سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه دانش به کار بستن آن است . [امام علی علیه السلام]
منطقه و بیداری اسلامی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» لاشرقیه لاغربیه، اسلامیه اسلامیه

 

وقتی که طارق طیب محمد بن بوعزیزی جوان دستفروش تونسی در 17 دسامبر 2010 مقابل ساختمان فرمانداری شهر سیدی بوزید خود را به آتش کشید اعتراضات مردمی شعله گرفت و بیداری میان ملت ها و خیزش ها و انقلاب های آنان به مصر، یمن، بحرین و... سرایت پیدا کرد سؤال کلیدی و راهبردی و بسیار مهم در تحلیل حرکت های این انقلابهای عربی که به لطف بیداری اسلامی شکل گرفته بود این بود که ملت های منطقه و نخبگان و سیاستمدارانشان چه مدلی را برای آینده حکومت خود برمی گزینند و از چه روش و منشی در برپایی حکومت شان الگو می گیرند؟.

این سؤال در واقع چالش اصلی میان قدرت های غربی و خیزش و خروش ملت های منطقه را نمایان و عیان ساخت به خصوص که ملت های منطقه و مردم خاورمیانه خواستار دموکراسی به شیوه غربی نبوده و نیستند عامل انقلاب ها در خاورمیانه درد و رنج و تنفری و دوری از اسلام بود که سالها در دل مردم منطقه انباشته شده بود.

شعار لاشرقیه، لاغربیه؛ اسلامیه اسلامیه از جمله شعارهایی هست که خواسته آحاد مردم منطقه و در همه انقلابها بوده و می باشد که تنفر از سیاست های آمریکایی و صهیونیستی و انگلیسی را در بین ملت های منطقه نشان می دهد و از سوی دیگر مردم بر عملیاتی شدن شریعت اسلامی در شکل گیری حکومت و تدوین قانون اساسی جدیدشان تأکید و تمرکز می کنند هر چند راهبرد اصلی و علنی آمریکایی ها در منطقه، جلوگیری از الگوهای حکومتی است که قابلیت چالش با سیاست های چپاولگرانه آمریکا را داشته باشد.

شعارهای مردم کشورهای عربی نشان می دهد که آنها دیگر پذیرنده حاکمیت پنهان و آشکار غرب بر کشورشان نمی‌ باشند و باید روابط آنها بر اساس الگوی جدید تعریف شود این پدیده تبلوری از گسترش نگاه کاملا ایرانی در منطقه است که هراس غرب را به همراه داشته است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( جمعه 92/4/28 :: ساعت 9:19 عصر )


»» یک سال نبودنت رادلتنگ بودیم

فَأَمَّا الَّذینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ اعْتَصَمُوا بِهِ فَسَیُدْخِلُهُمْ فی‏ رَحْمَةٍ مِنْه. (سوره نساء/ 175)

ترجمه: اما کسانی که به خدا ایمان آورده و به او تمسک نموده اند، به زودی آنان را‏ در رحمت و فضلی از جانب خود در می آورد.

تمسک به خداوند و چنگ انداختن به دامان الهی، باعث نزدیک شدن به رحمت الهی می گردد و ما در این ماه پر برکت، به دنبال جلب رحمت الهی هستیم، پس باید بکوشیم، خود را در مواضع رحمت الهی قرار دهیم.

خوش آمدی ای ماه مبارک رمضان، ای میزبان بی همتا از تو نمی توان سرشار نبود ، تمام روزهای پیش روی این ماه را پیراهن امید و رستگاری به تن می کنیم و در تمام لحظه های این ماه، دست به دامان نام تو و خجستگی روزهایت، آرزوی زیباترین سرنوشت را برای از بین رفتن گناهان خود می کنیم.

آه، ای موسم الهی! ثانیه های عاشقانه ات را به آرامی از ما عبور نده! آهسته از روزهای مان رد شو، آهسته تر، تا همه نفس هایمان از مسیحای انفاس تو لبریز شود، تا در کنارت، در مکثی روح انگیز، از زمین گیری روزمرّگی ها رها شویم و آسمان را هم تجربه کنیم.

آه، ماه مهربان! یک سال نبودنت را آن چنان دلتنگ بودیم که امروز در آستان دوباره آمدنت، دلِ چشم به راهمان، دست و پا گم کرده است، چگونه تو را خوش آمد بگویم؟ واژه ها همه از یادم رفته اند، آسمان امشب، ستاره های رنگین تری دارد، تو آغاز شده ای و ماه، خود را از سر گرفته است.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( چهارشنبه 92/4/19 :: ساعت 6:12 عصر )


»» ماه محرم برای دوستداران شیعه امام حسین (ع) چگونه ماهی است؟

ماه محرم برای دوستداران شیعه امام حسین (ع) چگونه ماهی است ؟

 

 

ماه محرم برای مذهب شیعه دوستدار اهل بیت ماهی است که پیروزی در متن فداکاری و خون به دست آمده است محرم ماه نهضت بزرگ سید شهیدان امام حسین (ع) و سرور اولیای خداست که با قیام خود در مقابل طاغوت تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد و راه فنای ظالم و شکستن ستمکار را به فدایی دادن و فدایی شدن دانست واین خود سرلوح? تعلیمات اسلام است برای ملتهای جهان تا آخریت زمان .

 

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( پنج شنبه 92/4/13 :: ساعت 12:58 صبح )
»» علی (ع) نامی که هیچ مسلمانی نمیتواند از کنارش بی تفاوت عبور کند

علی (ع) نامی که هیچ مسلمانی نمیتواند از کنارش بی تفاوت عبور کند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( دوشنبه 92/4/10 :: ساعت 5:43 عصر )
»» رشادت حزب الله موازنه قدرت را به نفع محور مقاومت رقم زد

هم اکنون در خاور میانه و در سوریه مسابقه است و جایزه آن، دستیابی به همه قدرت در تمام مناطق اسلامی است، در این مبارزه از یک طرف جهادگرانی و جنایتکارانی حضور دارند که با کمک های تسلیحاتی امریکا و پول های نفتی قطر و عربستان و میزبانی ترکیه تا حدی موفقیت هایی کسب کرده بودند و در تمام منطقه حضوری فعال و جنایتکارانه داشتند و از طرف دیگر در این دو سال و اندی شاهد حضور نمایندگان غربی بودیم که این بحران را به وجود آورده بودند به نام جوامع میانه روی اسلامی خواهان نابود کردن زیر ساخت های سوریه بوده و هستند و اینک حزب الله به پشتیبانی ایران به میدان آمده است.

سوریه اکنون به عرصه یک جنگ نیابتی تبدیل شده است که نتیجه آن، در شکل گیری نظم منطقه ای تعیین کننده خواهد بود، در خاورمیانه، بازتاب های قدرت، تعیین کننده دستاوردهای راهبردی است که در سوریه به دست دست می آید و موازنه قدرت را به نفع محور مقاومت رقم زده است، رشادت حزب الله، ضربه ای بزرگ به عربستان سعودی و آمریکا و قطر و ترکیه بود که از مخالفان حزب الله در لبنان حمایت می کردند.

و شماها آقای قرضاوی و ای مفتی های نجس وهابی که عنصرهای منفور و نامطلوبی برای مردمتان هستید، بدانید جبهه مقاومت که از پیروان راستین یاران امام زمام (عج) در زمان خود هستند شما و هم فکرانتان را با اقتداری که از ذوالفقار علی (ع) به ارث برده اند شما را نمی گیرند، بلکه مثل حیوان شما را شکار میکنند و به زباله دانی تاریخ می فرستند .

با کمکی که نیروهای حزب‌الله به ارتش سوریه کردند، ایران به عنوان حامی اصلی آنها، به عنوان بزرگ‌ترین پیروز این مناقشه منطقه‌ای در خاورمیانه ظهور کرده است، این پیروزی بر برنامه هسته‌ای ایران، جبهه مقاومت، عراق و لبنان و حتی برخی موارد دیگر نیز موثر است، بدین ترتیب سیاست‌های منطقه‌ای ایران گسترش یافته و حتی موجب افزایش اعتبار آن نیز می‌شود.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( یکشنبه 92/4/9 :: ساعت 5:1 عصر )


»» سخنان اولیا خدا و پیامبران خداوند

  1- بهترین‌ها دیرخشم‌اند

پیامبر صلى الله علیه و آله:

اَلا اِنَّ خَیرَ الرِّجالِ مَن کانَ بَطى ءَ الغَضَبِ سَریعَ الرِّضا؛

بدانید که بهترین انسان ها کسانى هستند که دیر به خشم آیند و زود راضى شوند.

(نهج الفصاحه، ح 469)

2- جرعه خشم

پیامبر صلى الله علیه و آله:

ما تَجَرَّعَ عَبدٌ جُرعَةً اَفضَل عِندَ اللّه  مِن جُرعَةِ غَیظٍ کَظَمَها اِبتِغاءَ وَجهِ اللّه ؛

انسان هیچ جرعه اى ننوشید که نزد خدا از جرعه خشمى که براى رضاى خدا فرو خورد بهتر باشد.

(نهج الفصاحه، ح 2628)

3- ماهیت خشم

پیامبر صلى الله علیه و آله:

اِنَّ الغَضَبَ مِنَ الشَّیطانِ وَاِنَّ الشَّیطانَ خُلِقَ مِنَ النّارِ وَاِنَّما تُطفَأُ النّارُ بِالماءِ فَاِذا غَضِبَ اَحَدُکُم فَلیَتَوَضَّ؛

خشم از شیطان و شیطان از آتش آفریده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه یکى از شما به خشم آمد، وضو بگیرد.

(نهج الفصاحه، ح 660)

4- کمال دلیری در تسلط بر خشم

پیامبر صلى الله علیه و آله:

اَلصَّرعَةُ کُلُّ الصَّرعَةِ الَّذى یَغضبُ فَیَشتَدُّ غَضَبُهُ وَیَحمَرُّ وَجهُهُ وَیَقشَعِرُّ شَعرُهُ فَیَصرَعُ غَضَبَهُ؛

کمال دلیرى آن است که کسى خشمگین شود و خشمش شدّت گیرد و چهره اش سرخ شود و موهایش بلرزد، امّا بر خشم خود چیره گردد.

(نهج الفصاحه، ح 1872)

5- ثمره همنشینی با خشم

امام على علیه السلام: ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( جمعه 92/4/7 :: ساعت 4:1 عصر )


»» نصب امیر سی و سه ساله منفور قطر به امیری قطر

 

باید برای نصب امیر سی و سه ساله قطر به امیری قطر فقط به ذکر یک روایات از حضرت رسول گرامی اسلام ( صلوات الله علیه دعوت میکنم ) بسنده میکنیم

 

پیامبر خدا محمد مصطفی ( که درود خدا بر او باد) در روایتی فرمود:

 

روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد، سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد، شخصیت های بزرگ در نزد آنها حیله گر خوانده می شوند و اشخاص حیله گر در نزد مردم، با شخصیت و وزین خوانده شوند.

 

مومن در نزد آنان حقیر و بی مقدار می شود و فاسق به پیش آنها محترم و ارجمند باشد، کودکانشان پلید و گستاخ و بی ادب و زنانشان بی باک و بی شرم و بی حیا شوند، پناه بردن به آنها خواری و اعتماد به آنان ذلت و درخواست چیزی از آنها نمودن، جامه درویشی به تن کردن و مایه بیچارگی و ننگ است .

  ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( پنج شنبه 92/4/6 :: ساعت 10:39 عصر )


»» نیمه شعبان ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) بر همگان مبارک باد

دلبرا در هوس دیدن رویت،دل من تاب ندارد.نگهم خواب ندارد،قلمم  گوشه دفتر غزل ناب ندارد،همه گویند به انگشت اشاره،مگر این عاشق دل سوخته ارباب  ندارد؟!

سلام آقا جان نمی دانم در این غیبت طولانی چه ها از این روزگار دیدی امیدوارم حالت خوب باشد نمی دانم چه حرفی بگویم ولی تنها چیزی که می توانم بگویم این است از تو شرمنده ام چرا که ادعای دوست داشتن را می کنم اما در این شهر مردگان زنده سالم ماندن آقا جان سخت است امید دارم که کمکم کنی و از این زندان هلاکت نجاتم بدهی

عید بزرگ نیمه شعبان بر تمامی آسمانیان و زمینیان مبارک باد

آقاجان پیشاپیش تولدت راتبریک می گویم....این روزها شادتر ازهرروز دیگر هستم...این روزها چقدرنزدیکتر شده ام به عشق شما
محبت شما و دست نوازش شما را برسرخویش احساس می کنم
ای تمام آرزوها واسطوره ها وحقیقتهای آفرینش هستی درنام تو
ای تمام امواج قدرتمندعشق درنام تو
ای آفتاب بیکرانه مهر ازچشمانت تابان
شرمندگی کسی را بپذیر که نه سزاوار مهر توست و نه تاب آن دارد که ازجمال دل ربایت دست بشوید

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( یکشنبه 92/4/2 :: ساعت 11:27 عصر )


»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بزرگترین دشمن هر کسی نفس اوست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
شکوه و عظمت انقلاب اسلامی تا کجاست؟
به مناسبت 12 بهمن روز ورود امام به وطن
به مناسبت 22 بهمن روز پیروزی انقلاب
خواست خدا انتخاب برترین مردم برای رهبری آنهاست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
حضرت محمد تنها پیامبری که سخنانش بلافاصله نوشته می شد.
نمادِ پیروزی حق بر باطل
چه معجزه ایست وجود یک انقلاب را دوست داشتن!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 8
>> بازدید دیروز: 10
>> مجموع بازدیدها: 366729
» درباره من

منطقه و بیداری اسلامی
داریوش احمد رضا بهمنیار
ما یا باید بر اساس قوانین دموکراسی حرف بزنیم یا بر اساس باورهای ملی مذهبی و اسلامی خودمان حرف بزنیم، بر اساس دموکراسی غربی هیچ کشور شرقی و هیچ کشور غربی در جهان دموکراسی و قانون اساسی اش را به رفراندوم نگذاشته است. حتی برای یک بار، فقط جمهوری انقلاب امام خمینی (رضوان اله تعالی) بوده که فرمودند: مردم اصل سیستم رو رای بدهید آن هم بعد از پیروزی انقلاب. فقط امام خمینی بود که فرمودند نماینده هاتون بیاین قانون اساسی را بنویسند و مردم هم برای قانون اساسی رای بدهند، شما فقط یک رژیم دموکراتیک غربی و شرقی در دنبا نشان بدهید که بگوید ما دفعه اول خودمان برای دموکراسی و قانون اساسی رفراندوم گذاشتیم؟ این رژیم های دنیا همه یا با کودتا اومدن سر کار، یا با شبه انقلاب ها و یا با جنگ ها و تفرقه ها و غصب سرزمین های دیگر قدرت را با جنگ از همدیگر گرفتند. هیچکدام از کشورهای جهان با دموکراسی سر کار نیامدند، هیچکدام از آنها قانون اساسی شان را حتی برای یک بار هم به رای نگذاشتند، پس از نظر دموکراسی جهانی، قوانین دموکراتیک جهانی یک سوال بی معناست که هیچ معنا و مفهومی ندارد چون هیچ رژیمی خودش را به رای مردم اش وابسته نمی کند غیر از جمهوری اسلامی ایران. بر اساس دموکراسی غربی و شرقی هیچ کشوری در جهان این سیستم را نگذاشته و نمی گذارد، این فقط جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بود که فرمودند به اصل سیستم رای بدهید آن هم بعد از انقلاب که امام قدرت را به دست گرفته بود. فقط امام راحل بوده که گفته است نماینده هاتون بیایند و قانون اساسی را بنویسند و بعد هم فرموده بیائید به قانون اساسی رای بدهید، شما یک رژیم دموکراتیک توی جهان به ما نشان بدهید که بگوید: آقا ما دفعه اول خودمان رفراندم گذاشتیم، اینها همه یا با کودتا, و امثالهم قدرت را به دست گرفتند و یا با انقلاب های غربی و یا با شبه انقلاب ها آمدند و با جنگ و تفرقه تجاوز و غارت ملت ها و با اشغال و غصب سرزمین ها مردم را با کشتار و چپاول و تجاوز و غارت کشتند. جالب اینجاست که رژیم غاصب اسرائیل اصلا قانون اساسی ندارد و هر از چندی هزاران هزار زن و کودک را به کام مرگ می فرستد و کسی هم کاری به کارش ندارد چون قانون اساسی ندارد، همانطور که هولوکاست دروغین او توهین به شعور بشریت است.

» پیوندهای روزانه

تابناک [3]
انتخاب [3]
پایگاه خبری انقلاب نیوز
شبکه اطلاع رسانی دانا
موسسه فرهنگی راسخون
نقل قول - وبلاگ نویسان خوزستانی [1]
پایگاه خبری مشهد پیام [1]
شبکه خبری تحلیلی تیتر یک [1]
پایگاه خبری لنگر نیوز
ظهور
وب سایت خبری تحلیلی رصد [1]
وبلاگ نویسان خراسان رضوی [3]
سواد رسانه ای ایرانیان [1]
وبگاه جوان انقلابی [1]
پایگاه خبری شلمچه نیوز
[آرشیو(16)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
برجام برای برداشتن تحریم ها بوده . جریانی منحرف از انقلاب اسلامی . دل به عشق زنده می ماند عشق به امام خمینی (ره) . حضرت فاطمه (س) مصمم برای شهادت در تکلیفی الهی[-1] .
» آرشیو مطالب
پاییز 86
زمستان 1386
بهار 1387
مرداد 87
شهریور 87
تابستان 1387
خرداد 88
شهریور 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
اردیبهشت 93
فروردین 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
تابستان 93
پاییز 93
زمستان 93
تابستان 94
پاییز 94
زمستان 94
بهار 95
تابستان 95
پاییز 95
زمستان 95
بهار 96
تابستان 96
پاییز 96
زمستان 96
بهار 97
تابستان 97
پاییز 97
زمستان 97
بهار 98
تابستان 98
پاییز 98
زمستان 98
بهار 99
تابستان 99
پاییز 99
زمستان 99
بهار 0
تابستان 0
زمستان 0
بهار 1
تابستان 1
پاییز 1
زمستان 1
بهار 2
تابستان 2
پاییز 2
زمستان 2

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
تابناک
خبرگزاری فارس
شبکه العالم
عمارنامه
پایگاه خبری فرهنگ نیوز
رجا نیوز
جام نیوز
پایگاه خبری فاش نیوز
پایگاه خبری بولتن نیوز
پایگاه تحلیل خبر باصر
پارس نیوز
مشرق نیوز
شبکه خبر
شبکه دانا
جوان انقلابی
خیبر آنلاین
ادیان نیوز
انقلاب نیوز
روایت نو
بسیج پرس

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب