سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر یک از شما آینه برادرش است . اگر رنجی را در او ببیند، دورش می سازد. [امام علی علیه السلام]
منطقه و بیداری اسلامی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» زمین گیر شدن آمریکا در خاور میانه

سران فعلی کاخ سفید در آمریکا، نباید نقش احمقانه ای را که دارند بازی می کنند را خیلی باور کنند، به خصوص که تاثیر گذاری استراتژیک در خاورمیانه این روزها در دستان پر توان و قدرتمند ایران قرار گرفته، و ما باور داریم که مذاکرات ژنو برای آنها همچون تخته پاره ای در برابر امواج مهیب اقیانوسی را دارد تا بتوانند با آن خودشان را به ساحل نجات برسانند.

شرایط آمریکا و اسرائیل در مقابل ایران بعد از شکست شان در سوریه و لبنان، بسیار مایوس کننده شده است، سران کاخ سفید احساس میکنند که وجود مذاکرات چنان برای آنها تعیین کننده شده است که نباید کسی به این نیاز شدید آنها به مذاکرات پی ببرد، علی الخصوص که آمریکا در بحرانی ترین شرایط خودش قرار گرفته است، و مذاکرات با ایران برای حفظ هژمونی آمریکا در جهان ، بسیار حیاتی و تعیین کننده شده است.

اگر هم تحریم های جدید و نه چندان مهمی را که به تازگی تصویب کرده اند، فقط به خاطر امتیاز ندادن بیشتر و گرفتن امتیازات بیشتر در مذاکرات آتی با ایرانیان باشد، تا دیپلماسی ایران را از حالت تهاجمی خارج کرده و به حالت دفاعی در آورند، همچنین می خواهند اندازه تشنه بودن مسئولان ایرانی به مذاکرات را محک بزنند.

آنها، دهان دریده ی خود را باز می کنند و به خود اجازه می دهند که در لفاظی هایشان مشکل ایران و آمریکا را فراتر از مذاکرات هسته ای بدانند،  و این فقط برای امتیاز گیری بیشتر در مذاکرات است نه قطع مذاکرات، چرا که حتی روزنامه واشنگتن پست، خروج آمریکا از بدبختی ‌‌هایش در منطقه پر تلاطم خاور میانه را تنها از طریق مذاکرات با تهران ممکن می داند.   

در این مرحله از تاریخ ایران و آمریکا که بعد از سی و سه سال، از قطع رابطه تنبیهی آمریکا با ایران می گذرد، این مذاکرات ژنو است که آبرو و حیثیت آمریکائیان را در جهان، در دستان نیرومند ایران قرار داده است.

برای ایران هم تا زمانی که آمریکائیان به درستی به مذاکراتشان پای بند باشند یک پیروزی خواهد بود، چرا که ایران در مدت سی و سه در تحریم، اینک با همین استارت به راحتی می تواند، کم کم ظرفیت های نهفته خودش را شکوفا کند، و طبیعتا کشورهای دیگر تمایل زیادی به حمایت از راهبرد ایران و حمایت از مسیر رفع تحریم‌ها نشان خواهند داد.

این سیاست اصلی انقلاب اسلامی بود که تهدیدها را به فرصت و فرصت ها را به پیشرفت و مقاومت علیه دشمنان ایران تبدیل کرده است، و با پشتوانه یک دهه تلاش و داشتن بیست هزار سانتریفیوژ در حال چرخش پای میز مذاکره رفتن ادعای زیادی نمی خواهد، هم چنان که هر انتقاد کننده ای را با چماق گرانی کوبیدن هم هنر نیست.

ظاهرا دوستان آقای روحانی هنوز هم از حال و هوای فضای انتخاباتی خارج نشده اند و تا قدرت دارند و به نوبت دوستان صمیمی اصلاحاتی و کارگزارانی خود را به بهانه چرخیدن زندگی مردم بر سر کار می آورند و نیروهای ارزشی را کنار می گذارند.

و گویا این حرفهای تکراری، تمام شدنی نیست، کسانی که مدام دولت قبلی را می کوبند باید کمی حرف زدن خود را اصلاح کنند، یعنی می خواهند بگویند مردم ایران که دولت قبلی را انتخاب کرده اند یا شعور کافی نداشته اند، یا دولت قبلی، مردم ایران را فریب داده است، که در هر صورت توهین به ملت ایران تلقی می شود، این کاملا درست است که دولت قبلی در دو سال آخر راه خود را عوض کرد، ولی این دلیل نمی شود که نیروهای ارزشی در دستگاه ها و ادارات دولتی و خصوصی را با همین بهانه ها برکنار کرد.

همه خوب می دانند که امتیاز گرفتن بیشتر از آمریکا به شکنندگی امنیتی بیشتر اسرائیل بستگی دارد، این روحیه مبارزه و استکبار‌ ستیزی و دفاع از مظلوم در سوریه و لبنان و غزه است که امنیت ملی و اقتصاد ایران را بیشتر شکوفا خواهد کرد، و باعث گرفتن امتیازات اقتصادی و امنیتی در پای میز مذاکره خواهد شد.

کسانی که دغدغه چرخش زندگی مردم را دارند باید بپذیرند که امتیاز گرفتن در مذاکرات و رفاه اقتصادی بیشتر برای مردم ایران در میز مذاکره از گذر مقاومت رقم می خورد، تا بتوانیم مانع معادلات جهانی آنها شویم، آنها دیگر قدرتی ندارند تا با ملتی که تا رسیدن به افق بلند تمدن اسلامی راهی زیادی در پیش ندارند، دشمنی کنند.

آنها اجبارا از در دوستی مصلحت جویانه با ایران در آمده اند، درست است که ایران خواهان توافق است اما نه هر توافقی، بلکه یک توافق خوب، ایران امروز آنقدر ضعیف نیست که یک توافق بد را به توافق نکردن ترجیح بدهد، این باید دغدغه آنها باشد که نگران پایبندی ایران به مذاکرات باشند.

بعد از پیروزی در جنگ جهانی دوم آنها مناسباتی را شکل داده اند که حد و حدود پیشرفت دیگران باید با توافق آنها صورت بگیرد، از نظر آنان حق دیگران وقتی است که رضایت و اعتماد آنها جلب شده باشد، و در حال حاضر ظاهرا این کار را در مذاکرات با دادن امتیاز بیشتر با ایران فراهم کرده اند، ولی ایران با یک سیاست گذاری صحیح می تواند شرایط بهتری را فراهم کند.

اوباما برای تعهد آمریکا نسبت به امنیت اسرائیل، از کلمه مقدس استفاده می کند و می گوید: اگر از من بپرسید چند درصد احتمال دارد که این توافق به نتیجه برسد اگر پنجاه- پنجاه باشد ما باید تلاش خود را بکنیم ، با یک سیاست گذاری صحیح، مسئولان ایرانی می توانند آنها را مجبور به نود – ده و یا بیشتر هم کنند، همچون زمانی که حق داشتن غنی سازی و داشتن چند عدد سانتریفوژ را به ایران ندادند و باعث شدند اینک نوزده هزار سانتریفوژ در ایران بچرخد و اینک هم مجبور به نود – ده ، هم خواهند شد، اینک آنها بالاجبار به پای میز مذاکره آمده اند و نقش سگ ترسویی را بازی می کنند، که نه جرات مبارزه دارد و اجبارا هر از چندی، پارس کرده و دشمنی خود را ادامه بدهند.

با این مذاکرات در مبارزه‌ای قرار گرفته ایم که نباید در تخاصم جاهلانه و سازش منفعلانه درآییم، و پیشرفت در این مذاکرات ثمره خون شهدا، مقاومت مردم و تیم های مذاکره کننده‌ قبلی، به خصوص بینش سیاسی و راهبردی مقام رهبری طی سال های گذشته بوده که اینک به اینجا رسیده است، و هیچ دولتی نمی تواند اینها را به نام خودش ظبط کند.

مبارزه با آمریکا صرفا شامل طیفی از مذاکره، رقابت و تخاصم مستقیم را در بر نمی ‌گیرد، انقلاب اسلامی به تناسب زمان و در هر شرایطی، هوشمندانه شیوه مناسبی از مبارزه را انتخاب کرده است، ممکن است کاستی هایی بوده باشد، ولی راه انقلاب درست بوده است.

تمامی جنگ های مستقیم و غیر مستقیمی که آمریکا در خاورمیانه با پول های نفتی ارتجاع عرب منطقه، برای برهم زدن توازن قوا و در دست گرفتن نقاط ژئوپولتیک خاور میانه، برای حفظ جهان تک قطبی طراحی و انجام داده است، ولی می بینیم امروز این خود آمریکا و هم پیمانان منطقه ای و جهانی اش هستند که دچار شکست، سرخوردگی و تحقیر در منطقه شده اند.

آنها به خوبی نشان داده اند که تمام دغدغه شان نگه داشتن خوی حیوانی اسرائیل است، تا هر کشوری را که در خاور میانه با سلطه طلبی آنها سر ناسازگاری دارد، اسرائیل را همچون سگی هار، به جان آن کشور بیاندازند، اینک به خاطر قدرت و نفوذ ایران و روشنگری انقلاب اسلامی، در مقابل، دفاع آمریکائیان از سیاست های تحجر زدگانی همچون عربستان، ادعاهای آنها از کلمات حقوق بشر و دموکراسی و امنیت جهانی دیگر کارآیی لازم را ندارد.

آنها هم اینک با ایجاد رقابت تسلیحاتی در خاور میانه و در خشونت زده ترین مکان جهان ، روز به روز این رقابت کشنده را شدیدتر می کنند، و بعد هم از امنیت جهانی حرف می زنند، و زمانی که آنها می گویند باید اعتماد سازی شود، فقط با این حرف ها می خواهند مبنای نظری و رفتاری ادبیات رسانه ها را شکل بدهند و این در پوششی از جریان سازی های منفی، در ذات رسانه ای شان قرار دارد.

اگر آنها با مظلوم نمایی خود را قربانی تروریست می نامند و از امنیت خاور میانه حرف می زنند و با فیلم های هالیودی در افکار عمومی، جنایت هایشان را توجیه می کنند، ولی اگر ایرانیان قدرت می داشتند که شکست آمریکا را در سوریه، و شکست اسرائیل را در لبنان را برای جهانیان به تصویر بکشند، چقدر خوب می توانستند رسوایی فیلم های هالیوودی این جنایت کاران تاریخ را برملا کنند.

مسئولان وزارت خارجه ایران بهتر می دانند که تسلط آمریکا و اسرائیل بر سرزمین شام رویایی بود که اکنون به کابوسی برای آمریکائیان و هم پیمانان آنها تبدیل شده است، خصوصا آنکه چرخش مواضع کاخ سفید در این باره روشن است، و نامه جدید شش ‏ماده ای رئیس ‌جمهور آمریکا به هم‌ پیمانان خود در منطقه ، فقط بر توقف حمایت‌های سیاسی، لجستیکی و امنیتی ‏واشنگتن از گروه ‌های مسلح سوری تاکید می کند.  

متاسفانه امروز عده قلیلی سعی دارند به جای شعار مرگ بر آمریکا، شعار مرگ بر مرگ را سر بدهند، اینها هنوز شیوه سخن گفتن با مردم ایران را نیاموخته اند، آمریکا تلاش زیادی کرده، تا مردم ایران را فقط به این دلیل که به دنبال تثبیت حقوق و حیثیت خود بودند را تحت فشار جنگ ها، تحریم ها و کودتاها قرار بدهند، ولی ایرانیان با ریختن خون پاک بهترین جوانان خود، در برابر فشار و ارعاب آنها ایستادگی کرده اند.

این عده با این شعار می خواهند مناسبات را بر مبنای قدرت تعریف کنند و به عدالت و حقیقت و این گونه مفاهیم هم کاری نداشته باشند، در حالی که اگر ما از موضع مرگ بر آمریکای خود بگذریم دیگر عزت و اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران وجود نخواهد داشت و این عزت و اقتدار برای ادامه انقلاب اسلامی و امنیت ملی و پیشرفت اقتصادی ایران ضروری است.

آمریکائیان زمانی با واسطه ها به ایران می گفتند چون استفاده از حق هسته ای برای شما، منافع ما قدرت ها را محدود می کند، اجازه بهره برداری از آن را ندارید، و اعتقاد راسخ داشتند ولو با کودتا و جنگ ها و تحریم ها، ما مانع استفاده از این حق شما می شویم، این شعار دولت های استکباری آمریکا و انگلیس بود، ولی اینک سیاست مداران زورگوی واشنگتن فقط با مذاکرات با ایران می توانند سربازان خود را در خاور میانه نجات بدهند، و اوضاع اقتصادی و نابسامان خود را که مدت هاست آنها را آزار می دهد مدتی عقب نگه دارند.

چنین تفکری استکبار گرانه را فقط ایرانی ها توانستند با شعار مرگ بر آمریکا به چالش بکشانند، آنها با چنین تفکری هنوز هم می خواهند صلح پایدار بدون دخالت خارجی را که مبنای اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است را به صلحی بدون عدالت و بدون آرامش واقعی تبدیل کنند، و کرامت انسانها را به گورستان صهیونیست جهانی بفرستند.

آنها می ترسند که نظام اسلامی بتواند یک نظام دور از جامعه استکبار زده تشکیل بدهد، جهانیان به خصوص ملت های منطقه از حرکت انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته ‌اند، امروز ایران به کانون توجه جوشان آزادیخواهی و حمایت از مستضعفین ستم دیده تبدیل شده است، و منادی آزادی و استقلال ‌طلبی در جهان شده است، و این برای ایرانیان افتخار بزرگی است، همچنان که چندی پیش یکی از مسئولان رده بالای فرانسه گفته بود، ایرانیان در بلندای تاریخ ایستاده اند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( شنبه 92/9/23 :: ساعت 7:43 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

برکت بسیار ارزشمند خداوند به انسان
اینک سلاح اینک نبرد اینک جهاد 2
بزرگترین دشمن هر کسی نفس اوست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
شکوه و عظمت انقلاب اسلامی تا کجاست؟
به مناسبت 12 بهمن روز ورود امام به وطن
به مناسبت 22 بهمن روز پیروزی انقلاب
خواست خدا انتخاب برترین مردم برای رهبری آنهاست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
حضرت محمد تنها پیامبری که سخنانش بلافاصله نوشته می شد.
نمادِ پیروزی حق بر باطل
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 37
>> بازدید دیروز: 46
>> مجموع بازدیدها: 367101
» درباره من

منطقه و بیداری اسلامی
داریوش احمد رضا بهمنیار
ما یا باید بر اساس قوانین دموکراسی حرف بزنیم یا بر اساس باورهای ملی مذهبی و اسلامی خودمان حرف بزنیم، بر اساس دموکراسی غربی هیچ کشور شرقی و هیچ کشور غربی در جهان دموکراسی و قانون اساسی اش را به رفراندوم نگذاشته است. حتی برای یک بار، فقط جمهوری انقلاب امام خمینی (رضوان اله تعالی) بوده که فرمودند: مردم اصل سیستم رو رای بدهید آن هم بعد از پیروزی انقلاب. فقط امام خمینی بود که فرمودند نماینده هاتون بیاین قانون اساسی را بنویسند و مردم هم برای قانون اساسی رای بدهند، شما فقط یک رژیم دموکراتیک غربی و شرقی در دنبا نشان بدهید که بگوید ما دفعه اول خودمان برای دموکراسی و قانون اساسی رفراندوم گذاشتیم؟ این رژیم های دنیا همه یا با کودتا اومدن سر کار، یا با شبه انقلاب ها و یا با جنگ ها و تفرقه ها و غصب سرزمین های دیگر قدرت را با جنگ از همدیگر گرفتند. هیچکدام از کشورهای جهان با دموکراسی سر کار نیامدند، هیچکدام از آنها قانون اساسی شان را حتی برای یک بار هم به رای نگذاشتند، پس از نظر دموکراسی جهانی، قوانین دموکراتیک جهانی یک سوال بی معناست که هیچ معنا و مفهومی ندارد چون هیچ رژیمی خودش را به رای مردم اش وابسته نمی کند غیر از جمهوری اسلامی ایران. بر اساس دموکراسی غربی و شرقی هیچ کشوری در جهان این سیستم را نگذاشته و نمی گذارد، این فقط جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بود که فرمودند به اصل سیستم رای بدهید آن هم بعد از انقلاب که امام قدرت را به دست گرفته بود. فقط امام راحل بوده که گفته است نماینده هاتون بیایند و قانون اساسی را بنویسند و بعد هم فرموده بیائید به قانون اساسی رای بدهید، شما یک رژیم دموکراتیک توی جهان به ما نشان بدهید که بگوید: آقا ما دفعه اول خودمان رفراندم گذاشتیم، اینها همه یا با کودتا, و امثالهم قدرت را به دست گرفتند و یا با انقلاب های غربی و یا با شبه انقلاب ها آمدند و با جنگ و تفرقه تجاوز و غارت ملت ها و با اشغال و غصب سرزمین ها مردم را با کشتار و چپاول و تجاوز و غارت کشتند. جالب اینجاست که رژیم غاصب اسرائیل اصلا قانون اساسی ندارد و هر از چندی هزاران هزار زن و کودک را به کام مرگ می فرستد و کسی هم کاری به کارش ندارد چون قانون اساسی ندارد، همانطور که هولوکاست دروغین او توهین به شعور بشریت است.

» پیوندهای روزانه

تابناک [3]
انتخاب [3]
پایگاه خبری انقلاب نیوز
شبکه اطلاع رسانی دانا
موسسه فرهنگی راسخون
نقل قول - وبلاگ نویسان خوزستانی [1]
پایگاه خبری مشهد پیام [1]
شبکه خبری تحلیلی تیتر یک [1]
پایگاه خبری لنگر نیوز
ظهور
وب سایت خبری تحلیلی رصد [1]
وبلاگ نویسان خراسان رضوی [3]
سواد رسانه ای ایرانیان [1]
وبگاه جوان انقلابی [1]
پایگاه خبری شلمچه نیوز
[آرشیو(16)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
برجام برای برداشتن تحریم ها بوده . جریانی منحرف از انقلاب اسلامی . دل به عشق زنده می ماند عشق به امام خمینی (ره) . حضرت فاطمه (س) مصمم برای شهادت در تکلیفی الهی[-1] .
» آرشیو مطالب
پاییز 86
زمستان 1386
بهار 1387
مرداد 87
شهریور 87
تابستان 1387
خرداد 88
شهریور 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
اردیبهشت 93
فروردین 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
تابستان 93
پاییز 93
زمستان 93
تابستان 94
پاییز 94
زمستان 94
بهار 95
تابستان 95
پاییز 95
زمستان 95
بهار 96
تابستان 96
پاییز 96
زمستان 96
بهار 97
تابستان 97
پاییز 97
زمستان 97
بهار 98
تابستان 98
پاییز 98
زمستان 98
بهار 99
تابستان 99
پاییز 99
زمستان 99
بهار 0
تابستان 0
زمستان 0
بهار 1
تابستان 1
پاییز 1
زمستان 1
بهار 2
تابستان 2
پاییز 2
زمستان 2

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
تابناک
خبرگزاری فارس
شبکه العالم
عمارنامه
پایگاه خبری فرهنگ نیوز
رجا نیوز
جام نیوز
پایگاه خبری فاش نیوز
پایگاه خبری بولتن نیوز
پایگاه تحلیل خبر باصر
پارس نیوز
مشرق نیوز
شبکه خبر
شبکه دانا
جوان انقلابی
خیبر آنلاین
ادیان نیوز
انقلاب نیوز
روایت نو
بسیج پرس

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب