سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس برای خدا، بابی از دانش را فرا گیرد تا به مردم بیاموزد، خداوند پاداش هفتاد پیامبر به او بدهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
منطقه و بیداری اسلامی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» توقف چرخه امتیاز گیری

 

برای مبارزه با آمریکا و شیطان بزرگ، اول باید جهالت، لجاجت، و خوش باوری را گردن زد، بعد به سراغ مبارزه با آمریکا رفت، و ای کاش بعضی ها در داخل یاد بگیرند که برای اعتماد سازی فقط کوتاه آمدن کافی نیست، یک سیاستمدار زبده، که نباید برای به دست آوردن اعتماد دیگران، با بخشیدن معامله کند، آنها همیشه اتهام بی اعتمادی را علیه ایران به کار خواهند برد، به آنها فحش بدهی تحریم میکنند، لبخند بزنی تحریم میکنند، تعلیق بکنی تحریم میکنند، غنی سازی بکنی، باز هم تحریم و قطعنامه صادر میکنند.

آنها امتیازی نمی دهند، چرا که همان توافق در مذاکرات ژنو، باعث شد، کمی بازار ایران بدون اینکه آنها قدمی بردارند، تکان بخورد، و بلافاصله تحریم های جدید را وضع کردند، تا بازار ایران را به حالت قبل برگردانند، و وقتی که، کار خودشان را کردند، قول جبران کردن و وتو کردن تحریم های کنگره را دادند، در حالی که همان تصویب تحریم های جدید، بازار ایران را به روزهای قبل از مذاکرات برگرداند .

اینک نه چرخه امتیاز گیری می چرخد، و چرخه اقتصادی مان هم همان روال سلابق خود را دارد، باید منتظر ماند که چه زمانی بیایند، و مذاکرات ادامه پیدا کند، ایران هم حداکثر فقط اظهار ناخشنودی می کند.

قبلا مذاکرات کنندگان بعد از مذاکراتشان با گروههای 5+1 ، می گفتند مذاکره کردیم که مذاکرات ادامه پیدا کند، سیاست درستی هم بود، و اگر مثل الان توافقی واقعی حاصل نمی شد، در عوض در ادامه کار، ما برگ های برنده خودمان را هر روز بیشتر از روز قبل می کردیم، ولی اینک جلو برگ های برنده ما را گرفته اند، و متاسفانه خودمان هم اجازه نداریم، برگ برنده های دیگری برای خودمان بوجود بیاوریم.

افراد و جریاناتی در داخل با ادعا کردن می گویند، که فقط ما ترفند روش مملکت داری کردن و روش مذاکره کردن را بلدیم، و همه دلسوزان واقعی و انقلابی نظام را، در هر مقامی از کرایه کش ها تا سیاست مداران و نمایندگان را به هر طریقی می کوبند، اینها مگر نمی بینند که در آن طرف، و در فضای مذاکرات همواره امریکائی ها هستند که مانور می دهند، مواضع خود را تغییر می دهند، و در جاهایی هم که باید امتیاز بدهند، برگه های بازی را به هم می ریزند، دوباره تهدید می کنند ، تحریم هم کردند، و بعد هم که فقط قول جبران دادند.

دلسوزان به نظام را در هر مقامی، با بیان اینکه وظیفه ما مذاکرات است کنار می گذارند، که نباید حرفی بزنند، و نباید از مذاکرات محرمانه سوالی بکنند، تازه ادعا می کنند، ما برای اولین بار آنها را به پای میز مذاکره کشاندیم، و از آنان امتیاز گرفتیم، و در تایید این گفته، فلان روزنامه شان هم می نویسد، چون به زبان انگلیسی با آنها صحبت می شد، آنها بهتر متوجه می شدند و این در پیروزی توافقات خیلی موثر بود، زبان انگلیسی بلد بودن و نبودن، و خوش باوری، ساده لوحی و زیرکی، دو مقوله جداگانه هستند، لااقل به شعور خودشان احترام بگذارند.

امروز که ایران زبانش بلندتر و برهانش قاطع تر و برنده تر است، چرا باید امتیازات بی جا و مجانی بدهد، حالا هم از دستمایه و رنج های ده ساله مردم و دولت ها برای جهان خواران مایه می گذارند، و بعد هم، همان دولت ها و رای مردم را با تمام قوا می کوبند، در حالی که اکثریت تحریم های بوجود آمده، بیشتر از نود درصدش، نتیجه مقاومت و استمرار ایران در مبارزه با استکبار ستیزی بوده است ، حالا عده ای برای خودشان کاسبی راه انداخته اند و جواب همه را با بی تدبیری اقتصادی دولت های قبلی پاسخ می دهند.

متاسفانه سیاستمدارانی هستند که فکر می کنند اشکشان برنده تر از شمشیر است، فکر می کنند التماس کردنشان برای به دست آوردن اعتماد چند کشور جهان خوار هنر است، ، آن هم در جایی که دیگر نه تهدید، نه تحریم، نه بهانه ساختن بهانه بمب اتم و غیره نمی تواند آنها را در جامعه جهانی و در مقابل ایران محق جلوه بدهد.

اگر مذاکره کنندگان ایرانی خود را در صد روز محاصره نمی کردند، و همان اول در مذاکرات ژنو، از امنیت منطقه ای که ادعای خود غربی هاست، سخن می گفتند، و تکلیف خاور میانه عاری از سلاح هسته ای را برای امنیت جهانی، به میان می کشیدند، و شرط خود را از بین بردن سلاح های اتمی اسرائیل، تنها کشور دارنده بمب اتم در منطقه، که تمام خاور میانه را تهدید می کند، پیش می کشیدند، بهتر می توانستند برای آنها و خصوصا برای جامعه جهانی استدلال کنند، و مکر آنها را به خودشان برگردانند، ایران باید در مذاکرات دست بالا را بگیرد.

ایران برهانی قاطع تر و برنده تر از آنها دارد، چون آنها هیچ گونه سندی از فعالیت های انحرافی از برنامه هسته ای ما مشاهده نکردند، و برای ادعای خود مبنی بر ساختن سلاح هسته ای حتی یک سند و مدرک واقعی ندارند، و در این میان متاسفانه جریاناتی هستند که در داخل، مذاکره کردن را، تافته جدا بافته ای می دانند، که وظیفه شان باید به دست آوردن اعتماد جامعه جهانی (چند کشور زورگو و خاص) باشد، در حالی که نه می توان، و نه می شود، که اعتماد چند کشور زورگو را جلب کرد، عاقلانه هم نیست، انسان عاقل خودش را در مرداب خوش بینی اسیر نمی کند.

مسئولان فعلی ایرانی نباید همچین فکری بکنند، که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد دیگر راهی برایشان نمی ماند، در حالی که اگر قصد اصلی خدمت به مردم باشد، راههای زیادی برای شکوفا کردن اقتصاد ایران وجود دارد، مسئولان ایرانی با توکل و هم فکری و مشورت با دلسوزان نظام، خیلی موثرتر می توانند اقتصاد ایران را شکوفا کنند، و همانطور که حماسه سیاسی را رقم زدند، حماسه اقتصادی را هم رقم بزنند.

مثل روز روشن است اگر آمریکائیان، بخواهند کوچکترین امتیازی، یا ذره ای طلب ایران را، آزاد کنند، در زمان انتخابات های داخل و خارج این کار را می کنند، تا این مذاکرات را بازیچه سیاسی کاری های خود قرار بدهند، در حالی که نخواهند توانست این کار بکنند، چرا که مردم ایران، در زمان خود و به موقع، ثابت کرده اند، برای مقابله با آمریکا و شیطان بزرگ، سلاحی دو دم در اختیار دارند، سلاحی که یک لبش دیانت است و یک لبش تدبیر، و این را تاریخ انقلاب اسلامی به ما می گوید.

همچنین تاریخ انقلاب اسلامی به ما می گوید، که پیروزی های متعدد مقاومت، باعث شده رئیس جمهور آمریکا، دهها مشاور حقوقی در اختیار بگیرد، تا بتواند در سخنرانی هایش طوری از نظر شکل و محتوا سخن بگوید، که فقط ادعای پیروزی بکند، و از لفاظی هایی همچون: ما اجازه دادیم، ما این کار را در مذاکرات به نتیجه رساندیم، ما اینقدر امتیاز گرفتیم و غیره حرف بزند، نتیجه اینکه، حرف های چند پهلو و دروغ های آنها نشان می دهد که امتیاز گرفتن در مذاکرات را، ناچارا جایگزین تهدید کردن کرده اند، تا بتوانند جواب دوستان خود و مردم خودشان را بدهند، پس بهتر نیست مسئولان فعلی به جنگ در حوزه دیپلماسی بیاندیشند و با دلی سرشار از خلوص و ایمان، شمشیری بران و غریوی غران و با برهانی قاطع به جنگ این مستکبران تاریخ در صحنه مذاکرات بروند.

سران کاخ سفید چاره ای جز ادعا کردن به پیروزی ندارند، و هر روز بیشتر شکست خواهند خورد، چرا که آنها خیلی دیر فهمیده اند که شاید، حمله به کشورها و پیروزی در جنگ ها برایشان پیروزی ظاهری بیاورد، ولی نمی تواند نشانه برتری آنها باشد، بلکه پیروزی بدون جنگ، بهترین شیوه جنگیدن است، همچون پیروزی های ایران در عراق و لبنان و سوریه و غیره.....

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( پنج شنبه 92/10/5 :: ساعت 3:20 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

برکت بسیار ارزشمند خداوند به انسان
اینک سلاح اینک نبرد اینک جهاد 2
بزرگترین دشمن هر کسی نفس اوست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
شکوه و عظمت انقلاب اسلامی تا کجاست؟
به مناسبت 12 بهمن روز ورود امام به وطن
به مناسبت 22 بهمن روز پیروزی انقلاب
خواست خدا انتخاب برترین مردم برای رهبری آنهاست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
حضرت محمد تنها پیامبری که سخنانش بلافاصله نوشته می شد.
نمادِ پیروزی حق بر باطل
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 136
>> بازدید دیروز: 121
>> مجموع بازدیدها: 367321
» درباره من

منطقه و بیداری اسلامی
داریوش احمد رضا بهمنیار
ما یا باید بر اساس قوانین دموکراسی حرف بزنیم یا بر اساس باورهای ملی مذهبی و اسلامی خودمان حرف بزنیم، بر اساس دموکراسی غربی هیچ کشور شرقی و هیچ کشور غربی در جهان دموکراسی و قانون اساسی اش را به رفراندوم نگذاشته است. حتی برای یک بار، فقط جمهوری انقلاب امام خمینی (رضوان اله تعالی) بوده که فرمودند: مردم اصل سیستم رو رای بدهید آن هم بعد از پیروزی انقلاب. فقط امام خمینی بود که فرمودند نماینده هاتون بیاین قانون اساسی را بنویسند و مردم هم برای قانون اساسی رای بدهند، شما فقط یک رژیم دموکراتیک غربی و شرقی در دنبا نشان بدهید که بگوید ما دفعه اول خودمان برای دموکراسی و قانون اساسی رفراندوم گذاشتیم؟ این رژیم های دنیا همه یا با کودتا اومدن سر کار، یا با شبه انقلاب ها و یا با جنگ ها و تفرقه ها و غصب سرزمین های دیگر قدرت را با جنگ از همدیگر گرفتند. هیچکدام از کشورهای جهان با دموکراسی سر کار نیامدند، هیچکدام از آنها قانون اساسی شان را حتی برای یک بار هم به رای نگذاشتند، پس از نظر دموکراسی جهانی، قوانین دموکراتیک جهانی یک سوال بی معناست که هیچ معنا و مفهومی ندارد چون هیچ رژیمی خودش را به رای مردم اش وابسته نمی کند غیر از جمهوری اسلامی ایران. بر اساس دموکراسی غربی و شرقی هیچ کشوری در جهان این سیستم را نگذاشته و نمی گذارد، این فقط جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بود که فرمودند به اصل سیستم رای بدهید آن هم بعد از انقلاب که امام قدرت را به دست گرفته بود. فقط امام راحل بوده که گفته است نماینده هاتون بیایند و قانون اساسی را بنویسند و بعد هم فرموده بیائید به قانون اساسی رای بدهید، شما یک رژیم دموکراتیک توی جهان به ما نشان بدهید که بگوید: آقا ما دفعه اول خودمان رفراندم گذاشتیم، اینها همه یا با کودتا, و امثالهم قدرت را به دست گرفتند و یا با انقلاب های غربی و یا با شبه انقلاب ها آمدند و با جنگ و تفرقه تجاوز و غارت ملت ها و با اشغال و غصب سرزمین ها مردم را با کشتار و چپاول و تجاوز و غارت کشتند. جالب اینجاست که رژیم غاصب اسرائیل اصلا قانون اساسی ندارد و هر از چندی هزاران هزار زن و کودک را به کام مرگ می فرستد و کسی هم کاری به کارش ندارد چون قانون اساسی ندارد، همانطور که هولوکاست دروغین او توهین به شعور بشریت است.

» پیوندهای روزانه

تابناک [3]
انتخاب [3]
پایگاه خبری انقلاب نیوز
شبکه اطلاع رسانی دانا
موسسه فرهنگی راسخون
نقل قول - وبلاگ نویسان خوزستانی [1]
پایگاه خبری مشهد پیام [1]
شبکه خبری تحلیلی تیتر یک [1]
پایگاه خبری لنگر نیوز
ظهور
وب سایت خبری تحلیلی رصد [1]
وبلاگ نویسان خراسان رضوی [3]
سواد رسانه ای ایرانیان [1]
وبگاه جوان انقلابی [1]
پایگاه خبری شلمچه نیوز
[آرشیو(16)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
برجام برای برداشتن تحریم ها بوده . جریانی منحرف از انقلاب اسلامی . دل به عشق زنده می ماند عشق به امام خمینی (ره) . حضرت فاطمه (س) مصمم برای شهادت در تکلیفی الهی[-1] .
» آرشیو مطالب
پاییز 86
زمستان 1386
بهار 1387
مرداد 87
شهریور 87
تابستان 1387
خرداد 88
شهریور 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
اردیبهشت 93
فروردین 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
تابستان 93
پاییز 93
زمستان 93
تابستان 94
پاییز 94
زمستان 94
بهار 95
تابستان 95
پاییز 95
زمستان 95
بهار 96
تابستان 96
پاییز 96
زمستان 96
بهار 97
تابستان 97
پاییز 97
زمستان 97
بهار 98
تابستان 98
پاییز 98
زمستان 98
بهار 99
تابستان 99
پاییز 99
زمستان 99
بهار 0
تابستان 0
زمستان 0
بهار 1
تابستان 1
پاییز 1
زمستان 1
بهار 2
تابستان 2
پاییز 2
زمستان 2

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
تابناک
خبرگزاری فارس
شبکه العالم
عمارنامه
پایگاه خبری فرهنگ نیوز
رجا نیوز
جام نیوز
پایگاه خبری فاش نیوز
پایگاه خبری بولتن نیوز
پایگاه تحلیل خبر باصر
پارس نیوز
مشرق نیوز
شبکه خبر
شبکه دانا
جوان انقلابی
خیبر آنلاین
ادیان نیوز
انقلاب نیوز
روایت نو
بسیج پرس

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب