبت 12 بهمن روز ورود امام به وطن
به مناسبت 22 بهمن روز پیروزی انقلاب
خواست خدا انتخاب برترین مردم برای رهبری آنهاست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
حضرت محمد تنها پیامبری که سخنانش بلافاصله نوشته می شد.
نمادِ پیروزی حق بر باطل
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 7
>> بازدید دیروز: 121
>> مجموع بازدیدها: 367192
» درباره من

منطقه و بیداری اسلامی
داریوش احمد رضا بهمنیار
ما یا باید بر اساس قوانین دموکراسی حرف بزنیم یا بر اساس باورهای ملی مذهبی و اسلامی خودمان حرف بزنیم، بر اساس دموکراسی غربی هیچ کشور شرقی و هیچ کشور غربی در جهان دموکراسی و قانون اساسی اش را به رفراندوم نگذاشته است. حتی برای یک بار، فقط جمهوری انقلاب امام خمینی (رضوان اله تعالی) بوده که فرمودند: مردم اصل سیستم رو رای بدهید آن هم بعد از پیروزی انقلاب. فقط امام خمینی بود که فرمودند نماینده هاتون بیاین قانون اساسی را بنویسند و مردم هم برای قانون اساسی رای بدهند، شما فقط یک رژیم دموکراتیک غربی و شرقی در دنبا نشان بدهید که بگوید ما دفعه اول خودمان برای دموکراسی و قانون اساسی رفراندوم گذاشتیم؟ این رژیم های دنیا همه یا با کودتا اومدن سر کار، یا با شبه انقلاب ها و یا با جنگ ها و تفرقه ها و غصب سرزمین های دیگر قدرت را با جنگ از همدیگر گرفتند. هیچکدام از کشورهای جهان با دموکراسی سر کار نیامدند، هیچکدام از آنها قانون اساسی شان را حتی برای یک بار هم به رای نگذاشتند، پس از نظر دموکراسی جهانی، قوانین دموکراتیک جهانی یک سوال بی معناست که هیچ معنا و مفهومی ندارد چون هیچ رژیمی خودش را به رای مردم اش وابسته نمی کند غیر از جمهوری اسلامی ایران. بر اساس دموکراسی غربی و شرقی هیچ کشوری در جهان این سیستم را نگذاشته و نمی گذارد، این فقط جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بود که فرمودند به اصل سیستم رای بدهید آن هم بعد از انقلاب که امام قدرت را به دست گرفته بود. فقط امام راحل بوده که گفته است نماینده هاتون بیایند و قانون اساسی را بنویسند و بعد هم فرموده بیائید به قانون اساسی رای بدهید، شما یک رژیم دموکراتیک توی جهان به ما نشان بدهید که بگوید: آقا ما دفعه اول خودمان رفراندم گذاشتیم، اینها همه یا با کودتا, و امثالهم قدرت را به دست گرفتند و یا با انقلاب های غربی و یا با شبه انقلاب ها آمدند و با جنگ و تفرقه تجاوز و غارت ملت ها و با اشغال و غصب سرزمین ها مردم را با کشتار و چپاول و تجاوز و غارت کشتند. جالب اینجاست که رژیم غاصب اسرائیل اصلا قانون اساسی ندارد و هر از چندی هزاران هزار زن و کودک را به کام مرگ می فرستد و کسی هم کاری به کارش ندارد چون قانون اساسی ندارد، همانطور که هولوکاست دروغین او توهین به شعور بشریت است.

» پیوندهای روزانه

تابناک [3]
انتخاب [3]
پایگاه خبری انقلاب نیوز
شبکه اطلاع رسانی دانا
موسسه فرهنگی راسخون
نقل قول - وبلاگ نویسان خوزستانی [1]
پایگاه خبری مشهد پیام [1]
شبکه خبری تحلیلی تیتر یک [1]
پایگاه خبری لنگر نیوز
ظهور
وب سایت خبری تحلیلی رصد [1]
وبلاگ نویسان خراسان رضوی [3]
سواد رسانه ای ایرانیان [1]
وبگاه جوان انقلابی [1]
پایگاه خبری شلمچه نیوز
[آرشیو(16)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
برجام برای برداشتن تحریم ها بوده . جریانی منحرف از انقلاب اسلامی . دل به عشق زنده می ماند عشق به امام خمینی (ره) . حضرت فاطمه (س) مصمم برای شهادت در تکلیفی الهی[-1] .
» آرشیو مطالب
پاییز 86
زمستان 1386
بهار 1387
مرداد 87
شهریور 87
تابستان 1387
خرداد 88
شهریور 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
اردیبهشت 93
فروردین 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
تابستان 93
پاییز 93
زمستان 93
تابستان 94
پاییز 94
زمستان 94
بهار 95
تابستان 95
پاییز 95
زمستان 95
بهار 96
تابستان 96
پاییز 96
زمستان 96
بهار 97
تابستان 97
پاییز 97
زمستان 97
بهار 98
تابستان 98
پاییز 98
زمستان 98
بهار 99
تابستان 99
پاییز 99
زمستان 99
بهار 0
تابستان 0
زمستان 0
بهار 1
تابستان 1
پاییز 1
زمستان 1
بهار 2
تابستان 2
پاییز 2
زمستان 2

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
تابناک
خبرگزاری فارس
شبکه العالم
عمارنامه
پایگاه خبری فرهنگ نیوز
رجا نیوز
جام نیوز
پایگاه خبری فاش نیوز
پایگاه خبری بولتن نیوز
پایگاه تحلیل خبر باصر
پارس نیوز
مشرق نیوز
شبکه خبر
شبکه دانا
جوان انقلابی
خیبر آنلاین
ادیان نیوز
انقلاب نیوز
روایت نو
بسیج پرس

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب