سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! شکستگی ام را جز لطف و مهر تو درمان نمی کند ... آتش درونم را جز دیدارت خاموش نمی سازد و درد اشتیاقم به تو را جز نگریستن به چهره ات، بهبود نمی بخشد . [امام سجّاد علیه السلام ـ در نیایشش ـ]
منطقه و بیداری اسلامی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سرمایه امروز بقیع اشک است و اشک

 

ای جاری ‏ترین تفکر ماندگار شیعه، اگر نور وجودت به گردباد حوادث خاموشی گرفت، اما فروغ اندیشه ‏ات در جان جهان ماندگار شد، ای فرزانه ‏ترین قامت افراشته دین خدا، ای سرچشمه ناب ‏ترین نگاه شیعه، در صبوری سینه‏ ات شکی نیست، تو از سلاله سینه سوختگان شریعت شیرین دین خدایی، تو پاسدار ویژگی ‏های رفیع اسلامی، ولایت و امامت، و اطاعت از امامت هستی که آن را به شاگردانت آموختی تا دنیا، طعم امامت تو را بچشد.

ای صادق آل ‌پیامبر (ص) درست است که امشب مدینه خاموش است و شرمگین، و بقیع مظلومتر از همیشه، ولی خاموش کسی است که تو را برنتابید، چونکه آنها مرده دلانی بودند که خدا را در تو نیافتند، آن ظالمان عباسی، شما را از این دیار به آن دیار روانه می کردند و شما مظلومیت جد خویش را دیگر بار به تصویر می کشیدی و سرانجام شهادتت، صداقت تو را در عشق ‏ورزی به مُهر سرخ امامت تأیید کرد.

امام جعفر صادق (ع) آن امام عزیزی که مظهر عشق و آزادى است، اینک در بقیع خاموش آرمیده است، قبرستان بقیع مدفن اهل بیت رسول خدا، سال هاست آرامگاه بزرگ مردان مکتب شیعه و دیگر امامان مذهب تشیع است، خاکی که عمریست شاهد به خون غلتیدن اهل بیت رسول خدا، و دوستداران، عاشقان و رهروانشان، بر خود بوده است.


شهادت امام جعفر صادق علیه السلام جاری ‏ترین تفکر ماندگار شیعه بر مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت باد


ای امام بزرگوار در روزگار فقر تفکر، بر کرسی ‏های معرفت نشستید تا پیام اصیل شیعه را به گوش جویندگان و مسلمانان جهان برسانید، در برابر انواع و اقسام بدعت ‏ها ایستادید تا آینه دین الهی زنگار نگیرد و شفاف بماند، و از هجوم تفسیرهای ناروا دور بماند، فقه و دانش را به خانه دین بردید و به دینداران یاد دادید که بیندیشند، جوانان شیعه را به کلاس اندیشه بردید و چراغ هدایت را در ذهن و ضمیرشان روشن کردید، باعث شدید که شاگردان پر از نبوغ مکتب تان، شعاع پر از فروغ آموزه‏های شما را تکثیر کنند و قرن هاست که شاهد این شعاع پرفروغ تکثیر هستیم.

امشب شب شهادت آن امام عزیزی است که مدرس توحید مفضل بود و بعد از امیر المؤمنین حضرت علی علیه‏السلام بهترین ادله عقلى را به یادگار گذاشت .

اى ششمین ستاره تابناک امامت و ولایت که لقب تان صادق بود و تمام گفتار و احادیث تان صادقانه، ای امام همام، شما بزرگوار، مکتبی را پایه‏ ریزی کردید که از خشت خشت آن، نوای هدایت انسانها به گوش می ‏رسد.

در چنین روزی خوشه‌های زهرآگینِ کینه منصور، قلب امام جعفر صادق (ع) آل ‌پیامبر (ص) را هزار پاره کرد، و چه گونه شیعه به رئیس مذهب خود مباهات نکند، حال آنکه وسعت این مکتب الهی، شرق و غرب عالم را زیر پرچم حقانیت خود گرد آورده است.

شهر مدینه داغدار است و بقیع چشم انتظار آخرین مسافر خویش، ملائکه کوچه پس کوچه ‌های مدینه را در پیِ مرد بی ‌نظیری می ‌گردند که محضرِ مبارکش منبع فیض آسمانی بود و علوم پنهان شده در سینه ‏اش را به تشنگان خویش هدیه می ‏کرد، اما چه سود که خوشه ‌های زهرآگینِ کینه منصور، قلب سپید این مدرس توحید را هزار پاره کرد.

مدینه همچنان مظلوم است و بقیع مظلومتر از همیشه، و هنوز هم رنج نامه نانوشته شیعه، بر خاک و سنگ مزار صادق آل‌ پیامبر (ص) گویاتر از هر زمان به شِکْوه و شهادت ایستاده است، بوى غمِ مظلومیتت ای امام همام، تمام آسمان مدینه را در خود غرق نموده است.

امویان با توجه به سابقه ناشایست‏ خود در میان امت اسلامى،‏ ‏برای پنهان کردن بى ‏مقدار بودن خودشان نزد مردم، به هر حربه‏ اى متوسل ‏شدند، احادیث و روایاتى دروغین ساختند تا حسن سابقه بنى‏هاشم و علویان را که در سایه فداکارى‏ هاى حضرت على (ع) و سرور آزادگان جهان امام حسین (ع) به اعتبارى ‏فوق تصور دست‏ یافته بودند را از بین ببرند و در این زمان شما دانشمند بزرگوار از نسل پاک طاهر عترت پیامبر خدا (ص)، امام و مولای ما مسلمانان، به فریاد دوستداران اهل بیت رسول خدا برخاستید و در مسیر تکاملى حرکت‏ شیعه، گام دوم را برداشتید.

بر اثر مجاهدت ‏هاى شما، مردم ‏ناصحیح بودن مذهب های ساختگی و دیگر اندیشه‏هاى منبعث از آن را در سالهاى گذشته پى بردند، آماده ‏بودند تا طرح جایگزین مکتب اهل ‏بیت را دریافت کنند، و شما همان بزرگوارى بودید که با توجه به یک موقعیت استثنایى ‏تاریخى، طرح جایگزین شیعه را به هنگام ارائه کردید و امامان دیگر به شرح و بسط ابعاد آن پرداختند.

لحظه‌های تلخِ وداع بر شانه‌ های تاریخ هجوم آ‌ورده است، داغی جان سوز بر قلب داریم و بغضِ غریبی گلوی عالمیان را می ‌فشارد، ای شب‌ های تیره آرام بگیرد، دیگر مأمورین رو سیاه‌ عباسی، از دیوارهایِ خانه ی ولایت بالا نمی ‌روند و جانشینِ خدا را از سجاده نماز، با سر و پای برهنه به دربارِ جور نمی‌ برند.

یا امام جعفر صادق (ع) هنوز هم وقتى نسیم صبح وزیدن مى ‏گیرد، صداى (ان شفاعتنا لا تنال مستخفا بالصلوة) عارفانه تان به گوش مى‏ رسد، منادى هنوز هم با غمى به بلنداى آسمان فریاد برمى ‏آورد که به جرم پاسدارى از دین خدا، پایه گذار مذهب علوی و الگوى عدل صادق آل محمد (صلى‏الله‏علیه‏وآله) را شهید کردند.

ای مرد آسمانی، ای تجسم اخلاص و صبر و دریای عمیق علوم لدنی، که در ظلمتکده دورانِ منصور به خونِ دل نشستی، ما افسوس می خوریم به خاطر این همه جهل و نادانی حاکم بر مردمان آن موقع که رهبران خود را با دستان خود از خود می گرفتند، تنها به جرم هدایت مردم به سوی تعالی که تنها هدف امامان و اهل بیت رسول خدا و غایت الهی بود.

وحدت اسلامی ریشه در درس ‏های شما دارد و انسجام اسلامی با کلام شما گره خورده است، درس‏ های شما، دست ‏های اتحاد و یک ‏پارچگی ملت ‏های مسلمان ‏اند، این شما بودید که خرمن خرافات را سوزاندید و در برابر بدعت ‏ها ایستادید تا آینه دین الهی زنگار نگیرد و شفاف بماند، پنجه درافکندید با دروغ‏ های بافته شده به نام احادیث جعلی، و به میان مدرسه ‏های تزویر اصحاب کلام رفتید تا پرده از کلام پیامبر بردارید، دیوارهای اسلام را بالا بردید و ساختمانی مستحکم برافراشتید تا از هجوم تفسیرهای ناروا گزندی نبینند.

صادق آل محمد (ص)، بزرگواری که صداقتش مثل آفتاب می ‌درخشد، چشمه علم و دانش جعفری اش، بی ‌امان می جوشد، و سرچشمه ناب ‏ترین نگاه شیعه از سلاله پاکش، همه سینه سوختگان شریعت شیرین دین خدا را بر جایگاه رفیع اسلام می تاباند.

شب شهادت امام جعفر صادق آل ‌پیامبر (ص) است، شبی که خورشید مدینه و چهره فروزانِ اهل بیت و وارث علومِ رسالت، در سوگِ جان عاشقان و شیفتگانش، در آتشی از ماتم می‏ سوزد و شراره‏اش دنیا را می‏ سوزاند، هق‏هق گریه رخصت تسلیت ‏گویی نمی‏ دهد و طاقت شانه‏ها را می ‏گیرد.

اى ششمین ستاره تابناک امامت و ولایت، امروز مدینه و بقیع، جهان را از شیون خود پر کرده است، بغض ‏های ریشه ‏دار بقیع، در روح انسان، خیمه زده است، امروز بقیع در لباس سوگ، چکیده اشک‏ های غربت شیعیانت است، سرمایه امروز بقیع، اشک است و اشک، نامت را با افتخار به دل ‏هاى غریبمان مى ‏سپاریم تا یادت آرام بخش سینه ‏هاى بى ‏تابمان باشد، غم جانکاه تو را بر دل مجروح عاشقان و رهروانت تسلیت می‏ گوییم.

شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق علیه السلام، چهره فروزانِ اهل بیت، وارثِ علومِ رسالت، چشمه جود و سخاوت، کوه حلم و بردباری و تجسم اخلاص و صبر دریای عمیق علوم لدنی، بر پیروان و دوستداران و رهروان راه آن حضرت تسلیت باد.


 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( چهارشنبه 96/4/28 :: ساعت 7:54 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بزرگترین دشمن هر کسی نفس اوست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
شکوه و عظمت انقلاب اسلامی تا کجاست؟
به مناسبت 12 بهمن روز ورود امام به وطن
به مناسبت 22 بهمن روز پیروزی انقلاب
خواست خدا انتخاب برترین مردم برای رهبری آنهاست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
حضرت محمد تنها پیامبری که سخنانش بلافاصله نوشته می شد.
نمادِ پیروزی حق بر باطل
چه معجزه ایست وجود یک انقلاب را دوست داشتن!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 55
>> بازدید دیروز: 10
>> مجموع بازدیدها: 366776
» درباره من

منطقه و بیداری اسلامی
داریوش احمد رضا بهمنیار
ما یا باید بر اساس قوانین دموکراسی حرف بزنیم یا بر اساس باورهای ملی مذهبی و اسلامی خودمان حرف بزنیم، بر اساس دموکراسی غربی هیچ کشور شرقی و هیچ کشور غربی در جهان دموکراسی و قانون اساسی اش را به رفراندوم نگذاشته است. حتی برای یک بار، فقط جمهوری انقلاب امام خمینی (رضوان اله تعالی) بوده که فرمودند: مردم اصل سیستم رو رای بدهید آن هم بعد از پیروزی انقلاب. فقط امام خمینی بود که فرمودند نماینده هاتون بیاین قانون اساسی را بنویسند و مردم هم برای قانون اساسی رای بدهند، شما فقط یک رژیم دموکراتیک غربی و شرقی در دنبا نشان بدهید که بگوید ما دفعه اول خودمان برای دموکراسی و قانون اساسی رفراندوم گذاشتیم؟ این رژیم های دنیا همه یا با کودتا اومدن سر کار، یا با شبه انقلاب ها و یا با جنگ ها و تفرقه ها و غصب سرزمین های دیگر قدرت را با جنگ از همدیگر گرفتند. هیچکدام از کشورهای جهان با دموکراسی سر کار نیامدند، هیچکدام از آنها قانون اساسی شان را حتی برای یک بار هم به رای نگذاشتند، پس از نظر دموکراسی جهانی، قوانین دموکراتیک جهانی یک سوال بی معناست که هیچ معنا و مفهومی ندارد چون هیچ رژیمی خودش را به رای مردم اش وابسته نمی کند غیر از جمهوری اسلامی ایران. بر اساس دموکراسی غربی و شرقی هیچ کشوری در جهان این سیستم را نگذاشته و نمی گذارد، این فقط جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بود که فرمودند به اصل سیستم رای بدهید آن هم بعد از انقلاب که امام قدرت را به دست گرفته بود. فقط امام راحل بوده که گفته است نماینده هاتون بیایند و قانون اساسی را بنویسند و بعد هم فرموده بیائید به قانون اساسی رای بدهید، شما یک رژیم دموکراتیک توی جهان به ما نشان بدهید که بگوید: آقا ما دفعه اول خودمان رفراندم گذاشتیم، اینها همه یا با کودتا, و امثالهم قدرت را به دست گرفتند و یا با انقلاب های غربی و یا با شبه انقلاب ها آمدند و با جنگ و تفرقه تجاوز و غارت ملت ها و با اشغال و غصب سرزمین ها مردم را با کشتار و چپاول و تجاوز و غارت کشتند. جالب اینجاست که رژیم غاصب اسرائیل اصلا قانون اساسی ندارد و هر از چندی هزاران هزار زن و کودک را به کام مرگ می فرستد و کسی هم کاری به کارش ندارد چون قانون اساسی ندارد، همانطور که هولوکاست دروغین او توهین به شعور بشریت است.

» پیوندهای روزانه

تابناک [3]
انتخاب [3]
پایگاه خبری انقلاب نیوز
شبکه اطلاع رسانی دانا
موسسه فرهنگی راسخون
نقل قول - وبلاگ نویسان خوزستانی [1]
پایگاه خبری مشهد پیام [1]
شبکه خبری تحلیلی تیتر یک [1]
پایگاه خبری لنگر نیوز
ظهور
وب سایت خبری تحلیلی رصد [1]
وبلاگ نویسان خراسان رضوی [3]
سواد رسانه ای ایرانیان [1]
وبگاه جوان انقلابی [1]
پایگاه خبری شلمچه نیوز
[آرشیو(16)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
برجام برای برداشتن تحریم ها بوده . جریانی منحرف از انقلاب اسلامی . دل به عشق زنده می ماند عشق به امام خمینی (ره) . حضرت فاطمه (س) مصمم برای شهادت در تکلیفی الهی[-1] .
» آرشیو مطالب
پاییز 86
زمستان 1386
بهار 1387
مرداد 87
شهریور 87
تابستان 1387
خرداد 88
شهریور 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
اردیبهشت 93
فروردین 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
تابستان 93
پاییز 93
زمستان 93
تابستان 94
پاییز 94
زمستان 94
بهار 95
تابستان 95
پاییز 95
زمستان 95
بهار 96
تابستان 96
پاییز 96
زمستان 96
بهار 97
تابستان 97
پاییز 97
زمستان 97
بهار 98
تابستان 98
پاییز 98
زمستان 98
بهار 99
تابستان 99
پاییز 99
زمستان 99
بهار 0
تابستان 0
زمستان 0
بهار 1
تابستان 1
پاییز 1
زمستان 1
بهار 2
تابستان 2
پاییز 2
زمستان 2

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
تابناک
خبرگزاری فارس
شبکه العالم
عمارنامه
پایگاه خبری فرهنگ نیوز
رجا نیوز
جام نیوز
پایگاه خبری فاش نیوز
پایگاه خبری بولتن نیوز
پایگاه تحلیل خبر باصر
پارس نیوز
مشرق نیوز
شبکه خبر
شبکه دانا
جوان انقلابی
خیبر آنلاین
ادیان نیوز
انقلاب نیوز
روایت نو
بسیج پرس

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب