سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قدرت دانش، زوال ندارد . [امام علی علیه السلام]
منطقه و بیداری اسلامی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» انسان = زندگی = گناه

انسان = زندگی = گناه

جبران خلیل جبران- بر گرفته از کتاب ماسه و کف

 

چنان زندگی کن که از رفتن وحشت نداشته باشی    .
آنان که به هزار دلیل زندگی می
     کنند نمی توانند به یک دلیل بمیرند و آنان
که به یک دلیل زندگی می کنند
     با همان یک دلیل نیز می میرند    .
بعد از یک عمر گناه، حال باید در یک آزمایش
   الهی آماده سفر مرگ شوی،
بعد از یک عمر معصیت، حال باید افسوس یک عمر خطا را
بخوری.
بعد از یک عمر خنده، حال باید نشست و بر یک عمر اشتباه رفتن و
نفهمیدن
گریست. دیگر جای خنده نیست
.
بعد از یک عمر حساب نکردن،
حال باید حساب پس داد: ((حاسبوا قبل ان
تحاسبوا))

دیگر چاره ای جز گریه
نیست، گریه به حال خویش و افسوس بر گذشته ای که هرگز به عقب برنمی گردد.
خواهرم! حجاب تو سنگری چون خون من است، می دانم بالاتر از آن هستی
که سفارش به پوشش و حجاب کنم ولی بدان تفنگی که در دست من است چادری است که بر سر توست، اگر میل به سلاحم داری چادرت را سلاحم بدان
برادرم! زندگی چند صباحی بیش نیست، نیامده می گذرد، آن چنان سریع می
گذرد
که رود به دریا می پیوندد
.
چنان زندگی کن که فردا برای رفتن
وحشتی نداشته باشی.
خدایا گناهکارم! خطا از من است می دانم همیشه مغلوب نفسم
شده ام، خدایا!
از من درگذر که جز گذشت تو منزلگاه من جز دوزخ
نیست.
ارزش انسان به چیزی که به آن دست می یابد، نیست بلکه به هدفی است که میل وصول به آن دارد.

حق به دو شخص نیاز دارد یکی که آن را اداء می کند و دیگری که آن را می فهمد.

همه‌ی سخنان ما تکه هایی هستند که از سفره اندیشه فرو می ریزند.

اگر خواستی مالک چیزی شوی آن را به خود وامگذار.

محبت، حجابی است بین عاشق و معشوق.

عشق و شک، با هم سازگاری ندارد.

اگر پشت به آفتاب کنی جز سایه‌ی خویش چیزی نمی بینی.

رحمت، نصف عدالت است.

کسی که از جیب خود چیزی به تو می دهد تا از قلبت چیزی بگیرد چقدر نا بیناست.

آیا اشتباهی بزرگتر، از پی بردن به اشتباه دیگران هست.

چقدر احمق هستی، اگر از مردم بخواهی که با بالهایت پرواز کنند و تو نتوانی یک پر به آنها بدهی.

مقتول را همین افتخار بس است که او قاتل نیست.

سکوت حسود، بسیار پرهیاهو است.

حقیقت، قابل تجربه نیست.

تلخ ترین اندوههای ما، یاد آوری شادیهای گذشته ماست.

اگر در جای خود می بودی، هیچ وقت دریا را در هنگام جزر سرزنش نمی‌کردی.

 داریوش بهمنیار  



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( جمعه 89/12/13 :: ساعت 5:49 صبح )
»» فعالیت اخوان المسلمین غزه

بسم الله الرحمن الرحیم                               

موضوع مطلب :   فعالیت اخوان المسلمین غزه  

فعالیت اخوان المسلمین غزه وابسته به فعالیت اخوان المسلمین مصر و روابط حسنه ویا تیره آن با رژیم مصر بود از این رو در پی مخالفت اخوان مصر و نوار غزه با معاهده « جلاء » منعقد میان مصر و بریتانیا در 1333ش./ 1954م. ادامه فعالیت های اخوان در نوار غزه نیز ممنوع شد تیرگی روابط حاکمان مصری غزه با گروه اخوان المسلمین تا هنگام جنگ سال 1346ش./ 1967م. ادامه یافت. اما اخوان در نوار غزه به مبارزات ضد انگلیسی و یهودی خود تداوم بخشید به عنوان مثال اخوان در 1324ش./ 1955م. با دیگر سازمان های سیاسی در نوار غزه برای به شکست کشانیدن طرح اسکان در سینا به فعالیت پرداخت و در مقاومت علیه اشغال غزه توسط اسرائیل در 1325ش./ 1956م. و همچنین در تلاش برای به شکست کشانیدن طرح بین المللی 1326ش./ 1957م. شرکت جست.1

شرایط کار مخفی و مشکلات ناشی از آن ، منجر به کاهش شمار طرفداران و گروندگان اخوان المسلمین و نیز مهاجرت و فرار آنان به کشورهای اسلامی و پیوستن به سازمان های سیاسی دیگر ، مانند گروه های ملی گرا و در نتیجه ، تعطیلی فعالیت ضد اسرائیلی اخوان المسلمین غزه گردید . با این حال ، مهم ترین گروه های مبارز فلسطینی ، چون جنبش فتح2 ، از بقایای نیمه جان اخوان المسلمین غزه برخواسته اند . یاسر عرفات و صلاح خلف (ابوایاد) از اعضای اخوان المسلمین غزه بوده اند که به تاسی و تاثیر از آن ، جنبش فتح را بنیاد نهاده اند3 ؛ جنبشی که سازمان جدید التاسیس ساف نیز سهمی اساسی داشته است .

 

 1.      جنبش اسلامی در کرانه غربی و نواز غزه ، ابوعمرو ، صفحه  8 – 9 .

2.      دکتر فتحی الشقاقی نیز بر این نکته اعتراف داشت که حماس و جهاد اسلامی ریشه در جنبش اخوان المسلمین دارند . جنبش اسلامی در کرانه غربی و نواز غزه ، ابوعمرو ، صفحه  2 مقدمه .

3.      خلیل الوزیر مشهور به ابوجهاد عضو برجسته اخوان المسلمین غزه پیشنهاد تاسیس سازمان جدیدی را که هم سنگ اخوان باشد ، ولی اسلامی نباشد ، مطرح کرد . حرکت اسلامی فلسطین ، خسروشاهی ، صفحه 139 ، 151 .

   داریوش بهمنیار             



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( پنج شنبه 89/12/12 :: ساعت 10:54 عصر )
»» از قطعنامه تا جنگ اعراب و اسرائیل

بسم الله الرحمن الرحیم

از قطعنامه تا جنگ اعراب و اسرائیل  

حوادثی که در فاصله میان تصویب قطعنامه 181 تا آغاز رسمی نخستین جنگ اعراب و اسرائیل روی داد در وقوع و شکل گیری جنگ های اعراب و اسرائیل و مبارزات فلسطینی تأثیر گذارد به دیگر سخن یکی از ریشه های جنگ 1327ش =  1948م اعراب و اسرائیل تصویب طرح تقسیم فلسطین در 8 آذر 1327ش  29نوامبر1947م توسط سازمان ملل متحد بود این قطعنامه به قیومت انگلیس بر فلسطین پایان می داد و اداره امور فلسطین را پس از عقب نشینی نیروهای مسلح دولت قیم به یک کمیسیون متشکل از نمایندگان چک اسلواکی  دانمارک  لهستان و پاناما می سپرد.

همچنین قطعنامه پیش بینی می کرد که شوراهای موقت عرب و یهود تحت هدایت کمیسیون تشکل و به انجام وظیفه مشغول می شوند این شوراها باید میلیشای مسلحی از ساکنان و فرماندهان بومی پدید می آوردند ونیز انتخابات مجمع منتخب را که مسئول تهیه قانون اساسی و تعیین حکومت موقت بود برگزار می کردند البته برپایه قطعنامه مذکور وحدت اقتصادی دوکشور مستقل یهودی و فلسطینی حفظ می شد و بیت المقدس تحت نظارت بین المللی قرار می گرفت.

با اعلان قرار تقسیم فلسطین موجی از خشم ونفرت فلسطینیان را در بر گرفت؛ نفرتی که به تظاهرت خشونت آمیز زد و خوردهای خونین بمب گذاری در مراکز در مراکز تجاری حمله به اتوبوس ها کشتار افراد غیر نظامی تخریب منازل پادگان ها و کارگاها انجامید به آتش کشیدن یک اتوبوس یهودی در نزدیکی فرودگاه لیدا و منفجر کردن ساختمان آژانس یهود در خیابان بن یهوذا توسط اعراب بمب گذاری در یک بازار عرب و دفاتر روزنامه پست فلسطین از سوی یهودیان نمونه هایی از رویدادها خشونت آمیز این دوره است اما مهم ترین واقعه کشتار دهکدهء دیر یاسین در حوالی بیت المقدس بود که منجر به کشته شدن 250 نفر به وضعی فجیع گردید صهیونیست ها در این دهکده دست و پای مردم را بریدند شکم هایشان را دریدند  گوش هایشان را برکندند چشم هایشان را برون آوردند و حتی کودکان را سربریدند و زندگان را در آتش سوزانیدد.

            داریوش بهمنیار



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( پنج شنبه 89/12/12 :: ساعت 10:46 عصر )
»» تحلیل گران سیاست خارجی انقلاب را به چند دوره جنگ - اعتماد سازی

    ( بسم الله الرحمن الرحیم )

 موضوع مطلب :   تحلیل گران سیاست خارجی انقلاب را به چند دوره جنگ - اعتماد سازی -توسعه سیاسی و بحران هسته ای تقسیم میکنند اما من چون از نسل اولی هستم و برخی از این دوران ها را دیده ام سیاست خارجی را به دو دوره ذلت و عزت تقسیم میکنم       از زمانی که به یاد دارم مردم سه دسته بودند یا کسانی که دیپلمات بودند یا کسانی که دوست داشتند دیپلمات باشند دسته سوم هم بقیه بودند که اینجا باهاشون کاری نداریم.

 

 دسته اول کسانی هستند که معمولا افراد کم سواد و دارای مدرک در پیت و بینش ضعیف و پارتی قوی با پیراهن های سفید یقه آخوندی و کت و شلوار سرمه ای با ته ریش انکادر شده و در بسیاری از موارد دارای شکم های جلو امده ، طبق گفته دوستان محل زندگی این افراد غالبا نیمه شمالی شهر تهران و قیمت خودروهای اکثر انها از ?? میلیون شروع میشود و در یک بازه باز تا بینهایت میتواند برود فعالیت این افراد شامل رفت امدهای پی در پی به کشور های خارجی ( با اولویت اروپا ) با پروازهای فرست کلس و اقامت در هتل های پنج ستاره به بالا و نشستن و گفتگو کردن با همتایان خویش است این صحبت ها هیچگاه به وظیفه اصلی دستگاه سیاست خارجی که صدور انقلاب اسلامی و تشکیل بسیج جهانی اسلام و همچنین حمایت از مستضعفان جهان است هیچ ربطی ندارد نتیجه این گفتگوها به مسائل فرهنگی و علمی و اقتصادی هم هیچ ارتباطی ندارد این را میتوانید از مستند سازان و تجار و اساتید و دانشجویانی که به خارج از کشور میروند سوال کنید مراجعه شود به سخنان دکتر ابراهیم فیاض سهیل کریمی محمد حسین جعفریان و …) از فعالیت های کنسولی هم که نپرس بروکراسی اداری داخل کشور رو به توان ?? برسون تا به بروکراسی کنسولگری های ما خارج از کشور برسی و در کل راندمان کاری به صفر میل میکند.

 با این صحبت ها احتمالا میتونید حدث بزنید دسته دوم چرا دوست دارند دیپلمات باشند.

 صدور انقلاب توسط امام روح الله و امام سیدعلی بدون واسطه و با ارتباط قلبی بین رهبر انقلاب و امت انقلابی بوده کسانی که میخواستند نقش این واسطه را ایفا کند در پروتکل های سازمانی و تشریفات سیاسی گیر کرده اند اگر نگوییم بسیارشان در تمدن غرب محو شده اند و هیچ ربطی به انقلاب اسلامی ندارند.

 با این پیش زمینه حالا تصور کنید انقلاب اسلامی به یک محدوده ممنوعه وارد شده است و به سمت تکنولوژی هسته ای حرکت کرده غرب وافق است که نمیتواند حمله نظامی کند و باید با تهدید و فشار ایران را متوقف کند شعار دولت وقت گفتگوی تمدن هاست که مصادف شده با تصرف نظامی عراق همسایه غربی (سرزمین امامان شیعه ) و افغانستان کشور مسلمان در همسایگی شرقی دولت بدون توجه به گفتمان اشغال گری تمدن مقابل همچنان بدیو بدیو به سمت غرب یورتمه میرود.

 حالا دستگاه دیپلماسی که خود گل بود در این دولت به سبزه هم آراسته میشود شورای امنیت در هر کشوری جزء حیاتی ترین و بالطبع قدرتمند ترین نهاد هاست وقتی افراد ترسو نادان خائن و سازشکار در این نهاد جمع شوند میتوان حدس زد چه میشود.

 

آیا همه مذاکرات دیپلماتیک ما در دوران دولت دوم خرداد دارای نتیجه بود ؟؟؟!!!             

 چه اشکالی دارد که طرف مقابل با پیش شرط تعلیق فعالیت های قانونی شما وارد مذاکره شود چه اشکالی دارد که شما پیشرفت و تکنولوژی و مهمتر از آن غرور یک ملت انقلابی را تعطیل کنید هر وقت هم از شما پرسیدند میگویید فعالیت ها را داوطلبانه و فقط فقط برای اعتماد سازی تعطیل کرده ایم اگر هم جک استراو در تهران آنچنان روی میز کوبید که روحانی نفسش بند آمد خیالی نیست مهم این است که حسن روحانی توانست با غربی ها به نتیجه برسد مهم نیست نتیجه چه باشد مهم این است نتیجه باشد.

 اما سعید جلیلی دیده بان بسیجی لشگر نصر خراسان است او با ادبیات مقاومت آشناست جلیلی یک پایش در جبهه است یک پایش در دیپلماسی و حرف مولایش را که گفته سیاست خارجی از مسیر عزت حکمت و مصلحت میگذرد آویزه گوشش کرده جلیلی هم یقه اش آخوندیه اما تفکرش حسینیه و پیرو خمینیه ماشینش پرایده و خونش هم تا همین اواخر که بخاطر مسائل امنیتی جابجا شد کرج بود کسانی که باهاش از نزدیک آشنا هستن میگن در ساده زیستی اگر از احمدی نژاد جلو نزده باشه عقب نمونده و اگر نگیم مهمترین دلیل انقلابی موندش اینه میتونیم بگیم یکی از دلایل مهمش همینه انقلابی بودن چنان قدرتی به انسان می دهد که میتوان به واسطه آن برای صحبت کردن با ابر قدرت های مادی دنیا پیش شرط گذاشت چون بسیجی میداند ابرقدرت واقعی فقط خداست.

 ظالم با مظلوم مقتدر نمیتواند به نتیجه مشترک برسد به همین دلیل جلیلی نمیتواند با غربی ها یه نتیجه مشترک برسد اجتماع حق و باطل خیانت است و اشتراک حق با باطل تهی است حق با باطل نمیتواند به نتیجه مشترک برسد به همین دلیل جلیلی با اشتون نمیتواند توافق کند.

 

داریوش بهمنیار

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( چهارشنبه 89/12/11 :: ساعت 6:53 صبح )
»» حورا صدر در نشست خبری آخرین اخبار وضعیت امام موسی صدر

حورا صدر در نشست خبری آخرین اخبار وضعیت امام موسی صدر

                                      

روز به روز و ساعت به ساعت، امیدهایمان بیشتر می‌شود

امروز دومینوی منطقه و شرایط جهان اسلام، در حال دگرگون شدن است و مردم مظلوم و مجاهد لیبی به فریاد آمده‌اند و اخبار آن را می‌بینیم و می‌شنویم/ هر چند ماهیت وحشیانه قذافی در این سال‌ها، تدریجاً روشن شده، رخدادهای چند روز اخیر لیبی، پرده‌های بسیاری از چهره او برداشته است/ جای تأسف است که بگوییم...

آخرین اخبار درباره وضعیت امام موسی صدر، با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، بررسی و تشریح شد.

به همت روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، صبح امروز، چهارشنبه، 4/12/1389 نشست خبری، آخرین اخبار وضعیت امام موسی صدر در مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در تهران برگزار شد.

در این نشست که با حضور خانم حورا صدر، فرزند امام موسی صدر، مهدی فیروزان، داماد امام موسی صدر و محمدعلی مهتدی، پژوهشگر و محقق سیاسی برگزار شد، آخرین اخبار درباره وضعیت حیات امام موسی صدر با توجه به اوضاع کنونی لیبی بررسی شد.

 

در این نشست، پس از سخنرانی خانم حورا صدر، خبرنگاران پرسش هایی را درباره آخرین اخبار از وضعیت امام موسی صدر با توجه به اوضاع اخیر لیبی مطرح کردند که شرکت کنندگان در نشست به این پرسش ها پاسخ گفتند.

هر لحظه امید ما به آزادی امام موسی صدر بیشتر می‌شود


حورا صدر، فرزند امام موسی صدر در نشست خبری آخرین اخبار وضعیت امام موسی صدر، با تأکید بر زنده بودن امام موسی صدر و جنایات بی‌شرمانه قذافی گفت: روز به روز و ساعت به ساعت، امیدهایمان بیشتر می‌شود و انشاءالله آرزویمان زودتر تحقق می‌پذیرد

 

 

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، متن سخنان سرکار خانم حورا صدر، فرزند امام موسی صدر در نشست خبری آخرین اخبار وضعیت امام موسی صدر به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم


رب اشرح لی صدری ویسر لی امری واحلل عقدة من لسانی یفقهوا قولی

نخست از تشریف فرمایی شما عزیزان تشکر می‌کنم و امیدوارم که همواره در تبیین حقیقت و دفاع از حقجویان موفق باشید و در این شرایط تاریخی تحولات منطقه، همراه تاریخ سازان آینده را بسازید.

سی و دو سال، بلکه سی و سه سال است که ما از غیبت امام موسی صدر رنج می‌بریم.

سی و سه سال است که امام موسی صدر از اینکه از صحنه فعالیت‌های خود و جهان اسلام، از به دوش کشیدن مسئولیت‌های رهبری خود دور است، رنج می‌برد.

البته رنج ما کجا و رنج او کجا

سی و سه سال است که امام در بند است و از شرایط او هیچ اطلاعی نداریم

سی و سه سال است که ما در بی‌خبری هستیم.

سی و سه سال است که حسرت می‌خوریم و هر روز بر بار افسوسمان افزوده می شود که اگر امام از لبنان ربوده نمی‌شد، لبنان امروز و امروز خاورمیانه به گونه‌ای دیگر بود.

سی و سه سال است که امام و دو همراهشان در زندان‌های قذافی اسیرند.

قذافی به شهادت تاریخ و دادگاه‌های لبنان و ایتالیا و اطلاعات منابع گوناگون اطلاعاتی و امنیتی و از همه مهمتر به قضاوت وجدان‌های پیدا و آگاه جهان مسئول مستقیم ربودن امام موسی صدر است و آزادی و آزادگان، حقیقت و حق جویان را از حضور امام عقل و حقیقت محروم کرده است.

 

 

مستندات و احکام قضایی موجود در پرونده قضایی ربودن امام صدر نشان می‌دهد که قذافی چگونه:

ربودن امام را طراحی کرده است.

برای تبرئه خود چه سناریوهایی را ساخته و پرداخته است.

چگونه اسناد و مدارک دروغین جعل کرده

چگونه شاهدان دروغین ساخته است.

چگونه همواره در تحریف حقیقت و انحراف افکار عمومی کوشیده است.

نقطه عطف سی و سال ربودن امام موسی صدر در سال 2002 و در روز به اصطلاح ملی لیبی است که قذافی در سخنرانی خود به ربودن امام در لیبی اعتراف کرد و بر همه جعلیات و سناریوهای پیشین دستگاه حکومت لیبی خط بطلان کشید.

افسوس که برخی از محافظه‌کاری‌ها، تنبلی‌ها و بی‌مسئولیتی‌های برخی حکام اجازه نمی‌داد تا پیش از اعتراف قذافی، به ندای استمداد خانواده امام و شیعیان لبنان پاسخ مثبت دهند

 

بگذریم... امروز دومینوی منطقه و شرایط جهان اسلام در حال دگرگون شدن است و مردم مظلوم و مجاهد لیبی به فریاد آمده‌اند و اخبار آن را می‌بینیم و می‌شنویم.

هر چند ماهیت وحشیانه قذافی در این سال‌ها تدریجاً روشن شده، رخدادهای چند روز اخیر لیبی، پرده‌های بسیاری از چهره او برداشته است.

جای تأسف است که بگوییم چند روزی است، برخی مسئولان، ناگزیر به حقانیت و حقیقت هشدارهای ما اعتراف می‌کنند.

جنایت‌هایی که امروز در لیبی اتفاق می‌افتد، بی‌سابقه است.

همان‌گونه که ماجرای ربودن امام موسی صدر در تاریخ مناسبات سیاسی جهان بی‌سابقه است.

خانواده و شیعیان امام در لبنان، نخستین مجروحان وحشی‌گری‌های قذافی هستند.

امروز در خدمت شما هستم تا درباره سؤال‌های بی‌شماری که علاقه‌مندان به امام در ایران لبنان و عراق می‌کنند و همبستگی و همدلی‌ها و نگرانی‌های مردم گفت‌وگو کنیم.

امروز همه ما پیگیر و مراقب وضعیت لیبی هستیم و بسیار امیدوار به بازگشت عزیزانمان امام صدر و شیخ یعقوب و عباس بدرالدین.

بار الها، ای خداوند قادر متعال، این سه عزیز را به حوزه فعالیت خود لبنان بازگردان.

روز به روز، ساعت به ساعت امیدهایمان بیشتر می‌شود و انشاءالله آرزویمان زودتر تحقق می‌پذیرد.

دوستان شرایط، شرایط حساسی است اطلاعات درست و نادرست و آرزوها و دشمنی‌های بسیاری در کنار است.

ما هم با دقت و از راه های گوناگون اخبار را پیگیری می‌کنیم.

 

 

اما باید هشیار باشیم، بازی نخوریم و اجازه ندهیم مانند سی و سه سال گذشته دیگران بازی بخورند.

ـ باید درست عمل کنیم

ـ آنچه مهم است اخبار رسانه‌ها و تأییدات گوناگون اخیر، مبنی بر حیات امام و زندانی بودن ایشان و دو همراهشان در لیبی است

ـ واقعیتی که سی و سه سال است فریاد می‌زنیم که امام در زندان‌های قذافی است، ولی انگار باید صدها تن لیبیایی قربانی می‌شدند تا مسئولان باور کنند.

ـ سی و سه سال است که حیات و آزادی امام را فریاد می‌زنیم، ولی کو گوش شنوا؟!

ـ سی و سه سال است که فریاد می‌زنیم تا این مرد بزرگ را، این شخصیت تاریخ ساز را که ایرانی هم هست از بند قذافی آزاد کنید و از پشت میله‌ها رهایش کنید، ولی گویی اهالی سیاست خواب بودند؛ شاید هم هنوز شاید به کمک شما رسانه‌ها از خواب بیدار شوند.

امام موسی صدر زنده است. همه اخبار و اطلاعات رسیده حیات پر برکت او را ثابت می‌کند و همه دلایل عقلی و شرعی و عرفی زندانی بودن وی را در لیبی تأکید می‌کند، اما به ما می‌گفتند شما عاطفی برخورد می‌کنید.

بگذریم... شرایط حساسی است امیدمان روز به روز بیشتر می‌شود و امیدوارم که دوستان به گونه ای عمل کنند که هر چه زودتر شاهد آزادی این سه عزیز و بازگشتشان به لبنان باشیم.

در پایان ما هم با دعای حضرت آیت الله سیستانی همراه می‌شویم که گفتند: همه مسلمانان دست به دعا شوند که چشم ما به جمال امام موسی صدر روشن شود. انشاءالله

برچسب ها: نشست خبری ، حورا صدر

 

داریوش بهمنیار 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( یکشنبه 89/12/8 :: ساعت 6:55 صبح )
»» شناخت دقیق تهدیدات و فرصت های بین المللی فراروی نظام جمهوری اسلا

بسم الله الرحمن الرحیم

شناخت دقیق تهدیدات و فرصت های بین المللی فراروی نظام جمهوری اسلامی ایران

 

 شناخت دقیق و صحیح فرصت ها و تهدیدات فراروی نظام جمهوری اسلامی ایران، در کنار بررسی ضعف ها و قوت های آن، توانایی لازم را برای حفظ و افزایش منافع و اهداف ملی و بالا بردن توان امنیت ملی فراهم می‌نماید. شکست ها و ناکامی‌ها در عرصه داخلی و خارجی عمدتاً به تحلیل نادرست از فرصت ها و تهدیدها از یکسو و ضعف و قوت های نظام از سوی دیگر برمی‌گردد.

در الگو‌های تحلیل سیاسی، یکی از روش های تحلیل مسایل سیاسی روز، مدل مدیریت راهبردی یا «SWOT» می‌باشد. در این الگو با شناسایی قوت ها و ضعف ها، فرصت ها و تهدیدها و ترسیم شرایط مربوط به اتخاذ موقعیت راهبردی به تعیین یکی از رویکردها و راهبردهای تهاجمی، تدافعی، رقابتی و محافظه‌کارانه اقدام می‌گردد.

 

تعریف تهدیدها و فرصت ها

تهدید در لغت به معنای ترساندن و بیم دادن است و در اصطلاح به معنای هر چیزی که ثبات و امنیت یک عنوان را به خطر اندازد، همچنین تهدید به هر اقدام و تحرک بالقوه و احتمالی سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی که موجودیت و اهداف حیاتی فرد، نهاد یا کشوری را به خطر بیندازد، و نیز موانع و چالش هایی که ما را از رسیدن به هدف بازداشته و یا باعث کاهش سرعت ما در دستیابی به آن گردد اطلاق می‌گردد.
فرصت ها به معنای وجود زمینه یا شانس مطلوب در محیط بیرونی برای یک فرد، سازمان و یا کشور است که از طریق بهره‌برداری آن، می‌توان به نتایج یا عواید قابل توجهی دست یافت. همچنین فرصت شرایطی است که به کشورها این توانایی را می‌دهد که با بهره‌گیری صحیح از آنها، اهداف ملی خود را کسب و تهدیدات را دفع نمایند.

پیش از احصاء فرصت ها و تهدیدهای فراروی ایران به اهداف راهبردی روانی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره می‌گردد. مهمترین اهداف یاد شده عبارتند از:

1- ارائه چهره ای مخوف و خطرناک از اسلام و جمهوری اسلامی نزد افکار عمومی جهان بخصوص غرب.
2- القای ناکارآمدی دین در اداره جامعه و چالش مشروعیت نظام جمهوری اسلامی.

3-  ارائه تصویر آرمانی از ارزش های آمریکایی و لیبرال دمکراسی آمریکایی با وجود طغیانگری ها.

4-  ترسیم ایران به عنوان محور شرارت در منطقه و جهان هرچند که آنها در اوج شرارت هستند.

5-  تلقین به شکل‌گیری اجماع جهانی علیه ایران.

در بررسی فرصت ها و تهدیدات بین‌المللی فراروی کشور ایران موارد در دو دسته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

الف) بررسی تهدیدات بین‌المللی علیه ایران

1-تهدیدات امنیتی

تهدید به حمله نظامی علیه ایران از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از حادثه 11 سپتامبر 2001 همواره مطرح بوده است. اگر چه این گفتمان در آمریکا مبنی بر عدم توانایی حمله به ایران قوی شده است لیکن ژست آن همچنان باقی است. موضوع حمله به ایران، همواره از سوی دشمنان انقلاب اسلامی برای تغییر رفتار ایران و عقب نشینی ایرانیان از مواضع به حقشان در طول سالیان گذشته مطرح بوده است.

آنچه حمله آمریکا به ایران را نزد استراتژیست‌های نظامی آمریکا تضعیف کرده سه مسئله اساسی است:
1- عدم تشکیل یک ائتلاف قدرتمند علیه جمهوری اسلامی ایران.

2- ثبات، انسجام و توانایی های روز افزون و گسترده جمهوری اسلامی ایران.

3- درگیر بودن ارتش آمریکا در عراق و افغانستان.

تاکنون موضوع حمله به ایران به دو صورت توسط صاحب نظران غربی و آمریکایی مطرح شده است:
الف-  حمله نظامی تمام عیار به ایران و اشغال خاک ایران؛ که براساس تجربه عراق، حمله تمام عیار دشمنان به کشوری، آنهم چون  جمهوری اسلامی میسر نیست.

ب-  حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران؛ این موضوع بارها  از سوی آمریکا و رهبران رژیم صهیونیستی بلوف و مطرح گردیده است، که تردید جدی در دست زدن به چنین اقدامی از سوی استراتژیست‌های آمریکایی وجود دارد.

2- گسترش حضور نظامی بیگانگان

 توسعه و گسترش پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه و اطراف مرزهای جمهوری اسلامی یکی دیگر از تهدیدات خارجی محسوب می‌شود. حضور نظامی آمریکا در منطقه در چند سطح قابل بررسی است.

الف-  حضور ارتش آمریکا در افغانستان(10 هزار نفر) عراق(135 هزار نفر) و پاکستان(20 هزار نفر).
ب-  گسترش پایگاه‌های نظامی شامل 7 پایگاه در عراق، چند پایگاه در افغانستان، پایگاه‌های نظامی در عربستان، بحرین، عمان، امارات، و نیز پایگاه‌های نظامی در آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، گرجستان و....

ج-  قراردادها و پیمان‌های دفاعی دو جانبه.

د-  خرید تسلیحات آمریکایی توسط کشورهای منطقه.

هـ-  حضور گسترده سازمان سیا و عوامل آن در منطقه.

بنابراین با توجه به خصومت و دشمنی آمریکا با نظام اسلامی، چنین حضور گسترده و متنوع در منطقه، به عنوان تهدید جدی ایران محسوب می‌گردد.

3- افزایش قدرت رژیم صهیونیستی

 افزایش حضور رژیم صهیونیستی و تلاش برای نفوذ در سامانه ‌های امنیتی و نظامی کشورهای همسایه ایران، از چالش های مهم امنیتی کشورمان محسوب می‌شود. روابط گسترده نظامی این رژیم با ترکیه، نفوذ آن در شمال عراق، افغانستان، کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز بویژه آذربایجان زمینه را برای کاهش حضور نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم می‌نماید.

4- رسیدگی به پرونده هسته‌ای ایران در شورای امنیت

ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت، یکی دیگر از چالش‌ها و تهدیدات علیه ایران است. براساس فصل ششم منشور، شورای امنیت ساز و کار مسالمت‌آمیز و نیز براساس فصل هفتم ساز و کار‌های نیمه سخت (تحریم‌های همه جانبه اقتصادی) را می‌تواند اعمال کند.

5- طرح خاورمیانه بزرگ

طرح فوق در حوزه امنیت ملی ایران بوده و سلطه نوینی را با روشی جدید تحت عنوان دموکراسی سازی بر منطقه حاکم می‌کنند که با منافع و امنیت ملی ایران در تضاد است. آمریکایی‌ها در این پروژه به دنبال تغییرات اساسی در سطوح اقتصادی، سیاسی، فرهنگی منطقه خاورمیانه هستند. بنابراین طرح  فوق می‌تواند قابلیت تهدید کنندگی علیه ایران داشته باشد.

6- جنگ نرم

 این تهدید شکل دیگری از تهدیدات موجود و آتی دشمنان علیه ایران اسلامی است؛ در این جنگ رسانه‌ها مهمترین ابزار می‌باشند. سرمایه‌گذاری سال های گذشته غرب در راه‌اندازی و حمایت از رسانه‌های مخالف و فعال شدن بیش از 30 شبکه تلویزیونی و ماهواره‌ای ضد انقلاب اسلامی و فعال بودن دهها رادیوی متعدد نظیر رادیو آمریکا، رادیو فردا، رادیو آزادی و پخش برنامه‌های شبانه‌روز علیه ایران از جمله آنهاست. حمایت از طیف به اصطلاح روشنفکران دمکراسی‌ساز و ارتباط با برخی چهره‌های افراطی مخالف نظام از دیگر ابزارهای آنهاست.

در جنگ نرم، مهمترین نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران یعنی ایمان و اعتقاد مردم به اسلام، انقلاب و آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب توسط رسانه‌های ضدانقلاب مورد هدف قرار می‌گیرد.
7- جهانی‌سازی

 پروژه جهانی سازی یکی دیگر از جنبه‌های تهدید بین‌المللی ایران است. فرآیند جهانی سازی که از سوی قدرت های غربی بویژه آمریکا جهت یکسان سازی فرهنگ و عادات ملت ها و تضعیف مرزهای جغرافیایی و فرهنگ و نیز اقتصاد ملی مطرح است از جلوه‌های برجسته تهدیدات بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

8- ناتوی فرهنگی

 مهمترین زمینه‌های تغییر رویکرد آمریکا به ناتوی فرهنگی عبارتند از کارآمدی اسلام در تقابل با سلطه غرب و نیز تناقضات و ناکارآمدی لیبرال دمکراسی. نابودی هویت ملی جوامع بشری، بدست گرفتن سر رشته تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای هدف، مجبور کردن ملت ها به پذیرش فرهنگ مبتذل دولت های استعماری، سازماندهی و حفظ انسجام تمدن غربی و جلوگیری از ایجاد تمدن اسلامی از مهمترین اهداف ناتوی فرهنگی است. رویکرد اصلی ناتوی فرهنگی جنگ نرم و هدف اصلی آن نابودی هویت ملی جوامع بشری به ویژه مقابله با ایمان انسان هایی است که می‌خواهند از هویت دینی و ملی خود شرافتمندانه دفاع کنند.

9- حقوق بشر

 یکی از تهدیدات غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، بهره‌گیری از حربه حقوق بشر بوده است. متأسفانه غرب، نظام جمهوری اسلامی را علی رغم برگزاری دهها انتخابات مردمی، رعایت عالیه مصالح انسانی و عضویت در کنوانسیون های متعدد حفظ حقوق بشر، متهم به نقض حقوق بشر نموده که قطعاً یافتن پایگاهی مردمی از این طریق در داخل ایران، مسیری ناکارا بوده است.


ب-  فرصت های پیش روی جمهوری اسلامی

در یک جمع‌بندی از قوت های جمهوری اسلامی(رهبری، توانایی دفاعی، علمی و فناوری، توانمندی هسته‌ای، الهام بخشی، حاکمیت دولت اصولگرا و...) می‌توان گفت جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورها و قدرت های تأثیرگذار در منطقه خاورمیانه است. در بررسی کشورها از لحاظ تأثیرگذاری و تأثیرپذیری، ایران در ردیف کشورهایی که زیاد تأثیرگذار است ولی از نظام بین‌الملل کمتر تأثیر می‌پذیرد، قلمداد می‌گردد.


مهمترین فرصت های پیش روی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی عبارتند از:

1- شکست راهبردهای آمریکا در منطقه و گسترش تنفر مردم

 ناکامی‌های مستمر آمریکا در منطقه از یکسو و تنفر مردم منطقه و جهان اسلام از عملکرد آمریکاموقعیت این کشور را به شدت تنزل داده است. طبیعی است ضعف آمریکا، فرصت قابل توجهی برای جمهوری اسلامی در مبارزه با سیاست‌های سلطه طلبانه این کشور ایجاد کرده است.
اساساً ضعف و شکست آمریکا در عراق و افغانستان، علاوه بر ایجاد موج اعتراضات در داخل آمریکا، جایگاه ایران را در منطقه به عنوان یک ابر قدرت منطقه‌ای تقویت کرده است. اکنون نظرسنجی‌ها حکایت از ابراز انزجار بیش از نود درصد مردم از هیئت حاکمه ایالات متحده دارد.

2- افزایش بیداری اسلامی و خود آگاهی اسلامی

 در سال های اخیر گرایش مردم منطقه به اسلام و تشکیل حکومت اسلامی و مبارزه با سلطه طلبی غرب و آمریکا بشدت افزایش یافته است.

این موضوع دولتمردان غربی را شدیداً نگران ساخته و عامل هشدار مراکز راهبردی غرب گردیده است. اگر چه لشکرکشی آمریکا به منطقه با هدف مقابله با بیداری اسلامی بوده اما توسعه و گسترش جنبش اسلام‌گرایی در منطقه، جایگاه ایران را در منطقه ارتقاء داده است. امروزه توسعه و تعمیق عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران بر دوستان و دشمنان کشورمان  امری کاملا بدیهی است.

3- کاهش دولت های متخاصم در همسایگی ایران

 پیامد تحولات سال های اخیر در خاورمیانه، سقوط دولت طالبان و روی کارآمدن دولتی عمدتاً هماهنگ با سیاست‌های ایران، فروپاشی حزب بعث و دولت صدام و روی کار آمدن دولت شیعه طرفدار نظام جمهوری اسلامی ایران، همگرایی دولت اسلام‌گرای ترکیه با ایران به واسطه تهدید مشترک، توسعه روابط ایران با کشورهای ترکمنستان، ارمنستان و آذربایجان، و اطمینان خاطر نسبی ایران از عدم تهدید در اطراف مرزهای مشترک با این کشورها و تغییر دیدگاه‌های عمده کشورهای حاشیه خلیج فارس نسبت به ایران است که، فرصت های خوبی را در اختیار ایران قرار داده است.

4- افزایش قیمت انرژی

 افزایش درآمد ملی ایران، بر اثر افزایش قیمت نفت در سقف بیش از 100 دلار در هر بشکه و مدیریت صحیح آن، تأثیر چشمگیری در رشد اقتصادی کشورهای صنعتی داشته و آنها را در برخورد با جمهوری اسلامی نیز محتاط خواهد کرد.

5- افزایش تقاضای جهانی به انرژی

 نیاز اقتصاد جهانی به انرژی باعث شد تا دولت های قدرتمند و صنعتی جهت حفظ رشد اقتصادی خود به تأمین انرژی مطمئن روی آورند. این نیازمندی موجب رویکرد کشورهای صنعتی به ایران به عنوان چهارمین کشور دارنده نفت و گاز شده است.

تقاضای اتحادیه اروپا پیرامون انتقال انرژی ایران به اروپا، موافقت نامه احداث خط لوله ایران، هند و پاکستان، قرارداد انتقال گاز مایع به چین و... از جمله وابستگی کشورها به انرژی منطقه و ایران است. همین امر فرصت بسیار مناسبی را در اختیار ایران قرار می‌دهد تا ضمن گره زدن امنیت خود با نیازهای کشورهای فوق، اهداف ملی خود را با هزینه کمتری پیگیری نماید.

6- ضعف و چالش در ارکان رژیم صهیونیستی

 اساس رژیم صهیونیستی بر سه موضوع استوار است:

الف-  ارتش و جوخه‌های ترور

ب-  مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی

ج-  حمایت قدرت های غربی

در سال های اخیر هر سه رکن فوق آسیب جدی دیده اند. تهاجم اسرائیل با هدف نابودی حزب ا...، منجر به شکست رژیم صهیونیستی و افسانه شکست ناپذیری آن شد و امنیت به اصطلاح پایدار 60 ساله آن فرو ریخت. مبارزه بی‌امان فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی و ناامن ساختن همه سرزمین‌های اشغالی توسط حزب‌ا... لبنان، مهاجرت را در این سرزمین معکوس کرده است. بدین ترتیب موقعیت رژیم صهیونیستی بعنوان یکی از دشمنان جمهوری اسلامی، بسیار ضعیف شده است.

7- ارتقاء وجهه و جایگاه عزتمند بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران

در طول سال های اخیر با وجود قدرت الهام بخش انقلاب اسلامی و کارکردهای بین‌المللی و منطقه‌ای آن  و در سایه وحدت مذهبی و ملی و همگرایی بین ارکان نظام و حاکمیت فضای اصولگرایی در کشور، ایران در بی‌نظیر ترین دوران تاریخی خود بسر می‌برد. اگر چه القای شرایط ویژه در کشور از سوی برخی از چهره‌ها و القای حساسیت‌های خاص برای کشور، ناشی از فضای رقابتی می‌باشد، اما همه تحلیلگران منصف بر این نکته اذعان دارند که آثار مثبت رویکردها و عملکرد دولتمردان پر تلاش کاملاً آشکار است.
8- توان ضربه متقابل و قدرت بازدارندگی در مواجهه با تهدیدات

 توانمندی های نظام در مهار و کنترل و مواجهه با بحران های داخلی و خارجی، شرایطی را برای ایران اسلامی فراهم کرده که در مواجهه با هر تهدید داخلی و خارجی پاسخگو است.
روحیه اعتماد به نفس و خودباوری که در سایه مکتب اسلام ناب محمدی توسط حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در کشور ایجاد شد، جلوه‌ها و دستاوردهای گوناگونی در عرصه انرژی هسته‌ای، سلول های بنیادین، نانو فناوری، و... بدنبال داشته و ایران را در مقطع تاریخی بی‌نظیری قرار داده که در حال گذر از توسعه نیافتگی و ورود به دوران پیشرفت، رفاه، معنویت، عدالت و اقتدار می‌باشد. این شرایط قطعاً منجر به ایجاد موقعیتی می‌گردد که ایران در چشم‌انداز 20 ساله، یکی از قطب‌های مهم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جهان خواهد شد.

 

نتیجه‌گیری احصاء تهدیدها و فرصت های فراروی نظام یک امر عقلانی و اصل مسلم علمی است و استراتژیست‌های داخلی برای ترسیم راهبردهای نظام نیازمند اجماع سطوح تصمیم‌گیری کشور، علمی برخورد کردن آنان، جامع‌نگری و پرهیز از دید تک بعدی، تکیه بر علت‌ها به جای معلول‌ها، تکیه بر اصل پیشگیری به جای درمان، همگانی و مردمی کردن امنیت، همگرایی علمی و نظری مراکز ثبات بخش در بر طرف سازی تهدیدات و تقویت نقاط قوت و فرصت های فراروی می‌باشند.

 

سوتیترها

در الگوی مدیریت راهبردی با شناسایی قوت ها و ضعف ها، فرصت ها و تهدیدها، و ترسیم شرایط مربوط به اتخاذ موقعیت راهبردی به تعیین یکی از رویکردها و راهبردهای تهاجمی، تدافعی، رقابتی و محافظه کارانه اقدام می گردد

 

موضوع حمله به ایران همواره از سوی دشمنان انقلاب اسلامی برای تغییر رفتار ایران و عقب نشینی ایرانیان ازمواضع به حقشان در طول سالیان گذشته مطرح بوده است

 

در بررسی کشورها از لحاظ تاثیر گذاری و تاثیر پذیری، ایران در ردیف کشورهایی که زیاد تاثیر گذار است ولی از نظام بین الملل کمتر تاثیر می پذیرد، قلمداد می گردد

 

در طول سال های اخیر با وجود قدرت الهام بخش انقلاب اسلامی و کارکرد های بین المللی و منطقه ای آن، و در سایه اتحاد ملی و انسجام اسلامی و همگرایی بین المللی ارکان نظام و حاکمیت فضای اصولگرایی در کشور، ایران در بی نظیر ترین دوران تاریخی خود به سر می برد.

 

 

الهام گرفته از کتاب های :     

جریان شناسی فرقه ها در ایران( 1 )

جریان شناسی فرقه­ ها در ایران ( 2 )

نقش بصیرت و بینش در هدایت انسانها ( بخش اول )

نقش بصیرت و بینش در هدایت انسانها ( بخش دوم )

جریان شناسی سیاسی

آسیب شناسی فرقه‌های عرفانی( قسمت اول )

آسیب شناسی فرقه‌های عرفانی( قسمت دوم(

مجله سیاسی نظامی صفیر

 

داریوش بهمنیار



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » داریوش احمد رضا بهمنیار ( سه شنبه 89/12/3 :: ساعت 6:9 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بزرگترین دشمن هر کسی نفس اوست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
شکوه و عظمت انقلاب اسلامی تا کجاست؟
به مناسبت 12 بهمن روز ورود امام به وطن
به مناسبت 22 بهمن روز پیروزی انقلاب
خواست خدا انتخاب برترین مردم برای رهبری آنهاست
نمادِ پیروزی حق بر باطل
حضرت محمد تنها پیامبری که سخنانش بلافاصله نوشته می شد.
نمادِ پیروزی حق بر باطل
چه معجزه ایست وجود یک انقلاب را دوست داشتن!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 44
>> بازدید دیروز: 10
>> مجموع بازدیدها: 366765
» درباره من

منطقه و بیداری اسلامی
داریوش احمد رضا بهمنیار
ما یا باید بر اساس قوانین دموکراسی حرف بزنیم یا بر اساس باورهای ملی مذهبی و اسلامی خودمان حرف بزنیم، بر اساس دموکراسی غربی هیچ کشور شرقی و هیچ کشور غربی در جهان دموکراسی و قانون اساسی اش را به رفراندوم نگذاشته است. حتی برای یک بار، فقط جمهوری انقلاب امام خمینی (رضوان اله تعالی) بوده که فرمودند: مردم اصل سیستم رو رای بدهید آن هم بعد از پیروزی انقلاب. فقط امام خمینی بود که فرمودند نماینده هاتون بیاین قانون اساسی را بنویسند و مردم هم برای قانون اساسی رای بدهند، شما فقط یک رژیم دموکراتیک غربی و شرقی در دنبا نشان بدهید که بگوید ما دفعه اول خودمان برای دموکراسی و قانون اساسی رفراندوم گذاشتیم؟ این رژیم های دنیا همه یا با کودتا اومدن سر کار، یا با شبه انقلاب ها و یا با جنگ ها و تفرقه ها و غصب سرزمین های دیگر قدرت را با جنگ از همدیگر گرفتند. هیچکدام از کشورهای جهان با دموکراسی سر کار نیامدند، هیچکدام از آنها قانون اساسی شان را حتی برای یک بار هم به رای نگذاشتند، پس از نظر دموکراسی جهانی، قوانین دموکراتیک جهانی یک سوال بی معناست که هیچ معنا و مفهومی ندارد چون هیچ رژیمی خودش را به رای مردم اش وابسته نمی کند غیر از جمهوری اسلامی ایران. بر اساس دموکراسی غربی و شرقی هیچ کشوری در جهان این سیستم را نگذاشته و نمی گذارد، این فقط جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بود که فرمودند به اصل سیستم رای بدهید آن هم بعد از انقلاب که امام قدرت را به دست گرفته بود. فقط امام راحل بوده که گفته است نماینده هاتون بیایند و قانون اساسی را بنویسند و بعد هم فرموده بیائید به قانون اساسی رای بدهید، شما یک رژیم دموکراتیک توی جهان به ما نشان بدهید که بگوید: آقا ما دفعه اول خودمان رفراندم گذاشتیم، اینها همه یا با کودتا, و امثالهم قدرت را به دست گرفتند و یا با انقلاب های غربی و یا با شبه انقلاب ها آمدند و با جنگ و تفرقه تجاوز و غارت ملت ها و با اشغال و غصب سرزمین ها مردم را با کشتار و چپاول و تجاوز و غارت کشتند. جالب اینجاست که رژیم غاصب اسرائیل اصلا قانون اساسی ندارد و هر از چندی هزاران هزار زن و کودک را به کام مرگ می فرستد و کسی هم کاری به کارش ندارد چون قانون اساسی ندارد، همانطور که هولوکاست دروغین او توهین به شعور بشریت است.

» پیوندهای روزانه

تابناک [3]
انتخاب [3]
پایگاه خبری انقلاب نیوز
شبکه اطلاع رسانی دانا
موسسه فرهنگی راسخون
نقل قول - وبلاگ نویسان خوزستانی [1]
پایگاه خبری مشهد پیام [1]
شبکه خبری تحلیلی تیتر یک [1]
پایگاه خبری لنگر نیوز
ظهور
وب سایت خبری تحلیلی رصد [1]
وبلاگ نویسان خراسان رضوی [3]
سواد رسانه ای ایرانیان [1]
وبگاه جوان انقلابی [1]
پایگاه خبری شلمچه نیوز
[آرشیو(16)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
برجام برای برداشتن تحریم ها بوده . جریانی منحرف از انقلاب اسلامی . دل به عشق زنده می ماند عشق به امام خمینی (ره) . حضرت فاطمه (س) مصمم برای شهادت در تکلیفی الهی[-1] .
» آرشیو مطالب
پاییز 86
زمستان 1386
بهار 1387
مرداد 87
شهریور 87
تابستان 1387
خرداد 88
شهریور 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
اردیبهشت 93
فروردین 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
تابستان 93
پاییز 93
زمستان 93
تابستان 94
پاییز 94
زمستان 94
بهار 95
تابستان 95
پاییز 95
زمستان 95
بهار 96
تابستان 96
پاییز 96
زمستان 96
بهار 97
تابستان 97
پاییز 97
زمستان 97
بهار 98
تابستان 98
پاییز 98
زمستان 98
بهار 99
تابستان 99
پاییز 99
زمستان 99
بهار 0
تابستان 0
زمستان 0
بهار 1
تابستان 1
پاییز 1
زمستان 1
بهار 2
تابستان 2
پاییز 2
زمستان 2

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
تابناک
خبرگزاری فارس
شبکه العالم
عمارنامه
پایگاه خبری فرهنگ نیوز
رجا نیوز
جام نیوز
پایگاه خبری فاش نیوز
پایگاه خبری بولتن نیوز
پایگاه تحلیل خبر باصر
پارس نیوز
مشرق نیوز
شبکه خبر
شبکه دانا
جوان انقلابی
خیبر آنلاین
ادیان نیوز
انقلاب نیوز
روایت نو
بسیج پرس

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب