سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس را در مال وى دو شریک است : وارث و حوادث . [نهج البلاغه]
منطقه و بیداری اسلامی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» صلح پایدار بدون دخالت خارجی

محور مقاومت به رهبری ایران کوچکترین انعطافی در مقابل زورگویی امریکا از خود نشان نخواهد داد چرا که دیگر هیچ مسلمانی و یا ستمدیده ای در هیچ کجای جهان نخواهند توانست علیه اسرائیل و دولت های دست نشانده حرکتی انجام دهند و امید خود را از دست داده و برای همیشه مسلمانان و مظلومان جهان در چنگال امریکایی ها و صهیونیست جهانی اسرائیل و انگلیس له خواهند شد.

در زمانی که سوریه، عراق و لبنان الگوی ایرانی کشورهای عرب برای ملت های مسلمان به خصوص منطقه خلیج فارس می باشند و با امریکا هم رابطه دارند، ملت های منطقه به خوبی در میابند که مردم سالاری واقعی در کشورهای عربی که متحد و هم پیمان ایران هستند حکفرماست، و سرانشان با رای مردم به روی کار می آیند، و این موضوع خود مهمترین علت وحشت عربستان و حکومت های دیکتاتوری خلیج فارس از قدرت ایران شده است از همین روست که ریاض به شدت از افزایش نفوذ ایران در سوریه، لبنان وعراق بیمناک است و معتقد است که این مساله حکومتش را در معرض خطر قرار می‌دهد هر چند به زودی و با سرعت و شتابی که تحولات منطقه به خود گرفته است به زودی مردم کشورهای منطقه حجاز و شیخ نشین های خلیج فارس هم به حرکت درمی آیند.

و مهمتر اینکه خود آمریکائی ها هم زیاد به چنین حکومت هایی در منطقه حساس خلیج فارس خوشبین نیستند حکومتی که منطقش بر ویروس عقب مانده و منزجر کننده جهالت وهابیت شکل گرفته و گروههایی همچون القائده و طالبان را از درون خود بوجود آورده است و اینها اهرم قابل کنترلی برای سیاست های آمریکا نمی توانند باشند و باید دانست که اگر آمریکایی ها در سوریه مخالفان بشار اسد را پشتیبانی می کنند ولی نمی خواهند که اسلام گراهای تندرو حکومت را در سوریه بدست بگیرند در حالی که عربستان و قطر از اسلام گراهای وهابی و تندرو حمایت می کند.

امریکا که هم اینک هیچ گزینه ای برای تامین ثبات در خاور میانه بدون مشارکت ایران نمی بیند از همین رو بعید است که در نبرد سوریه وارد شود و جبهه جدیدی علیه خود نخواهند گشود امریکایی ها حتی همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا هیچ  خطری متوجه تهران نشود و هیچ کسی وارد راه حمله نظامی یا تهدید تاسیسات  هسته ای ایران نشود در حالی که حمله به سوریه متحد اصلی و کلیدی ایران خشم تهران را در پی خواهد داشت آنها تازه فهمیده اند که همانا این عقل و منطق اسلامی است که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون در محور مقاومت نمود پیدا کرده است و به همان میزان که نفوذ و میزان تاثیر گذاری آمریکا و عربستان در منطقه کاهش می یابد نفوذ و تاثیر گذاری ایران در منطقه تقویت می‌شود.

عده ای از نخبگان سیاسی آمریکا که از عقل سلیم برخوردارند و کم هم نیستند متوجه شده اند که امروز این ایران است که کلید احیای توازن قوا و منافع در خاورمیانه بزرگ محسوب می شود و به همین علت به توافقهایی با این کشور قدرتمند نیاز دارند که مهمترین حلقه سیستم امنیت منطقه ای به شمار می رود.

برای همین هم اینک برخورد نخبگان سیاسی آمریکا با ایران از سردرگمی و تزلزل آنها حکایت می کند چرا که چند سال است به خصوص بعد از اعدام صدام به دست امریکا، نخبگان واشنگتن متوجه شده اند سعودی ها بازی خود را به جریان گذاشته اند و مایلند به دست آمریکا به اهداف منطقه ای خود دست یابند که به وضوح با منافع ملی آمریکا در منطقه منافات دارد در واقع واشنگتن به طور علنی درخاورمیانه به استیصال و چه کنم چه کنم گرفتار شده است.

از نظر امریکائیان به ترتیب امنیت اسرائیل، کنترل کانال سوئز و ثبات رژیم های پادشاهی حوزه خلیج فارس برای توان سیاست خارجی آمریکا در خاور میانه ضروری به نظر می رسد به همین علت بیش از یک سال است در واشنگتن این نظریه غالب شده که حتی اگر هم ایران سلاح هسته ای هم بسازد هیچ اتفاق وحشتناکی رخ نمی دهد و هیچ تهدیدی برای امنیت جهانی در برنخواهد داشت ولی لابی های اسرائیلی و عربستانی در سیستم سیاسی آمریکا ریشه هایی عمیقی دوانده اند که در صورت چرخش اوضاع به سوی عادی سازی روابط بین واشنگتن و تهران آنها بلافاصله می توانند بحران سیاسی طولانی مدتی را برای دولت اوباما ایجاد کرده و فعالیت آن را عملا فلج کنند تا جایی که حتی اگر ایران انرژی هسته ای خودش را تعطیل هم بکند باز هم خط قرمز عربستان و اسرائیل برای امریکا نزدیک نشدن و گفتگو نکردن بین امریکا و ایران خواهد بود.

هر زمانی که سخن از موازنه قوا در منطقه به میان بیاید بیشتر نام ایران و عربستان به اذهان می‌رسد دو کشوری که با وسعت نسبتا زیاد، جمعیت چشمگیر، موقعیت استراتژیک، وضعیت ممتاز در تأمین انرژی، سردمداری ایدئولوژیک و توان قابل ملاحظه نفوذ بر دیگر کشورهای منطقه این دو کشور را ‌‌پایه‌های موازنه قدرت در منطقه خاور میانه و آسیای جنوب غربی معرفی کرده است هرچند عربستان در مقوله‌هایی چون جمعیت تحصیل ‌کرده، تولید علم و دانش، استقلال سیاسی و نظامی و محبوبیت مردمی و .... به هیچ عنوان در طراز ایران نیست، ولی ‌نفوذ نسبی این کشور در کشورهایی که اهل سنت اکثریت را دارند و نیز حمایت‌های ‌سیاسی و نظامی غرب در کنار پول هنگفت نفت، این کشور را یک طرف موازنه با ایران قرار داده است.

قدرت مقاومت است که جنگ در سوریه را وارد مرحله جدیدی کرده است ارتش سوریه با کمک کمیته های مردمی از موضع تدافعی به وضعیت تهاجمی روی آورده است عربستان سعودی هم در این مرحله تلاش می‌کند، از تمام برگه‌ها و امتیازاتی که در اختیار دارد، در عرصه سوریه استفاده کند، چون به خوبی می‌داند که این مرحله مرحله نهایی در به زانو در آوردن نظام در سوریه است.

دلیل تمام افزایش فشارها و تشدید حملات در روزهای اخیر به خصوص استفاده تروریست های حامی عربستان و قطر و ترکیه از بمب شیمیایی علیه مردم و نظامیان سوریه در این زمان تلاش کشورهای توطئه کننده علیه سوریه برای تغییر معادله حاکم بر تحولات میدانی سوریه به ویژه اصرار و پافشاری ارتش سوریه جهت ادامه مبارزه با گروه‌های تروریستی و ریشه کنی تروریسم در حمله های بی امان ارتش سوریه به تروریست ها در روزهای اخیر است از همین رو رسانه‌ها و مطبوعات غربی ها و سران مرتجع عرب با تمام توان تلاش می‌کنند، در فتنه انگیزی در سوریه از هم پیشی بگیرند.

در این زمان امریکا و صهیونیست های جنایتکار جهانی با هم پیمانان منطقه ای شان با تمام قوا به مقابله با اسلام ناب محمدی (ص) به رهبری جمهوری اسلامی ایران به میدان آمده اند و چون خود را در حال شکست خوردن می بینند با طولانی کردن جنگ در صدد ایجاد و کشاندن این بحران به مصر و لبنان و حتی تا ترکیه هم هستند.

و از طرفی خوشبختانه در سایه تحولات اخیر در منطقه، جبهه مقاومت تقویت شده و در مقابل خط مشترک اردوغان و مرسی برای تضعیف مقاومت و تقویت خط اخوان المسلمین در منطقه شکست خورده است اردوغان برای مطرح شدن به عنوان رهبر منطقه، نیاز به ادامه حیات دولت مرسی در مصر داشتهمچنین اردوغان و مرسی هر دو با پیروی از یک سیاست تلاش داشتند که همه ارگانهای دولتی در کشورهای خود را قبضه کنند که مردم هر دو کشور با اعتراضهای خود با این سیاستها مخالفت کردند.

در حقیقت ترکیه در سایه تحولات جاری در مصر ، سوریه و تونس و با بروز سردی در مناسباتش با ایران و عراق، به انزوا کشیده شده و کنترل خود بر وضعیت منطقه را که در پی حرکتهای بیداری اسلامی به دست آورده بود، بطور کلی از دست داده است و به هیچ عنوان نمی توان قدرت نرم ترکیه امروز را با ترکیه سه سال قبل مقایسه کرد.

روابط ایران و سوریه می تواند الگویی برای کشورهای منطقه باشد هر گونه ارتباط میان کشورهای منطقه می تواند در مسیر وحدت و هماهنگی میان کشورهای منطقه موثر باشد دشمنان ایران این مسئله را القاء می کنند که ایران علاقه ای برای گسترش روابط خود با کشورهای عربی و اسلامی ندارد و این ادعا را مطرح می کنند که ایران در پی ایجاد هلال شیعی در منطقه است و این که روابط ایران محدود به لبنان، سوریه و عراق است در حالی که ایران خواهان گسترش روابط اقصادی با همه کشورهای منطقه غیر از اسرائیل می باشد و بارها سیاست خارجی خودش را مبنی بر صلح پایدار بدون دخالت خارجی ابراز داشته است.

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( دوشنبه 92/6/4 :: ساعت 8:59 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

برکت بسیار ارزشمند خداوند به انسان
اینک سلاح اینک نبرد اینک جهاد 2
بزرگترین دشمن هر کسی نفس اوست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
شکوه و عظمت انقلاب اسلامی تا کجاست؟
به مناسبت 12 بهمن روز ورود امام به وطن
به مناسبت 22 بهمن روز پیروزی انقلاب
خواست خدا انتخاب برترین مردم برای رهبری آنهاست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
حضرت محمد تنها پیامبری که سخنانش بلافاصله نوشته می شد.
نمادِ پیروزی حق بر باطل
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 99
>> بازدید دیروز: 46
>> مجموع بازدیدها: 367163
» درباره من

منطقه و بیداری اسلامی
داریوش احمد رضا بهمنیار
ما یا باید بر اساس قوانین دموکراسی حرف بزنیم یا بر اساس باورهای ملی مذهبی و اسلامی خودمان حرف بزنیم، بر اساس دموکراسی غربی هیچ کشور شرقی و هیچ کشور غربی در جهان دموکراسی و قانون اساسی اش را به رفراندوم نگذاشته است. حتی برای یک بار، فقط جمهوری انقلاب امام خمینی (رضوان اله تعالی) بوده که فرمودند: مردم اصل سیستم رو رای بدهید آن هم بعد از پیروزی انقلاب. فقط امام خمینی بود که فرمودند نماینده هاتون بیاین قانون اساسی را بنویسند و مردم هم برای قانون اساسی رای بدهند، شما فقط یک رژیم دموکراتیک غربی و شرقی در دنبا نشان بدهید که بگوید ما دفعه اول خودمان برای دموکراسی و قانون اساسی رفراندوم گذاشتیم؟ این رژیم های دنیا همه یا با کودتا اومدن سر کار، یا با شبه انقلاب ها و یا با جنگ ها و تفرقه ها و غصب سرزمین های دیگر قدرت را با جنگ از همدیگر گرفتند. هیچکدام از کشورهای جهان با دموکراسی سر کار نیامدند، هیچکدام از آنها قانون اساسی شان را حتی برای یک بار هم به رای نگذاشتند، پس از نظر دموکراسی جهانی، قوانین دموکراتیک جهانی یک سوال بی معناست که هیچ معنا و مفهومی ندارد چون هیچ رژیمی خودش را به رای مردم اش وابسته نمی کند غیر از جمهوری اسلامی ایران. بر اساس دموکراسی غربی و شرقی هیچ کشوری در جهان این سیستم را نگذاشته و نمی گذارد، این فقط جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بود که فرمودند به اصل سیستم رای بدهید آن هم بعد از انقلاب که امام قدرت را به دست گرفته بود. فقط امام راحل بوده که گفته است نماینده هاتون بیایند و قانون اساسی را بنویسند و بعد هم فرموده بیائید به قانون اساسی رای بدهید، شما یک رژیم دموکراتیک توی جهان به ما نشان بدهید که بگوید: آقا ما دفعه اول خودمان رفراندم گذاشتیم، اینها همه یا با کودتا, و امثالهم قدرت را به دست گرفتند و یا با انقلاب های غربی و یا با شبه انقلاب ها آمدند و با جنگ و تفرقه تجاوز و غارت ملت ها و با اشغال و غصب سرزمین ها مردم را با کشتار و چپاول و تجاوز و غارت کشتند. جالب اینجاست که رژیم غاصب اسرائیل اصلا قانون اساسی ندارد و هر از چندی هزاران هزار زن و کودک را به کام مرگ می فرستد و کسی هم کاری به کارش ندارد چون قانون اساسی ندارد، همانطور که هولوکاست دروغین او توهین به شعور بشریت است.

» پیوندهای روزانه

تابناک [3]
انتخاب [3]
پایگاه خبری انقلاب نیوز
شبکه اطلاع رسانی دانا
موسسه فرهنگی راسخون
نقل قول - وبلاگ نویسان خوزستانی [1]
پایگاه خبری مشهد پیام [1]
شبکه خبری تحلیلی تیتر یک [1]
پایگاه خبری لنگر نیوز
ظهور
وب سایت خبری تحلیلی رصد [1]
وبلاگ نویسان خراسان رضوی [3]
سواد رسانه ای ایرانیان [1]
وبگاه جوان انقلابی [1]
پایگاه خبری شلمچه نیوز
[آرشیو(16)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
برجام برای برداشتن تحریم ها بوده . جریانی منحرف از انقلاب اسلامی . دل به عشق زنده می ماند عشق به امام خمینی (ره) . حضرت فاطمه (س) مصمم برای شهادت در تکلیفی الهی[-1] .
» آرشیو مطالب
پاییز 86
زمستان 1386
بهار 1387
مرداد 87
شهریور 87
تابستان 1387
خرداد 88
شهریور 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
اردیبهشت 93
فروردین 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
تابستان 93
پاییز 93
زمستان 93
تابستان 94
پاییز 94
زمستان 94
بهار 95
تابستان 95
پاییز 95
زمستان 95
بهار 96
تابستان 96
پاییز 96
زمستان 96
بهار 97
تابستان 97
پاییز 97
زمستان 97
بهار 98
تابستان 98
پاییز 98
زمستان 98
بهار 99
تابستان 99
پاییز 99
زمستان 99
بهار 0
تابستان 0
زمستان 0
بهار 1
تابستان 1
پاییز 1
زمستان 1
بهار 2
تابستان 2
پاییز 2
زمستان 2

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
تابناک
خبرگزاری فارس
شبکه العالم
عمارنامه
پایگاه خبری فرهنگ نیوز
رجا نیوز
جام نیوز
پایگاه خبری فاش نیوز
پایگاه خبری بولتن نیوز
پایگاه تحلیل خبر باصر
پارس نیوز
مشرق نیوز
شبکه خبر
شبکه دانا
جوان انقلابی
خیبر آنلاین
ادیان نیوز
انقلاب نیوز
روایت نو
بسیج پرس

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب