سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! . . . از نادانی و بیهودگی و از گفتار و کردار بد به تو پناه می برم . [امام علی علیه السلام ـ در دعای یوم الهریر در پیکار صفّین ـ]
منطقه و بیداری اسلامی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آیات نجات و حیات امام بر صحیفه سرخ فجر

وفات سید روح الله امام خمینی(ره) بزرگ‌مرد تاریخ معاصر جهان اسلام، ضایعه‌ای است جبران ناپذیر و حادثه‌ای است دردناک که مسلمانان متعهد را در نقاط جهان اسلام سخت تکان داد، وفات امام خمینی(ره)، شخصیت عظیم عالم اسلام در زمان موجود مایه تأثر و تأسف همه مسلمین به خصوص آنهایی می‌گردد که بصیرت عمیق و وسعت نظر و اخلاص راستین بر سرنوشت یک میلیارد مسلمان جهان بدون در نظر داشت اختلافات گروهی و مذهبی و بدون داشتن افکار جاهلانه، می‌اندیشند و سلطه طلبی آمریکا و صهیونیست جهانی را به عنوان خطرناک‌ترین و سازش ناپذیرترین دشمن اسلام و مسلمانان تشخیص می ‌دهند .

چهارده خرداد هزار و سیصد و شصت و هشت بود، و ماه آن شب خاموش و سرگردان بر روی شهر تهران می تابید، دانه دانه ستاره ها در صورت آسمان می لغزید، گویی ستارگان آسمان در انتظار عروج ستاره ای زیبا به آسمان بودند، شهر تهران و کشور ایران را سکوتی عمیق و جانسوز فرا گرفته بود، لیکن چشمان خلق نخفته بودند، زیرا شنیده بودند که قلب امامشان به درد آمده است، مردم آهسته و آرام دعای «امن یجیب» می خواندند، مساجد مملو از جمعیتی بود که آمده بودند برای رهبرشان دعا کنند اما گویا تقدیر الهی جوری دیگر رغم خورده بود.

 ناگهان رنگ از رخ شب پرید، قلب زمان از کار افتاد، گویی باز خورشید غروب کرده است، و بار دیگر مردی از امت پیامبر(ص) به ابدیت پیوسته است، هر گوشه و کناری یک کودک یتیم، یک چشم اشک بار، یک مادر شهید و عاشق امام می گریست، قلب عالمی از گردش ایستاده بود، قلبی که لحظه ای از شور و التهاب خالی نمانده بود، قلب امام ایستاده بود، قلب امامی که خود به تنهایی یک امت بود، و تمامی طاغوت و طاغوتیان و مستکبران زمان را به زانو درآورده بود، ایوب زمان، مرد آهنین انقلاب،امام امت در آن شب به ابدیت پیوست.

در سرتاسر ایران اسلامی هرساله 14خرداد، کوچه و محله ها میزبان مراسم بزرگداشت آن پیر فرزانه هستند تا به دنیا نشان دهند که ما ایرانیان تا ابد با انقلاب امام خمینی (ره) پیمان عشق و ایثار بسته ایم و هرساله این پیمان را تمدید میکنیم تا جهانیان بدانند و بفهمند ما پیرو افکار و اندیشه های رهبر کبیر انقلاب هستیم.

در سالروز عروجش مانند هر سال با مقام عظمای ولایت امام خامنه ای (حفظه اله) تجدید بیعت میکنیم، امیدواریم که همیشه پشتیبان ولایت وفقیه باشیم چرا که همه مسلمانان و جهانیان و ملت های منطقه، ملت بزرگ ایران را ملتی ولایت مدار می دانند، کشوری که سرتاسر قلب زنان و مردانش عشق و ارادت امیرالمومنین (ع)، فاطمه زهرا (س) و عشق و محبت به ولایت فقیه پر کرده است که رمز استقامت و نجات ملت ایران میباشد، اعتقاد ما این است که ولایت فقیه نیابت عام امام زمان (عج) است و این حکومت، حکومت اسلامی است که در راس آن ولایت فقیه قرار دارد، ما با همین اعتقاد انقلاب کردیم و بر سر همین اعتقاد ایستاده ایم، اسلام بدون ولایت فقیه اسلام آمریکایی است، پس به قول امام (ره): پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

حضرت امام خمینی (ره) خورشید درخشان قیام در سپهر ولایت بود که آیات نجات و حیات را بر صحیفه سرخ فجر نگاشت، سمند انقلاب او، سرادق کفر و الحاد را سرنگون نمود و مردمان تشنه حق را از ظلمت رهانید و به سرزمین عزت رسانید و بدین گونه آیه شریفه (الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور... )‌ تحقق یافت

گویی شخصیتی از شخصیت های آزمون بزرگ صدر اسلام (فتنه الکبری) با معجزه ای به دنیا بازگشته تا پس از پیروزی امویان و به خون غلتیدن شهیدان اهل بیت (ع) سپاه علی (ع) را رهبری کند، شکست و پیروزی ظاهری در روح آن رهبر ژرف اندیش هیچ گونه احساس یاس و یا غرور ایجاد نکرد، و این مشی مخلصانه، قاطعیت بی نظیری در امام پدید آورده بود که بر اساس آن در این راه هیچ گونه سازش و مماشاتی از خود بروز نمی‌داد.

امام خمینی قدس سره در خصوص ارزشهای والای دینی، مقدسات مذهبی و رعایت حریم الهی به حق و به جد تعصب و غیرت داشت، و با بیانات، موضع گیری‌ها و رفتارهای خویش، این ویژگی را در امت مسلمان پدید آورد و اجازه نداد کوچکترین سستی در روحیه شیعیان به وجود آید، زیرا چنین عارضه‌ای حریم دیانت را مورد خدشه قرار می داد، و صبغه مذهبی را کمرنگ می کرد و ملتی را که با سلاح ایمان به نبرد با اهریمنان برخاسته اند، از دژهای استوار معنویت دور می ساخت، و بدین گونه زمینه‌های هجوم همه جانبه استکبار و نفاق به مرزهای اعتقادی فراهم می آمد.

در دیدگاه امام مردمسالاری از متن دین اسلام گرفته شده است، نه از مکاتب غربی، و به این دلیل در مکتب سیاسی امام، مردم هم دارای ارزش و کرامتند و هم در اداره جامعه، نقش تعیین کننده ایفا می کنند، امام عزت و استقلال و سرافرازی را نه فقط برای ملت ایران، بلکه برای امت اسلامی و همه بشریت می خواست، البته امام بر خلاف کسانی که رسالت جهانی مورد ادعای خود را با لشکرکشی به کشورها و شکنجه و ترور و جنایت دنبال می کنند، اهداف خود را، به درستی در افکار عمومی مسلمانان و جهانیان تشریح و تبیین می کرد و ملتها را به بیداری و آگاهی اسلامی فرا می خواند.

و براساس همین مکتب امام، هیچ مسلمانی نمی تواند در مقابل اوضاع دردناک فلسطین و دیگر جنایات استکبار در جهان، بی اعتنا باشد، همچنین تبیین صحیح مسئله ولایت فقیه، مظهر پاسداری امام خمینی از ارزشهای اسلامی محسوب میشد. 

امام از موضع غیرت مذهبی، مبارزه با استبداد و استکبار را در راس برنامه‌های خود قرار داد، و اصول و قواعد ستیز را از سنت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سیره معصومین الهام گرفته بود، تلاش همه جانبه سیاسی او یک نبرد صرف برای درهم کوبیدن خصم به عنوان دشمنی مزاحم جامعه نبود، بلکه وظیفه‌ای دینی و تکلیف شرعی به شمار می‌رفت، و اهداف والای آن برطرف کردن موانع و مزاحمتها برای رشد و تعالی جامعه بود.

امام خمینی در سخنان و پیامهای متعدد خود بر این واقعیت اصرار می‌ورزد که اگر مسلمانان بر جای خود بنشینند طعمه دیگران می‌شوند، آنان باید بدانند که مقصد اصلی اعتلای عتقادات و حقایق ناب قرآنی و روایی است، باید در این راه استقامت ورزید و مشکلات و ناگواریها را به جان خرید و از هیچ قدرتی نهراسید، امام ثابت کرد که هدف اصلی در اسلام والاتر و برتر از لذات زودگذر و گناه آلود زندگی دنیوی و تعفن ننگین آن است، و ما نباید به بهانه این که زندگی مان مورد مخاطره قرار می‌گیرد و آسایش و رفاه مان کم می‌شود در مقابل حیله‌های اجانب خاموش شویم، ایشان سپس توصیه می‌کند که در راستای حفظ، بقا، و گسترش فرهنگ اسلامی باید امت اسلامی در حد توان مجهز و آماده باشند تا دشمن نتواند به آنان طمع کرده و یورش ببرد.

امام خمینی به افسانه کذب و موهوم جدایی دین از سیاست که از سوی عوامل ستم و نیز ملی گرایان غرب زده تبلیغ و ترویج می‌گردید خاتمه داد، و مبارزات سیاسی را که قبلا به رهبری علمای شیعه انجام گرفته بود ولی به پیروزی نرسیده بود به کمال رساند، امام پرچم نفرت از ظالمین را برافراشت، امام حرفهای نو و سعادت آفرینی گفت که بشریت، همیشه تشنه آنها خواهد بود و به همین علت هیچگاه کهنه نخواهد شد.

رهبرى منحصر به فرد امام (ره) بود که توانست ‏با دست ‏خالى ، انقلاب اسلامى ایران را به پیروزى برساند، چرا که امام خمینی(ره) به آزادی و آزادگی کامل رسیده بود و بهترین مدرک و سند در این زمینه شیوه زندگی ایشان از اوایل جوانی تا مراحل کهولت و پیری بود، که در کمال آزادگی و حریت از وابستگی‌ها به سر می‌برد، کسی که در میان دنیایی از ثروت قرار داشت، حتی به اندازه یک دینار و دلار مال نیندوخت، و در برابر مردم و مؤمنان متواضع اما در برابر زورگویان با صلابت و قاطعیت رفتار می‌کرد، امتیازاتی که امام خمینی(ره) داشت، نمی‌توان در فرد دیگری یافت و یکی از ویژگی‌های امام (ره) علم ایشان بود که صدها و شاید هزاران دانشجوی بلند رتبه حوزه از محضر تدریس و تحقیق ایشان استفاده می‌کردند که شاگردان و کتاب‌های ایشان شاهدی بر این مدعا هستند، به خصوص که علم و عالم جایگاه ویژه و حرمت خاصی در وجدان اخلاقی مسلمانان دارد که امام (ره) از چنین جایگاهی برخوردار بود.

 چهره حیات بخش امام خمینی در جهان اسلام، امری غیر قابل اغماض است و ایشان یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های قرن های حاضر محسوب میشوند، انقلاب اسلامی ایران، به رهبری امام خمینی سبب بروز تحولات و دگرگونی‌های عظیم درجهان اسلام شد، و امام چهره جدیدی از اسلام را ارائه کرد، انقلاب ایران، درس مبارزه علیه بی‌عدالتی و مقابله با حکومت‌های دیکتاتوری و غیرانسانی را به مسلمانان و آزادیخواهان جهان آموخت.

امام خمینی(ره)، بیدارگر همه موحدان در دنیای امروز ما است، احیای دین و معنویت در روزگاری که سیطره مادیت و ابزار مادی و اندیشه های ضد معنوی، جامعه بشری را در چنبره خود گرفته بود، مدیون او و یاران انقلاب اسلامی است.

امام خمینی اسلام را از انزوا نجات داد، و دیدگاه مرتجعانه، نسبت به این دین مبین را که دشمنان در طول صدها سال ارائه کرده بودند، از میان برد و مقوله دین افیون ملت‌ها را منسوخ کرد، و اسلام را درسطح بین‌المللی به عنوان یک نیاز انسانی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، مادی و معنوی، مطرح کرد.

امام خمینی (ره) ثابت کرد که اسلام قادر است ملت‌های مستضعف و محروم را از بند و ستم زورگویان تاریخ آزاد کرده، و آنان را در برابر کشورهای استکباری و طغیان ‌گر به ایستادگی درآورد، امام خمینی، نشان داد که اسلام در زمان کنونی، یک عنصر اصلی در تحرک و مقابله مردمی با حکومت‌های ستمگر و فاسد است.

آنچه شخصیت امام خمینی را متمایز می‌سازد، شخصیت فراگیر اوست، و این که او فکر عرفانی و فلسفی و سیاسی را با هم جمع کرده بود، شخصیتی که در عین این که کتابی عرفانی به نام شرح دعای سحر می ‌نویسند درعین حال رهبری سیاسی یک اجتماع را بر عهده دارد، لذا چنین شخصیتی در عصر ما نادر است و او عالم مادی و روحانی را با هم جمع کرده بود.

امام خمینی مسلمانان جهان را به هویت اصلی‌شان بازگرداند، او توانست با انقلاب اسلامی در ایران، مسلمانان جهان را به اسلام و هویت اصلی شان بازگرداند، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، در زمانی شکل گرفت که مسلمانان در اقصی نقاط دنیا، با غفلت، از اسلام فاصله گرفته بودند و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی آنان را بیدار کرد.

امام خمینی (ره) سیاست را بخش لاینفک دین می‌دانست و با اراده دینی و الهی علیه ستمگران بپاخاست، امام راحل، در تمامی سطوح حیات اجتماعی و سیاسی جامعه، اسلام را به عنوان عامل تعیین ‌کننده در تحولات انقلابی و حمایت‌ کننده ارزش‌های انسانی مطرح کرد.

قبل از انقلاب اسلامی، رویکرد اندیشمندان ما برای تعریف کلمات ظریفی همچون آزادی، اخلاق و ورود به عرصه سیاست، به سوی مکاتب فکری سوسیالیسم و لیبرالیسم سوق می‌کرد.

امام خمینی (ره)، معادلات رایج غربی را بر هم ریخت و با استفاده از کلمات رقیق و لطیف منحصر به فرد، واژه‌های دور از ذهن را تعریف کرد و برای بیان ایده‌ها، آرزوها و حرف‌های ملتش، از فرهنگ ویژه خویش استفاده کرد.

امام با تعریف جدید از مقوله قدرت و تکیه بر چهره اخلاقی آن، موفق شد نیروهای مردمی را جذب کند و با این تعریف جدید، حکومت پهلوی را زیر سوال ببرد.

امام خمینی در نزدیک شدن انسان به خدا، فصل جدیدی را گشود و با حمایت مردم، انقلاب اسلامی را که نقطه عطف مهمی در تاریخ قرن بیستم است، به سرانجام پیروزمندانه رساند، او فراتر از زمان می اندیشید و در بعد مکان نمی گنجید، او توانست اثر بزرگی در تاریخ جهان برجای بگذارد.

ادامه حرکت امام خمینی(ره)، قلمرو اندیشه های بشری و هم جایگاه حکومت‌های دولتی و هم اقتدار دولت‌های ملی و محلی را تغییر می دهد، حقیقت انقلاب اسلامی و تفکر آیة الله خمینی(ره) بسیار عمیق است، و جهان غرب از درک عمیق آن درمانده است، در نظر میلیون ها انسان موحد، او دست خدا بر روی زمین و هدیه آسمانی و ملکوتی برای خاکیان بود، امام جداً مصداق انسان کامل بودند، شاید به جرات بتوان گفت در طول تاریخ روحانیت تشیع و جهان اسلام نتوانیم نظیر و بدیلی برای ایشان پیدا کنیم.

امام خمینی ( ره) سلطه گران و چپاولگران غربی را با بحران جدی برنامه ریزی مواجه کرد، تصمیمات او آنچنان رعد آسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه ریزی را از سیاستمداران و نظریه پردازان سیاسی جهان می گرفت، او با معیارهای دیگری، غیر از معیارهای شناخته شده در دنیا، سخن می گفت و عمل می کرد، گویی از جایی دیگر الهام می گرفت، دشمنی امام خمینی(ره) با غرب، برگرفته از تعالیم الهی او بود نه در کینه شخصی، او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت.

امام خمینی مردی بود که توده ها را با کلام خود مسحور کرد، وی به زبان مردم عادی سخن می گفت، به طرفداران فقیر و محروم خود اعتماد به نفس می بخشید، این احساس آنها را قادر می ساخت تا هر کسی را که سر راه انقلاب مردمی شان بایستد از بین ببرند، وی به مردم نشان داد که حتی می توان در برابر قدرتهایی مثل آمریکا ایستاد و نهراسید و جمله معروف ایشان که آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند گویای حقانیت ایشان بود.

انقلابی که به رهبری امام خمینی روی داد، متعلق به تمدن بشری بود،‌ و به یک جامعه و ملت خاص اختصاص نداشت چرا که جهانیان، همچنان تحت تأثیر انقلاب معنوی او قرار دارند و رهبری منحصر به فرد امام خمینی بود که توانست با دست خالی ملت ایران را به پیروزی برساند، امام خمینی سمبل ضد حمله به امپریالیسم، قرن است و انقلاب اسلامی ایران بزرگترین حادثه قرن بود.

او به پیروی از برگزیده پیامبران و در استمرار بخشیدن به شیوه‌های رشد دهنده ائمه هدی در هیچ شرایطی اجازه نمی‌داد گروهی با ادعاهای دروغین آزادی، مردم، ملت و... حقایق دینی، معارف قرآنی و روایی را مورد یورش خود قرار دهند و عقاید افراد جامعه را نسبت به باورهای دینی و موازین شرعی با تردید و تشویش و شبهه‌های مهلک توام سازند.

امام خمینی و امام خامنه‌ای

اگر شخصیت امام(رحمه الله) را از بعد معنوی، شجاعت، سیاست و اطلاعات فقهی مورد بررسی قرار دهیم، مشاهده خواهیم کرد که ایشان شخصیت بی‌نظیری است که نمی‌توان مشابهی برای وی یافت، و مقام معطم رهبری کنونی انقلاب اسلامی امام خامنه ای (حفظه اله) نیز شخصیتی بیدار و آشنا به تمام مسائل جهان معاصر دارد، خصوصاً که ایشان علاوه بر حضور در مراحل مختلف نهضت و انقلاب در منصب ریاست جمهوری و نیز تجربیات ارزشمندی را در محضر امام کسب نموده‌اند.

هنگامی که سخنان رهبر انقلاب را بررسی می‌کنیم، آن را در راستای سخنان امام (رحمه الله) می یابیم، همچنین مشاهده می کنیم که ایشان همواره پیگیر تمامی مسائل و مشکلات مسلمانان جهان بوده و هستند، و به عنوان سد محکمی در برابر امواج توفنده که ممکن است امت را دچار ضعف نماید ایستادگی می‌نماید، و با سخنان دلنشین و حکیمانه خود، روح جدیدی به امت می بخشد.

این موضوع را می توان در ایستادگی ایشان در برابر تحرک برخی عناصر و گروه‌ها برای از سرگیری روابط ایران با آمریکا مشاهده نمود، ایشان با صدای گرم و دلنشین خود ملت را از خطرات احتمالی رابطه با آمریکا آگاه کرد، زیرا امام خمینی(رحمه الله) از قبل شرایط برقراری رابطه با آمریکا را اعلام نموده بود و در این مدت دولتمردان آمریکایی پیوسته در تلاش بودند تا بدون هیچ قید و شرطی، ایران را مجبور به برقراری روابط نمایند، اما رهبر معظم انقلاب توانست مواضع انقلاب را با صراحت اعلام نماید، و مسیری را که حضرت امام (رحمه الله) برای نهضت معین نموده بود ادامه دهد.

بزرگداشت امام برای ما یعنی بزرگداشت جنبه های اعتقادی ، ایمانی، انقلابی، و ملی امام خمینی (ره)، و او زنده است تا اسلام ناب محمدی (ص) زنده است، او زنده است تا پرچم عظمت اسلام و وحدت مسلمین زنده است، بیانات آن بزرگوار فریاد راستین انسانهای محرومی بود که از اعماق دلشان بر آمد و بر اعماق جان آدمیان نشست، و پیرو این عواطف مقدس بود که مردم مسلمان و عزتمند ایران در طول انقلاب اسلامی به میدان مبارزه و فداکاری گام نهادند و شهادت طلبی را بالاترین فیض و عالی‌ترین مقصد تلقی کردند.

رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره)رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وروز پانزدهم خرداد را به محضر آقا امام زمان (عج) و نائب برحقش امام خامنه ای و ملت عزیز ایران تسلیت عرض می نمایم.

 

سعدی به روزگاران مهری نشسته بر دل      بیرون نمی توان کرد حتی به روزگاران

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( چهارشنبه 92/3/15 :: ساعت 8:34 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بزرگترین دشمن هر کسی نفس اوست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
شکوه و عظمت انقلاب اسلامی تا کجاست؟
به مناسبت 12 بهمن روز ورود امام به وطن
به مناسبت 22 بهمن روز پیروزی انقلاب
خواست خدا انتخاب برترین مردم برای رهبری آنهاست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
حضرت محمد تنها پیامبری که سخنانش بلافاصله نوشته می شد.
نمادِ پیروزی حق بر باطل
چه معجزه ایست وجود یک انقلاب را دوست داشتن!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 35
>> بازدید دیروز: 10
>> مجموع بازدیدها: 366756
» درباره من

منطقه و بیداری اسلامی
داریوش احمد رضا بهمنیار
ما یا باید بر اساس قوانین دموکراسی حرف بزنیم یا بر اساس باورهای ملی مذهبی و اسلامی خودمان حرف بزنیم، بر اساس دموکراسی غربی هیچ کشور شرقی و هیچ کشور غربی در جهان دموکراسی و قانون اساسی اش را به رفراندوم نگذاشته است. حتی برای یک بار، فقط جمهوری انقلاب امام خمینی (رضوان اله تعالی) بوده که فرمودند: مردم اصل سیستم رو رای بدهید آن هم بعد از پیروزی انقلاب. فقط امام خمینی بود که فرمودند نماینده هاتون بیاین قانون اساسی را بنویسند و مردم هم برای قانون اساسی رای بدهند، شما فقط یک رژیم دموکراتیک غربی و شرقی در دنبا نشان بدهید که بگوید ما دفعه اول خودمان برای دموکراسی و قانون اساسی رفراندوم گذاشتیم؟ این رژیم های دنیا همه یا با کودتا اومدن سر کار، یا با شبه انقلاب ها و یا با جنگ ها و تفرقه ها و غصب سرزمین های دیگر قدرت را با جنگ از همدیگر گرفتند. هیچکدام از کشورهای جهان با دموکراسی سر کار نیامدند، هیچکدام از آنها قانون اساسی شان را حتی برای یک بار هم به رای نگذاشتند، پس از نظر دموکراسی جهانی، قوانین دموکراتیک جهانی یک سوال بی معناست که هیچ معنا و مفهومی ندارد چون هیچ رژیمی خودش را به رای مردم اش وابسته نمی کند غیر از جمهوری اسلامی ایران. بر اساس دموکراسی غربی و شرقی هیچ کشوری در جهان این سیستم را نگذاشته و نمی گذارد، این فقط جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بود که فرمودند به اصل سیستم رای بدهید آن هم بعد از انقلاب که امام قدرت را به دست گرفته بود. فقط امام راحل بوده که گفته است نماینده هاتون بیایند و قانون اساسی را بنویسند و بعد هم فرموده بیائید به قانون اساسی رای بدهید، شما یک رژیم دموکراتیک توی جهان به ما نشان بدهید که بگوید: آقا ما دفعه اول خودمان رفراندم گذاشتیم، اینها همه یا با کودتا, و امثالهم قدرت را به دست گرفتند و یا با انقلاب های غربی و یا با شبه انقلاب ها آمدند و با جنگ و تفرقه تجاوز و غارت ملت ها و با اشغال و غصب سرزمین ها مردم را با کشتار و چپاول و تجاوز و غارت کشتند. جالب اینجاست که رژیم غاصب اسرائیل اصلا قانون اساسی ندارد و هر از چندی هزاران هزار زن و کودک را به کام مرگ می فرستد و کسی هم کاری به کارش ندارد چون قانون اساسی ندارد، همانطور که هولوکاست دروغین او توهین به شعور بشریت است.

» پیوندهای روزانه

تابناک [3]
انتخاب [3]
پایگاه خبری انقلاب نیوز
شبکه اطلاع رسانی دانا
موسسه فرهنگی راسخون
نقل قول - وبلاگ نویسان خوزستانی [1]
پایگاه خبری مشهد پیام [1]
شبکه خبری تحلیلی تیتر یک [1]
پایگاه خبری لنگر نیوز
ظهور
وب سایت خبری تحلیلی رصد [1]
وبلاگ نویسان خراسان رضوی [3]
سواد رسانه ای ایرانیان [1]
وبگاه جوان انقلابی [1]
پایگاه خبری شلمچه نیوز
[آرشیو(16)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
برجام برای برداشتن تحریم ها بوده . جریانی منحرف از انقلاب اسلامی . دل به عشق زنده می ماند عشق به امام خمینی (ره) . حضرت فاطمه (س) مصمم برای شهادت در تکلیفی الهی[-1] .
» آرشیو مطالب
پاییز 86
زمستان 1386
بهار 1387
مرداد 87
شهریور 87
تابستان 1387
خرداد 88
شهریور 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
اردیبهشت 93
فروردین 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
تابستان 93
پاییز 93
زمستان 93
تابستان 94
پاییز 94
زمستان 94
بهار 95
تابستان 95
پاییز 95
زمستان 95
بهار 96
تابستان 96
پاییز 96
زمستان 96
بهار 97
تابستان 97
پاییز 97
زمستان 97
بهار 98
تابستان 98
پاییز 98
زمستان 98
بهار 99
تابستان 99
پاییز 99
زمستان 99
بهار 0
تابستان 0
زمستان 0
بهار 1
تابستان 1
پاییز 1
زمستان 1
بهار 2
تابستان 2
پاییز 2
زمستان 2

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
تابناک
خبرگزاری فارس
شبکه العالم
عمارنامه
پایگاه خبری فرهنگ نیوز
رجا نیوز
جام نیوز
پایگاه خبری فاش نیوز
پایگاه خبری بولتن نیوز
پایگاه تحلیل خبر باصر
پارس نیوز
مشرق نیوز
شبکه خبر
شبکه دانا
جوان انقلابی
خیبر آنلاین
ادیان نیوز
انقلاب نیوز
روایت نو
بسیج پرس

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب