سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه مؤمن خود را از دنیا خالی کند، والا گردد وشیرینی دوستیِ خدا را دریابد و از نظر اهل دنیا، گویی دیوانه به شمار آید؛ حال آن که شیرینیِ دوستی خدا، با آن مردم درآمیخته است و در نتیجه، به غیر از او نمی پردازند.با خودم را از دل هایشان برخواهم کَند . [امام صادق علیه السلام]
منطقه و بیداری اسلامی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» برجام آفتاب لب بام بود

 

چون با آمریکائیان اول بستند قرار  --- دیدند از برجام حاصل نمی آید به کار

پول را خوردند و بر زیرش زدند   ---   پشت پا بر اعتدال و تدبیرش زدند

چون که مایوس گشتند از کدخدا   ---  برجامِ دو و سه را کردند هوا

          ------------------------------------------------------------

این صدای ما تدبیریم مایه خرابی شد    -----     مملکت به ذلت رفت بس که بی تدبیری شد

این صدای بی هنگام مایه خرابی شد  ---–    اقتصاد به داد آمد بس که بیکاری شد

کار اعتدالیان ما اجنبی مآبی شد    -----     آمریکا و انگلیس اعتماد جهانی شد

          ----------------------------------------------------------

این صدای تدبیر که در ایران طنین افکند  ---- بین مردم و پیشرفت اختلاف افکند

رکودی، اشک ملت را تلخ و تلخ کرده است--- غسل بر نعش اقتصاد را خونابه دل کرده است 

تدبیر تا زمانی به خود می بالید    ----     که از اشتباه دولت قبل می نالید

اعتدال و تدبیر و امید   --------    شده در کار خود ناامید

 

هر آنچه که مردم به اسم و رسم دیپلماسی از برجام در این سه سال دیدند و شناختند، گاوی بود بی برکت، که نه یک ظرف شیر تدبیر داد و نه یک وجب خاک اعتدال را شخم زد.

برجام علم غیب است، هر کس بداند به اسرار مذاکره با کدخدا واقف شود، هر کس اسرار کدخدا نداند در جهل برجام ابدالعمر بماند، هر که اسرار برجام بداند معجزه می کند و مذاکره کنندگان امریکائی هم با سحر و جادو که علم نیرنگ است به روح برجام تعرض کردند.

برجام برخیز سدها را پر آب کن، برخیز و سرمایه ها را به ایران بیاور، پس کو اژدها عصای تدبیرت؟ کو دَمِ مسیحایی اعتدالت؟ ای برجام مگر نمی بینی روح تو را به بند کشیده اند تا به مکرِِ دیگری گردنت بزنند و رحمت کدخدا نثارت کنند، برجام تو من بعد در ردیف عجائب هستی، برجام تو چنان رو سیاهی که نه با تدبیر تطهیر می شوی نه با اعتدال، چرا که مردم بعد از سه سال در پسا برجام، هیچ پیشرفت و اولویتی نه در اقتصاد، نه در فرهنگ و نه در علم را شاهد نیستند، متن توافق برجام نشان از فاسق بودن و نیرنگ دشمنان ایران را دارد، و نشان میدهد به قول و وعده های کدخداهائی که خدا فاسقشان می خواند نباید اعتماد کرد.

برجام به کاهی نمی ارزد، پس چه باک اگر در آینده راستگویانی، افکار و اعمال مدافعان برجام را به قضاوت بنشینند، تا بر ویرانه های برجام، خدماتی واقعی را به مردم ایران ارائه دهند و فقط وعده های خدا را باور کنند نه کدخدا را . 

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( یکشنبه 95/3/23 :: ساعت 3:38 عصر )


»» برجامِ ، منهای اسلام انقلابی

انقلاب اسلامی فجر جدیدی در تاریخ بشریت گشوده و یکی از شاهکارهای بزرگ تاریخ بشر است که به دست مردان بزرگ با عشق، ایمان، عقل و شجاعت بوجود آمده است، انقلابی که جلوه گاه کرامت مردم ایران و بلندای مقام جمهوری اسلامی ایران است و در برازندگی اش همین بس که پایبند به اصول خود است، صلح را مقدم بر جنگ می داند، چون با این همه بیداد علیه آن هنوز سلاح اش در غلاف است.

انقلاب اسلامی عهده دار منزلتی در جهان است که یکه و بی همتاست، انقلابی که مبنا و مقصد دارد، افق و حرکت دارد، تنها انقلاب منطقی جهان که از اسلامِ ناب نشات گرفت و توانست ثمره اصلی خود را که اسلام انقلابی ست را به یک ضرورت طبیعی و تاریخی، و بر اساس سنت های الهی، به عنوان نمادِ حق در دوران معاصر جلوه گر کند.

تجربه تاریخ سی و هشت ساله انقلاب اسلامی به ما می آموزد، کسانی که در مقابل اسلام انقلابی ایستاده اند، آینده ای جز نابودی نداشته اند، اسلام انقلابی روزنه های نجات بخش دین مبین اسلام را باز کرده، و سرنوشت کمال انسان را در امتداد راه آن قرار داده است، انقلابی که به مردم ایران آموخت از نداشته های خود شروع کنند، و انسان هائی که به شناخت اسلام انقلابی نائل نشده باشند، در تاریک ترین مراحل نادانی خود قرار دارند.

بینش سیاسی اسلام انقلابی، که از انقلاب اسلامی، آرمان های خمینی کبیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری سرچشمه می گیرد، باید چراغی روشن در راه درک مسائل و حل مشکلات اقتصادی بعضی از دولتمردان که در راس امور اجرایی هستند باشد، تا به امیدِ واهی در تاریکی تفکر خود، به امید دلسوزی غرب برای نجات اقتصاد ایران نباشند، و نسبت به مجاهدان واقعی ولایت بیدار و بینا شوند.

دولتمردان آمریکائی فن مذاکره کردن را در دانشگاه های خود تدریس می کنند و آن را در دیپلماسی شان به کار می گیرند، آنها در مذاکرات فقط تعهد یا چیزهایی کم ارزش و موقتی می دهند، در عوض امتیازات و داشته هایی از طرف مقابل می گیرند، بعد برای پس دادن امتیازات گرفته شده، پیوسته از طرف مقابل امتیازات جدیدتری طلب کنند، هیچ زمانی امتیازات گرفته شده را پس نمی دهند، پرونده اش را نمی بندند، بالعکس مثل آب خوردن پرونده های جدیدتری باز می کنند، بدین طریق همیشه طلبکار می شوند، تا از زیر بار تعهدات خود شانه خالی کنند، در حالی که آقای ظریف می گوید من از کلمه دشمن در مذاکراتم استفاده نمی کنم، و مذاکره کنندگان ایرانی هیچ اطلاعی از مسائلی بانکی نداشته اند، البته کارشناسان و مدیران بانکی در روزهای توافق برجام هشدار تحقق نیافتن دست آوردهای بانکی، و احتمال عدم بازگشایی سوئیفت از طرف آمریکا را به تیم مذاکره کننده داده اند اما تیم مذاکره کننده هسته ای به این هشدارها توجهی نکردند. 

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( شنبه 95/3/8 :: ساعت 12:59 صبح )


»» گل نرگس کرم نما و فرو آ

 

نیمه شعبان است و گل واژه های انتظار و ظهور فرجِ حکومت جهانی قسط و عدل می شکفد، سلام بر مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف)، امید انسان ها، خلاصه ابراهیم، عصاره محمد(ص)، کعبهِ مقصود و قبله موعودِ امت ها و زنده کننده سنت ها در ظلمات تاریخ، ای آخرین وصی پیامبر خدا(ص)، و ای دوازدهمین امام شیعه و چهاردهمین معصوم از خاندان رسالت، کرم نما و فرو آ ، که گام تو زمین را برکت می بخشد، ای چراغ شوق دل شیعیان و امید بخش محرومان، شوق دیدار تو در همه دل ها وجود دارد، فرود آ و عید منتظران وراثت زمین بر مستضعفان و شکست سلطه های جبّاران را رقم بزن، همه عالم برای آمدنت لحظه شماری می کنند، همه جان های خسته تو را می خوانند، دعای خیر عاشقان و منتظران تعجیل در ظهورت به تعظیمت نشسته اند، زمینیان از فراقت تو را می خوانند، تویی که تمنای عالمی، آقا جان نیمه شعبان را با همه وجود و با قلبی مملو از سرور جشن گرفته ایم تا اردات و عشق خود را به ساحت مقدست نشان دهیم.

برای تعجیل در امر فرجت دعا می کنیم، فرجت روز رهایی و عزت و سربلندی همه مستضعفان و مظلومان زمین خواهد بود، روز خواری مستکبران عالم، روزی که چشمان ما به جمال دل آرایت روشن شود بهترین و خواستنی ترین روز خدا خواهد بود، و ما از خدای مهربان تعجیل در فرجت را خواهانیم.

نیمه شعبان دوره آزمایش منتظران راستین حضرت مهدی(عج) است و شیعیان، در انتظار پایانِ دوره غیبت و فرارسیدن عصر ظهورند تا به یاری او بشتابند.

میلاد خجسته امام عصر علیه ‏السّلام، در شب نیمه شعبان سال 255 (ق) است و ما امیدواریم که خداوند به برکت مولود با عظمت شب نیمه شعبان به همه ما توفیق درک فضیلت‏هاى این شب خجسته را عطا فرماید و همه ما را از زمره یاوران و خدمتگزاران مولود این شب مبارک قرار دهد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( یکشنبه 95/3/2 :: ساعت 5:46 عصر )


»» رد پای مکر آمریکائیان در برجام

بر صحنه نمایش طولانی مدت مذاکرات برجام، این مذاکره کنندگان آمریکائی بودند که بی وقفه ایفای نقش می کردند، صدای فریاد و هورا کشیدن اسرائیلیان هر چه بیشتر آنها را به طولانی کردن مذاکرات ترغیب می کرد، ولی مذاکرات کنندگان ایرانی غافل از اینکه آمریکا و متحدانش کلامی خارج از نسخه از پیش تمرین شده نمی گفتند، بر سر دو راهی قدرتِ حذف رقبای سیاسی و نابودی دستاوردهای35 ساله انقلاب و ثمره خون شهدا ایستاده بودند، و چون باور داشتند برای حذف رقبای سیاسی، توافق بد بهتر از توافق نکردن است، قدرت را با لذت در آغوش گرفتند.

ولی روزهای خوش گفتگو با آمریکائیان دیری نپائید که فقط رد پای مکر آمریکائیان در برجام دیده شد، و برجام به عنوان خسارت بارترین دستاورد انقلاب اسلامی در روز شمار تاریخ ایران به نام دولت یازدهم ثبت شد.

دولت اعتدال سه سال ادعا کرد ما برای جبران عقب ماندگی های فراوان ناشی از بی تدبیری های دولت قبلی، جز با بستن با کدخدا چاره دیگری نداریم و کمترین دخل و تصرفی در مذاکره با آمریکائیان را به کسی ندادند.

مسئولین دولت اعتدال در سال1392 به قدرت رسیدند و بلافاصله پرونده انرژی هسته ای ایران را از شورای امنیت ملی به وزارت خارجه انتقال دادند، تا در عمل پیشرفت و معیشت مردم را ، بازیچه مسائل سیاسی خود قرار بدهند ولی خدا مکرشان را لو داد.

آمریکائیان هم میزان سبوعیت خود را با این برجام به نمایش گذاشتند، البته آنها با متحدان خود قرن هاست که حوزه نفوذ مذاکرات و توافقات خودشان را با بقیه مردم جهان تعریف کرده اند، آنها برای کسب منافع خود در همه کشورهای اسلامی به یک استراتژی مشترک رسیدند ، اینکه تمامی منافع اروپا و آمریکا با اسلام ناسازگار است.

روحانی به جای پاسخگوئی به مردم فقط از تفاوت های خود با دولت قبل می گوید

کشور ایران همانند کشورهای دیگر جهان بر مبنایNPT  در انرژی هسته ای یک اصول و یک حقوق مشخصی داشت، و باید بر همین مبنا از حقوقش دفاع می کرد، اما دولت اعتدال معتقد بود، دیپلماسی جهانی جای آرمان ها و شعارها نیست، جای واقعیت هاست و مذاکرات را بر مبنای قدرت تعریف کردند، برای این دولت، آزادى سیاسى تنها یک نظریه بود نه یک واقعیت، لذا یاد گرفتند چگونه از واژهِ آزادى سیاسى براى فریب توده ‏های مردم استفاده کنند و رقیبان سیاسی خود را به آن کنار بزنند.

از همین رو بود که آقای روحانی چند ماه قبل آقای سریع القلم مشاور ارشدش را به اجلاس داووس فرستاد و در آنجا به جهانیان گفتند ما پول برجام را خرج اهداف منطقه ای ایران نمی کنیم، پس باید هم آمریکائیان همواره منافع خود را در تقابل با ایران تعریف کنند، اینان منافع شخصی و حرص داشتن مقام و ترسِ از دست دادن آن را فدای پیشرفت و عزت مردم و تحریف ارزش های انقلاب اسلامی کردند.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( چهارشنبه 95/2/15 :: ساعت 5:54 عصر )


»» ولادت ولیّ خدا در خانه خدا مبارک باد

دین خدا کامل شد و ولیّ خدا در خانه خدا دیده به جهان گشود تا بار رسالت نبوی تمامی انبیاء الهی به سر منزل مقصود برسد، امامتِ دوازده خورشید و آینده انسان و تاریخ، به دست های یداللهی این نوزاد مبارک سپرده شد، تا در سایه عدالت و محبت بی‏ دریغش جهان به آرامش برسد، راه راست نمایان و حُبِ علی علیه السلام سر آغاز همه خوبی ‏ها شد.

نقطه عطفی در تاریخ بشریت بوجود آمده بود، نوزادی که در نسل ابراهیم خلیل(ع) ریشه دارد در خانه کعبه متولد شده تا دنیای کهنه را از دنیای جدیدش جدا کند، جهان به لحظه حساس تاریخ خود رسیده است، مردی برگزیده از طرف خداوند لازم بود تا قرآن را در وجود خویش تجسم دهد، و عدالت را در همان سطحی که خدا خواسته در وجود خویش متجلی کند، تا این صلاحیت و شایستگی را داشته باشد که بگوید من قران ناطقم.

خداوند همانگونه که دریا را بر موسی(ع) شکافت و همانگونه که به حضرت مریم(س) فرمان داد تا از خانه خدا از بیت المقدس خارج شود تا تولد حضرت مسیح(ع) معجزه ‏اى بزرگ باشد، فاطمه بنت اسد(س) را به درون خانه خود فرا خواند تا این تحول را جاودان سازد.

یا فاطمه بنت اسد(س) هم اکنون کعبه از شوق حضور طفل تو سینه خواهد شکافت تا عظمتِ کودک تو را تحویل آفرینش دهد، عظمت کودک تو آسمان ‏ها را به زانو در خواهد آورد، چرا که او کامل کننده دین احمد و سنگ صبور محمد(ص) است، کسی که بیابان‏ های خشکِ ظلم و تبعیض را به سر سبزترین باغ‏ های عدالت پیوند خواهد زد.

به یک باره سنگ های خارای دیوارهای بیت العتیق کعبه از شوق حضور نوزاد آغوش گشودند، دیوارهای خانه کعبه که مرکز عالم و کانون سکون زمین است با لبخندی لب باز کردند و نام علی (ع) را همچون کلامی مقدس بر زبان آوردند، فاطمه بنت اسد(س) به درون خانه خدا فراخوانده شد تا زیباترین تولد تاریخ بشریت، به نام مبارک حضرت على علیه السلام ثبت شود، کسی که سرفراز ترین قله معرفت است و به مریدانش می آموخت رفعت یک انسان در آزادگی اوست.

ولادت خجسته و سراسر نور حضرت علی مبارک باد

و ای مولای ما، تو به دنیا آمدی از خانه ای که صاحبش، تو را برای شگفتی تمام کائنات آفرید، گویا صاحب این خانه، بیش از همه با تو نرد عشق می باخت که آغاز ماجرایت را از قلب خانه خویش رقم زد.

خوش آمدی ای نطق بلیغ توحید، نگاه کن که احمد چگونه دلگرمِ آمدن توست، چگونه لبخند شکر بر لبان مبارکش نشسته است و ذوالفقار، بی تاب رخسار تو، به آتیه ای می اندیشد که چون عصای موسی، در دستان قهرمان تو اعجاز کند و اسطوره بیافریند، تا خروش رعد آسای ذوالفقارت در بدر و اُحُد حماسه بسراید، در خندق تمامی اسلام در برابر تمامی کفر بایستد و در فتح خیبر آسمان و زمین را به تحسین وادارد.

ای مرد روزهای سخت در راه، حضرت موسی(ع) هارون را داشت و باز در غربت بود، ای یاور رسول خاتم، حضرت محمد(ص) اما تو را داشت که بت های کفر را به خاک نابودی می کشاند، محمد(ص) تو را داشت که کعبه را از هر چه لات و عزی بود می تکاند و پرچم توحید را بر بامش برمی افراشت، ، موسی(ع) اگر تو را داشت سامری قبیله اش را فریب نمی داد و بنی اسرائیل را گوساله ای زرین از خود بی خود نمی کرد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( چهارشنبه 95/2/1 :: ساعت 2:50 صبح )


»» جریانی منحرف از انقلاب اسلامی

 

استعمارگران نظام سلطه در جهان آن زمان، برای سلطه بر کشورهای مسلمان، سالها زبان عربی آموختند تا بتوانند بر مفاهیم کتاب مسلمانان مسلط شوند، آنها فهمیده بودند که در زمانهای مختلف، آیات این کتاب را گروهی از عالمان و روحانیان تفسیر می کردند، و دریافتند که رهبرانشان هوشیاری لازم را برای مبارزه علیه سلطه گران دارند، آنها اول دولتمردان آنها را زیر نفوذ و تسلط خود گرفتند، چرا که برای رشد سیاسی خود به مسستعمرات جدید نیاز داشتند، تا کمپانی هند شرقی را در کشورهای دیگر جهان تکرار کنند، درست بعد از انقلاب اسلامی و شناخت مذهب تشیع بود که پی بردند، نقشی را که هندوستان درآن زمان برای بریتانیا بازی کرد، اینک عربستان باید این نقش را برای آمریکا، و علیه ایرانِ شیعه، بازی کند.

این سلطه گران با دست بردن در جیب کشورهای جهان سوم به پیشرفت و ثروت رسیدند، و با نفوذ در آن کشورها، ادعا کردند، اگر این کشورها می خواهند مثل ما پیشرفته شوند، باید اول فرهنگ ما را بپذیرند، آنها با ادعاهای واهی حقوق بشر، دموکراسی، امنیت جهانی و بی حجابی، خود را برتر از انسانهای دیگر نشان دادند، تا اراده برخی انسانهای ضعیف را تحت فرمان خویش بگیرند، هر زمانی هم که با تهدید، وابستگی و قدرت نظامی نتوانستند به این هدف برسند، با حیله گری از طریق مذاکرات و توافقات به این خواسته خود رسیدند.

اینک در داخل و خارج از ایران، کسانی از برجام دفاع می کنند، که کینه توزترین، دشمن ترین به انقلاب و مردم ایران هستند، برجامی که باید نشانه قدرت و اقتدار ایران، و ذلت و درماندگی آمریکائیان می بود، اینک پاشنه آشیل ایران برای زیاده خواهی سلطه گران شده است، برجام برای حقانیت انقلاب اسلامی و قدرت ایران در جهان، نماد عقب افتادن انقلاب اسلامی شد.

امروز وظیفه سنگینی از جانب خداوند به مردم ایران محول شده است، و آن حفاظت از پیروزی بزرگترین و با شکوهترین انقلابی است، که از اسلام ناب سرچشمه گرفته و به سرانجام رسیده، تا در چشم مسلمانان و مستضعفان جهان، نشانی باشد از بزرگی خالق جهان، اما بزرگی آن زمانی ارزشمند و خیره کننده است، که برای خدا و در راه اهداف اسلام ناب، ظلم ستیزی و هدایت انسانها باشد، و طرفدارانش روز به روز بیشتر شوند، و در جای جای جهان تکرار شود، و کوچکی آن زمانی آشکار خواهد شد که به انحراف کشیده شود، ارزش های انقلاب به فراموشی سپرده شود، حرف حق را افراطی بخوانند، زورگوئی را تمدن جهانی بنامند، خداوند را از ‏محاسبات سیاسی خود کنار بگذارند، دولتمردانی مذهبی داشته باشند که جهان بینی مذهبی نداشته باشند، و خود را مالک انقلاب بدانند، حال آنکه امام خمینی (ره) فرمود: صاحب اصلی انقلاب توده های مردم هستند.‏ 

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( دوشنبه 95/1/23 :: ساعت 4:56 عصر )


»» ارزش و حُرمتِ حجاب

 

هر زنی دوست دارد تا در تملُکِ روح یک مرد واقعی باشد، و هر گاه این اتفاق محقق شود زن از زن بودنش لذت می برد، زنان با حجاب، تافته جدا بافته ای هستند که می توانند مانع از نگاه مردان به خود شوند، و اگر یک زن به این مرحله از بصیرت برسد، یقینا نمی خواهد با بی حجابی، نگاه های شهوت بار و فاسد انگیز هر مردی را به زیبایی و اندام خود جلب کند.

در چنین حالتی است که مردها هم اگر بتوانند بیش از یک زن اختیار کنند، اما آنها فقط همین زنان را دوست دارند، این زنان با حجاب، که تافتهِ جدا بافته ای هستند، می توانند مانع از نگاه شوهر خود به زنان دیگر شوند، و تساوی حقوق زن و مرد اینچنین می تواند به مرحله عمل در آید، و گرنه قوانین اجتماعی همه برای نقض شدن نوشته می شوند، و فیمینیسم هم جز همین قوانین است.

متاسفانه فمینیسم این ذهنیت را در ذهن بعضی از زنان بی حجاب و بد حجاب نهادینه کرده، که اگر حجاب داشته باشند در جامعه مطرح نمی‌ شوند، این دیدگاه فمینیستی برای زنان بی‌ عفتی به بار آورده، و غرب هم در برابر گرفتن حجاب از زنان خود، هیچ چیزی که بتواند سعادت و آرامش واقعی او را تآمین کند به آنها نداده است.

بر خلاف فیمینیسم، این اسلام است که با نگاه عاطفی به زنان، مردان را نیازمند عواطف آنها می کند، ولی در غرب با نگاه غریزی به جسم و اندام زنان، مردان را نیازمند غرایز جنسی او می کند.

به زبانی ساده تر زن همچون آینه ای است که با حجاب و عفافِ خود، می تواند مرد را غیر مستقیم وادارد، که اگر بیشتر آن را تمیز کند نتیجتا، بهتر می تواند خودش را در آینه ببیند، و بهتر می تواند روح همسر خود را با عشق و راستی و پاکی اخلاق، و محبت های مردانه با معنویات زندگی سیراب کند.

ای دخت ایرانی، بدان که زیباترین هدیه خداوند به تو حجاب است، و این حجاب توست که حافظ اسرار زیبایی های توست، این اسرار در حفاظت از عفت و شرم تو، در آراستگى و زیبایى ات، همراه با وقارت، نقش اصلی را در سرچشمه کمال تو، و رساندن تو، به رتبه عالی معنویت ایفا می کند.

 

حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری با هم مطرح می شوند


ای زن ایرانی، ای دخت نو باوه ایران، تو جواهرِ ارزشمندی هستی که در تنها مملکت شیعه جهان زندگی می کنی، تو مانند دُری در صدف هستی، تو گوهر نایابی هستی که فقط در پوشش و حجاب مادری خود می توانی محفوظ و سربلند بمانی. 

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( شنبه 95/1/14 :: ساعت 12:6 صبح )


»» گذاشتن اسم توافق خوب روی برجام فریب است

 

دوستداران و رهروان واقعی امام واقعا متاسف اند که امام باید از میان شان می رفت تا بعضی از یارانش این طور ذلت پذیر و لجاجت گونه خواستار رابطه با آمریکا، دشمن ترین دشمن امام و مردم ایران باشند، اینها به خاطر رابطه با آمریکا و توافق تو خالی برجام به آرمان های امام و شهدا پشت کردند، امام اگر زنده بود حتما با دیدن زندگی این یارانش که خاطره گوئی می کنند و خواستار رابطه با امریکا به هر قیمتی هستند دل شکسته می شد.

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

ظرفیت پیروز شدن در انتخابات و توانایی اداره کردن قوه اجرایی یک کشور انقلابی، دو مسئله کاملا متفاوت هستند، ممکن است کاندیداهائی باشند که ظرفیت خاصی برای پیروز شدن در انتخابات داشته باشند، ولی زمانی که انتخاب می شوند آن درایت لازم در اداره یک کشور انقلابی را نداشته باشند، و برعکس ممکن است کاندیداهائی باشند که استعداد عظیمی در اداره کشور انقلابی داشته باشند، ولی برای انتخاب شدن هیچ ظرفیت و شانسی نداشته باشند، ممکن است کسانی باشند که هر دو مورد را داشته باشند، یا هیچکدام از این موارد را نداشته باشند، از همین رو مردم ایران در هر انتخاباتی که در ایران برگزار شود، می دانند که ارزش یک انسان به چیزی که به آن دست می یابد نیست، بلکه به هدفی است که میل وصول به آن را دارد.

برای آمریکائیان تحریم هدف نیست که دولت اعتدال همه هَمُ و غم و نیروی خود را نزدیک به سه سال در مذاکرات برای برداشته شدن تحریم گذاشت، بلکه برای آمریکا تحریم یک ابزار است برای رسیدن به هدفش، و هیچ آدم و دولت عاقلی ابزار خودش را کنار نمی گذارد، چون بدون آن نمی تواند به هدفش برسد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( دوشنبه 95/1/9 :: ساعت 11:37 عصر )


»» اشتباه محاسباتی در فهم بازی برجام

 

افرادی که خواهان رابطه با امریکا هستند میخواهند با امریکا رابطه برقرار کنند تا مخرب ترین ابزار نفوذ را برای نابودی ارزش های انقلاب را در اختیار بی رحم ترین و سلطه گرترین دولت دنیا آمریکای جهانخوار قرار بدهند، و مثل احمق ها فکر می کنند که این فاجعه هیچوقت دامن خود آنها را نخواهد گرفت.

شاید برای مردم ایران زیاد مهم نباشد که چرا رئیس جمهور روحانی خطر اعتماد به آمریکا را قبول کرد و برجام را تبدیل به یک برگه سوخته کرد، بلکه مهم این است که چرا رئیس جمهور نتوانست برجام را کنترل کند، هنوز زخم برجام یک، خاطره آزار دهنده اش از ذهن ملت ایران پاک نشده که رئیس جمهور روحانی از برجام های دو و سه و چهار می گوید، ظاهرا رئیس جمهور به جای دفاع از منافع ملی به دنبال توجیه نقض عهدهای آمریکا در قبال برجام می باشد.

 

نقد برجام حرام است و نقض برجام حلال


ریشه تعصب در جهل است و ریشه دانش در بصیرت، و اولین شرط رسیدن به بصیرت برای یک مسئول دانا و آگاه، تفکر و استدلال صحیح است، انسان با بصیرت اول خود را قانع می کند و آنگاه سایرین را، و متعصبانه مواضع تهاجمی نمی گیرد، چرا که تعصب یکی از آفات غرور است، و انسان مغرور درخود نیازی به شنیدن و هدایت شدن نمی بیند.

از همین رو معاشرت با این افراد دشوار است و ناممکن، به این دلیل که عمیقا دلسوزان انقلاب را مشتی افراطی، کم سواد، تازه به دوران رسیده و بی شناسنامه می خوانند، و همیشه آنها را به چالش می ‌کشند تا در ظاهر خودشان را بهترین بنامند، اینها ترجیح می‌ دهند روی آنچه که به نظر خودشان صحیح است اقدام کنند، در حالی که چیزی جز یک غرور کاذب و خودرایی و عناد در چنته ندارند، از همین رو روحانی ادعا می کند که نخواهم گذاشت عده‌ای افراطی امید مردم را ناامید کنند. 

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( سه شنبه 95/1/3 :: ساعت 7:56 عصر )


»» چقدر از خودمان داستان درآوردیم

میان خاک سر از آسمان درآوردیم      چقدر قُمری بی آشیان درآوردیم

وجب وجب تن این خاک مُرده را کندیم چقدر خاطره نیمه جان درآوردیم

به حیرتیم که ای خاک پیر با برکت      چقدر از دل سنگت جوان درآوردیم

چقدر خیره به دنبال ارغوان گشتیم     زخاک تیره ولی استخوان درآوردیم

شما حماسه سرودید و ما به نام شما فقط ترانه سرودیم و نان درآوردیم

برای اینکه بگوئیم با شما بودیم         چقدر از خودمان داستان درآوردیم

به آبهای جهان تا از آسیاب افتاد        قلم به دست شدیم و زبان درآوردیم

 

برای اینکه بگوئیم با شما بودیم	چقدر از خودمان داستان درآوردیم


برگرفته از مستند راه روشن – کاری از وبلاگ کتیبه – نسل سوم

منبع: سایت راه روشن https://rooshan.blog.ir   

شما را به دیدن این مستند بسیار زیبا دعوت میکنم

 

http://www.aparat.com/v/bFyZd/%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF_%D8%B1%D8%A7%D9%87_%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86 

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( یکشنبه 95/1/1 :: ساعت 5:56 عصر )


»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بزرگترین دشمن هر کسی نفس اوست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
شکوه و عظمت انقلاب اسلامی تا کجاست؟
به مناسبت 12 بهمن روز ورود امام به وطن
به مناسبت 22 بهمن روز پیروزی انقلاب
خواست خدا انتخاب برترین مردم برای رهبری آنهاست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
حضرت محمد تنها پیامبری که سخنانش بلافاصله نوشته می شد.
نمادِ پیروزی حق بر باطل
چه معجزه ایست وجود یک انقلاب را دوست داشتن!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 17
>> بازدید دیروز: 10
>> مجموع بازدیدها: 366738
» درباره من

منطقه و بیداری اسلامی
داریوش احمد رضا بهمنیار
ما یا باید بر اساس قوانین دموکراسی حرف بزنیم یا بر اساس باورهای ملی مذهبی و اسلامی خودمان حرف بزنیم، بر اساس دموکراسی غربی هیچ کشور شرقی و هیچ کشور غربی در جهان دموکراسی و قانون اساسی اش را به رفراندوم نگذاشته است. حتی برای یک بار، فقط جمهوری انقلاب امام خمینی (رضوان اله تعالی) بوده که فرمودند: مردم اصل سیستم رو رای بدهید آن هم بعد از پیروزی انقلاب. فقط امام خمینی بود که فرمودند نماینده هاتون بیاین قانون اساسی را بنویسند و مردم هم برای قانون اساسی رای بدهند، شما فقط یک رژیم دموکراتیک غربی و شرقی در دنبا نشان بدهید که بگوید ما دفعه اول خودمان برای دموکراسی و قانون اساسی رفراندوم گذاشتیم؟ این رژیم های دنیا همه یا با کودتا اومدن سر کار، یا با شبه انقلاب ها و یا با جنگ ها و تفرقه ها و غصب سرزمین های دیگر قدرت را با جنگ از همدیگر گرفتند. هیچکدام از کشورهای جهان با دموکراسی سر کار نیامدند، هیچکدام از آنها قانون اساسی شان را حتی برای یک بار هم به رای نگذاشتند، پس از نظر دموکراسی جهانی، قوانین دموکراتیک جهانی یک سوال بی معناست که هیچ معنا و مفهومی ندارد چون هیچ رژیمی خودش را به رای مردم اش وابسته نمی کند غیر از جمهوری اسلامی ایران. بر اساس دموکراسی غربی و شرقی هیچ کشوری در جهان این سیستم را نگذاشته و نمی گذارد، این فقط جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بود که فرمودند به اصل سیستم رای بدهید آن هم بعد از انقلاب که امام قدرت را به دست گرفته بود. فقط امام راحل بوده که گفته است نماینده هاتون بیایند و قانون اساسی را بنویسند و بعد هم فرموده بیائید به قانون اساسی رای بدهید، شما یک رژیم دموکراتیک توی جهان به ما نشان بدهید که بگوید: آقا ما دفعه اول خودمان رفراندم گذاشتیم، اینها همه یا با کودتا, و امثالهم قدرت را به دست گرفتند و یا با انقلاب های غربی و یا با شبه انقلاب ها آمدند و با جنگ و تفرقه تجاوز و غارت ملت ها و با اشغال و غصب سرزمین ها مردم را با کشتار و چپاول و تجاوز و غارت کشتند. جالب اینجاست که رژیم غاصب اسرائیل اصلا قانون اساسی ندارد و هر از چندی هزاران هزار زن و کودک را به کام مرگ می فرستد و کسی هم کاری به کارش ندارد چون قانون اساسی ندارد، همانطور که هولوکاست دروغین او توهین به شعور بشریت است.

» پیوندهای روزانه

تابناک [3]
انتخاب [3]
پایگاه خبری انقلاب نیوز
شبکه اطلاع رسانی دانا
موسسه فرهنگی راسخون
نقل قول - وبلاگ نویسان خوزستانی [1]
پایگاه خبری مشهد پیام [1]
شبکه خبری تحلیلی تیتر یک [1]
پایگاه خبری لنگر نیوز
ظهور
وب سایت خبری تحلیلی رصد [1]
وبلاگ نویسان خراسان رضوی [3]
سواد رسانه ای ایرانیان [1]
وبگاه جوان انقلابی [1]
پایگاه خبری شلمچه نیوز
[آرشیو(16)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
برجام برای برداشتن تحریم ها بوده . جریانی منحرف از انقلاب اسلامی . دل به عشق زنده می ماند عشق به امام خمینی (ره) . حضرت فاطمه (س) مصمم برای شهادت در تکلیفی الهی[-1] .
» آرشیو مطالب
پاییز 86
زمستان 1386
بهار 1387
مرداد 87
شهریور 87
تابستان 1387
خرداد 88
شهریور 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
اردیبهشت 93
فروردین 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
تابستان 93
پاییز 93
زمستان 93
تابستان 94
پاییز 94
زمستان 94
بهار 95
تابستان 95
پاییز 95
زمستان 95
بهار 96
تابستان 96
پاییز 96
زمستان 96
بهار 97
تابستان 97
پاییز 97
زمستان 97
بهار 98
تابستان 98
پاییز 98
زمستان 98
بهار 99
تابستان 99
پاییز 99
زمستان 99
بهار 0
تابستان 0
زمستان 0
بهار 1
تابستان 1
پاییز 1
زمستان 1
بهار 2
تابستان 2
پاییز 2
زمستان 2

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
تابناک
خبرگزاری فارس
شبکه العالم
عمارنامه
پایگاه خبری فرهنگ نیوز
رجا نیوز
جام نیوز
پایگاه خبری فاش نیوز
پایگاه خبری بولتن نیوز
پایگاه تحلیل خبر باصر
پارس نیوز
مشرق نیوز
شبکه خبر
شبکه دانا
جوان انقلابی
خیبر آنلاین
ادیان نیوز
انقلاب نیوز
روایت نو
بسیج پرس

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب